NK Seizoen 2013 !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gaat er niet om wat er gereden wordt op het circuit, maar over de layout.
De electro circuits zijn ontworpen voor 1/10, de brandstof circuits voor 1/8.

Met een 13.5 motor op een 1/8 circuit is niet zo spannend.....

Daar hebben we nu een chicane voor op het rechte stuk ;-)

Maar wat opvallend was tijdens de DTC was dat heel veel rijders het toch wel leuk vonden zo'n lang recht stuk, en de chicane er toch maar aan moest geloven. Snap jij het nog??

Ook op een 1:8 circuit zoals de MACH blijft er genoeg uitdaging over als de snelste rijders een seconde per ronde sneller zijn dan het gemiddelde veld. En dat heeft niets met topsnelheid te maken helaas, maar net als M7H aangeeft, maar met skills.
 
Daar hebben we nu een chicane voor op het rechte stuk ;-)

Maar wat opvallend was tijdens de DTC was dat heel veel rijders het toch wel leuk vonden zo'n lang recht stuk, en de chicane er toch maar aan moest geloven. Snap jij het nog??

Ook op een 1:8 circuit zoals de MACH blijft er genoeg uitdaging over als de snelste rijders een seconde per ronde sneller zijn dan het gemiddelde veld. En dat heeft niets met topsnelheid te maken helaas, maar net als M7H aangeeft, maar met skills.

Ik was ook een van de DTC rijders die een voorkeur had voor een layout zonder chicane (F1). Juist omdat ik vaak aan wedstrijden bij Hotwheels meedoe (korte technische baan), vond ik het leuk om ook een keer een mooie vloeiende layout te rijden.

Mvg
Marcel
 
Laatst bewerkt:
@Niels......Vergeet ook niet dat wij eventueel met de 12T van Tamiya mogen rijden en deze sneller is als de SP V3 13.5.
Dan is de chicane een dooddoener voor de snelheid;)

mvg Roy
 
@Niels......Vergeet ook niet dat wij eventueel met de 12T van Tamiya mogen rijden en deze sneller is als de SP V3 13.5.
Dan is de chicane een dooddoener voor de snelheid;)

mvg Roy

Hey Roy,

Wat ik bedoel te zeggen is dat rijders het toch wel leuk vinden om op een '1:8' circuit te rijden ipv op een kleiner technisch circuit.
Het ging mij niet zozeer om de DTC, maar meer om het feit dat rijders, ongeacht welke wedstrijd, kiezen voor de 'makkelijke' layout. De 'technische rijders' die het uitdagend vinden om op een technische layout te rijden zijn vaak in de minderheid.
 
Hey Niels,

Ik heb geen problemen met een tech layout hoor.
Kijk maar naar Lelystad.
Eeen foutje word daar behoorlijk bestraft;)
Mij maakte het niet uit of de chicane er wel of niet in lag.
Ben gewoon mee gegaan met de meerderheid.
De chicane was er voor zover ik weet ingemaakt om de snelheid van de MOD jongens een beetje in te dimmen ivm schade aan de banden? Correct me if i am wrong.
Enige wat ik wel van de chicane vond is dat hij mega crap was en dat direct na een snelle doordraaier.


mvg Roy
 
Voor NK4 en NK6 moet nog beslist worden welke baan gebruikt gaat worden:

- MRM Lelystad
- HFCC Den Haag
- RC Hothweels, Deventer

Wat betreft het NK op de MACH heb ik bericht gehad dat we op de vergadering mogen stemmen over de layout:

- Normaal zonder chicane
- Normaal met chicane
- Tegengesteld zonder chicane
- Tegengesteld met chicane

Denk er vast over na, en dan merk ik zondag in Nieuwegein op de vergadering wel wat er gestemd gaat worden !!


Rob.
 
Voor NK4 en NK6 moet nog beslist worden welke baan gebruikt gaat worden:

- MRM Lelystad
- HFCC Den Haag
- RC Hothweels, Deventer

Wat betreft het NK op de MACH heb ik bericht gehad dat we op de vergadering mogen stemmen over de layout:

- Normaal zonder chicane
- Normaal met chicane
- Tegengesteld zonder chicane
- Tegengesteld met chicane

Denk er vast over na, en dan merk ik zondag in Nieuwegein op de vergadering wel wat er gestemd gaat worden !!


Rob.

Geen Groningen ?? Jammer :-( maar mach zonder Chacane ;-)
 
Gaat er niet om wat er gereden wordt op het circuit, maar over de layout.
De electro circuits zijn ontworpen voor 1/10, de brandstof circuits voor 1/8.

Met een 13.5 motor op een 1/8 circuit is niet zo spannend.....

Geen Groningen ?? Jammer :-( maar mach zonder Chacane ;-)

Het is de gewone rijrichting met chicane geworden.

De eerste versie van de chicane was inderdaad vrij lastig, en erg langzaam. De chicane zoals die tijdens het WK gebruikt is en tijdens het NK gebruikt zal worden is vele malen vloeiender en is ook met bijv. een Pro10 zeer goed te doen.
 
