Verzameltopic Walkera CP helicopters

Even de collar op de mainshaft losschroeven. Een beetje naar beneden drukken en weer aanschroeven. Dan is de speling weg.
Ho even, het kan ook zijn dat de collar nog steeds goed zit maar dat de maingear verschoven is. (meestal)
Eerst even de kop en maingear tussen duim en wijsvinger indrukken om te zien of het de gear is.
 
Mijn nederige excuses Tom. Dat klopt inderdaad bij de Super CP. Bij de Genius CP zit de maingear vast met een schroefje. Ik ga door het stof. Ik buig nederig en diep :mrgreen:
 
Gear zit los om andere schade te voorkomen ga ik vanuit. Bij de Blade mcpx is dat ook zo. Ik heb er geen last van maar heb de Super ook nog niet gecrashed..
 
fijn he zon klik systeem.

Zo toch maar de kogel door de kerk en de V200 te koop gezet:(. Merk dat ik toch alleen nog maar maar met 450 en de 120 vlieg. Denk dat de Trex de volgende gaat zijn. Zonde om ze te laten staan.

Misschien moet ik wel groter gaan maar ja die walkera 500 kost serieus knaken:cool:

nou ja kijk wel misschien wordt het dit jaar wel geen vliegweer jaar.
 
Nog een vraag, op de rotor bladen zitten rode en witte glimmende stikkers, voor het uitlijnen van de bladen. Sinds het begin zat 1 van deze 2 stickers al los. Daarom heb ik deze maar verwijderd aangezien het nogal hevig aan het flapperen was. Heeft het een nadelig effect op de balans om de 2e te laten zitten?
 
Ja, een geringe onbalans op hoge toeren geeft trilling. De kleuren zijn eigenlijk op de twee bladen te onderscheiden bij afstellen.
Zinniger is het om de stikkers te verwijderen en op 1 blad met een CD-marker een puntje te zetten. Weegt niets, geeft geen weerstand en je weet altijd op welk blad je afstellingen doet.
 
fijn he zon klik systeem.

Zo toch maar de kogel door de kerk en de V200 te koop gezet:(. Merk dat ik toch alleen nog maar maar met 450 en de 120 vlieg. Denk dat de Trex de volgende gaat zijn. Zonde om ze te laten staan.

Misschien moet ik wel groter gaan maar ja die walkera 500 kost serieus knaken:cool:

nou ja kijk wel misschien wordt het dit jaar wel geen vliegweer jaar.

ik zag m staan, als ik wat meer ervaring had, had ik 'm graag overgenomen.

Blijft een mooie heli.
 
In de praktijk niet, maar ik gaf een duidelijke oplossing bij afstellen. Waarschijnlijk is het gewichtsverschil tussen 2 bladen groter dan het gewicht van 1 gekleurde strip. Alleen weet je dan nog steeds niet WAAR dat verschil zit.
Kortom; 1 blad onderscheiden is normaal gesproken duidelijk genoeg. Ik heb al taildrift weggewerkt door 2 bladen van gelijk gewicht te monteren.
Dat weegschaaltje op de 100ste gram is goud waard met zijn €6.
 
Zo toch maar de kogel door de kerk en de V200 te koop gezet.

Het jeukte wel, maar ik merk dat ik weinig met mijn V120 vlieg omdat ik nog te vaak niet goed stuur en dan de gears nek. De slipperclutch vangt dit wel goed op, maar ik moet eerst maar eens leren vliegen.
De Master CP kan veel meer hebben en er zal eerder daarvan een tweede komen dan een TT of een Belt.

Ik hoop dat je hem snel voor een mooie prijs verkoopt.
 
Wederom bedankt heren, uiterst duidelijk! Ik heb inderdaad geen stabiliteits problemen, zeker in een hover hangt hij rustig zonder dat je de controls aanraakt. Ik laat het lekker zo!
 
Het jeukte wel, maar ik merk dat ik weinig met mijn V120 vlieg omdat ik nog te vaak niet goed stuur en dan de gears nek. De slipperclutch vangt dit wel goed op, maar ik moet eerst maar eens leren vliegen.
De Master CP kan veel meer hebben en er zal eerder daarvan een tweede komen dan een TT of een Belt.

Ik hoop dat je hem snel voor een mooie prijs verkoopt.


komt misschien door die jeuk dat niet goed sturen :mrgreen: Ach ik zie wel ze staan zeker niet in de weg, dus haast heb ik niet maar zie gewoon dat ik met bepaalde helis veel vlieg en met andere totaal niet.

Maar ik had het over het weegschaaltje wat een super koop is geweest
 
Back
Top