Als het goed te doen is met een pro10 waarom hebben de nitro rijders problemen ermee om met chicane te rijden? 1/10 nitro is 3.5 cm minder breed en de 1/8 zijn maar 3cm breder.:rolleyes:
 
Als het goed te doen is met een pro10 waarom hebben de nitro rijders problemen ermee om met chicane te rijden? 1/10 nitro is 3.5 cm minder breed en de 1/8 zijn maar 3cm breder.:rolleyes:

Geen idee, wat mij betreft rijden we de brandstof clubwedstrijden ook met verschillende layouts. Dit zal dan ook een voorstel zijn voor de vergadering in januari.

Tot nu toe zijn er nog geen brandstof wedstrijden verreden met chicane, dan heeft het voor een brandstofrijder natuurlijk ook geen zin om met chicane te trainen.
 
De brandstof rijders wilde niet met chicane rijden vandaar zijn er geen clubwedstrijden met chicane gereden.:confused:

Ik had me wel enigzins verheugd om dit jaar op wat meer circuits lekker te kunnen knallen. Om op een veredeld 1/10 circuit te moeten rijden terwijl de MACH zo'n mooi 1/8 circuit is, is enigzins teleurstellend voor mij maar goed...we gaan het maar weer doen met de pro10.

Wanneer is de nitro vergadering? Aangezien ik volgend jaar ook brandstof ga rijden wil ik met de nitro clubwedstrijden ook met chicane rijden. Dus ik stem alvast vóór.
 
De brandstof rijders wilde niet met chicane rijden vandaar zijn er geen clubwedstrijden met chicane gereden.:confused:

.....

Wanneer is de nitro vergadering? Aangezien ik volgend jaar ook brandstof ga rijden wil ik met de nitro clubwedstrijden ook met chicane rijden. Dus ik stem alvast vóór.

Vergeet niet dat de 1/8 dus ook door deze chicane moet, dit kan wel, maar is wel voor de meer geoefende rijder. Het clubrijders niveau mag je lager verwachten dan NK rijders, en met een 1/8 rij je die chicane ook vrij makkelijk aan brokken.
De 1/10 kan er beter doorheen, maar je kunt niet telkens de chicane weghalen en weer neerleggen, het kan wel met de WK chicane, maar is niet heel handig natuurlijk.
Andersom rijden, wat met de electro wel gebeurd moet je zeker niet doen met brandstof, want dan is de snelheid waarmeen men de pits inrijd met tanken, veels te hoog, en dus gevaarlijk! (ik weet, daar heeft men het niet over, maar voor het geval het tersprake komt....)
 
We rijden ook 100 op het rechte stuk. We rijden ook met een vaart van zon 80-90 de andere kant op door de kantine bocht en dan komt die pitmuur toch ook erg dichtbij af en toe. Ik ben ook maar een clubrijder maar van mij wordt er wel verlangt om met een vaart die net zo snel is als de nitro even de chicane te nemen. wat er met mijn auto of de chicane gebeurt als ik er op knal door verkeerde inschatting oid is blijkbaar niet interesant. Moeten het allemaal maar een uitdaging vinden. Alshet de nitro betreft is het opeens te moeilijk. Zijn het slechtere rijders? We hebben het over 3cm bij de 1/8. Wij rijden af en toe op Circuits die meer gemaakt zijn voor toerwagens en dan is het verschil met een pro10 en toerwagen.......4.5cm.doen we ook allemaal maar even.

Met tanken heb je een punt tegen de richting in maar de chicane met normale richting is geen probleem. Maar dat is alleen maar mijn mening:D
.
We gaan de uitdaging aan.

Ps ik heb het niet tegen jou maar in het algemeen:)
 
Klopt, met de Pro10 heb je wat dat betreft een beetje pech, dat de toerwagen stock rijders de meerderheid hebben op de vergadering.
Wel proef ik wat rancune bij je, omdat je dan ook maar op de brandstofclubwedstrijden die chicane erin wil... kan hoor, maar zeker nu de 1/8 volgend jaar waarschijnlijk weer hard loopt, denk ik dat je de enige bent die voor zal stemmen. :wink:

Ook een 1/8 auto van 2.5kg zal iets meer schade aanrichten aan de chicane natuurlijk. En ja, ik ken het rijders niveau op de MACH, is echt nog ff geen goed plan voor een aantal rijders!
 
Klopt, met de Pro10 heb je wat dat betreft een beetje pech, dat de toerwagen stock rijders de meerderheid hebben op de vergadering.

Sterker nog, er waren 0 stemgerechtigde Pro-10 rijders bij de nomac vergadering dus is het vrij logisch dat de stock sectie de layout bepaald heeft. Misschien minder leuk voor de Pro-10 maar daar hebben wij natuurlijk niet zo 123 aan gedacht. De praktijk zal daarom uitwijzen hoe het gaat met de chicane.

Aan de andere kant hebben wij wel rekening gehouden met jullie punt over het verlagen van het minimale gewicht in de Pro-10. Na goede uitleg van een aanwezige pro-10 rijder heeft de stock divisie op dit punt ingestemd. anders had dit punt helaas nog onbehandeld gelegen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top