Thunder Tiger E700

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door wrobijns, 12 sep 2013.

  1. TdeB

    TdeB

    Lid geworden:
    5 jun 2008
    Berichten:
    296
    Locatie:
    Noord-Holland
    Nice! Dit heb ik altijd al eens willen weten!
    Nieuw topic is misschien een goed idee.
     
  2. frans laurijsen

    frans laurijsen

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    439
    Locatie:
    Curacao
    Het is veel belangrijke wat de lineairiteit is vanaf ~ 7 graden en dan vol rol of nick geeft.
    Dan gaat de omhoog staande servo nog verder omhoog en de andere harder naar beneden.

    Want volgens mij is dit wat Nick bedoel. Ook hier blijft de lineairiteit behouden.
    Het omhoog gaande blad geeft dezelfde uitslag als het neergaande blad.
    En hier zal het verschil met de X7 groter zijn.

    Gr Frans.
     
  3. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    Nog een voordeel van de E700, een super goedkope crash kit. Is maar 55euro maar bevat toch een hoop onderdelen.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  4. _Dekker

    _Dekker

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    660
    Locatie:
    Delft
    Komt dit overeen met de inhoud? Het lijkt meer dan je op basis van de tekst op de doos zou denken.
    [​IMG]

    Als ik de prijzen zo zie wordt deze heli een regelrechte hit.
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2013
  5. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    jep dat plaatje lijkt correct.
     
  6. _Dekker

    _Dekker

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    660
    Locatie:
    Delft
    Lipo & zwaartepunt?

    Hier en daar lees ik berichten dat je een beetje op moeten passen met grote packs in de E700 omdat je anders gewicht op de staart moet toevoegen.
    Ik wil nl de Gens Ace 5300's die ik in de X7 gebruik ook in de E700 vliegen, ze wegen 800gr per stuk. Ze zijn met 160mm lengte gelukkig vrij kort, dus misschien kan ik nog wat schuiven.
    Voorin komt ook de HK-4235 en die weegt straks naar schatting 520gr.

    Welke packs gebruiken jullie, wat wegen ze?
    Hoe komen jullie uit?
     
  7. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Ik gebruik Optipower 5000/50C packs
    765gr per stuk.

    Het enige waarmee ik zat was dat het frame zo smal is dat de packs met klittenband er rot in gingen.
    Nu heb ik hierom het klittenband vervangen door Glasvezeltape en geen issues mee.
    Het zwaartepunt zou ik me minder zorgen om maken. Het FBL compenseert dat best goed.
    Bij ons vliegt Jimmy met een Trex700E-V1.
    Standaard ligt het zwaartepunt hiermee veeeeel te ver naar achteren maar zijn BeastX neutraliseert dit prima.
    Ik zal eens kijken hoe hij bij mij staat op mijn E700
     
  8. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    Ik gebruik 5200mAh 35C Desire Powers van 740gram per stuk, nu met de yge onder de tailcase moesten de lipos wat naar voren anders was hij tailheavy.
     
  9. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Ik zou van de 600pro van Align willen overstappen naar deze 700 maar ik zou mijn Jive 80 HV willen gebruiken ? Kan dat op een 700 ?? Welke motor zou ik kunnen combineren op deze regelaar en die voldoende power heeft voor deze heli:confused:
     
  10. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Op zich is de 80HV prima te gebruiken, maar dit is vooral afhankelijk van je vliegstijl en of er een goed koellichaam op zit. Dus dan is de vraag, wat is je vliegstijl?

    Walter gebruikt momenteel een hobbyking motor dacht ik, volgens mij is hij er niet ontevreden over. De meest geschikte motor is de Scorpion HK4235 Nick Maxwell edition.
     
  11. tommeke12354

    tommeke12354

    Lid geworden:
    13 jul 2012
    Berichten:
    310
    ik heb nog met een jive 80HV gevlogen op een trex 700 dit jaar, dat was absoluut geen probleem. En ik ben vooral niet zacht met m'n helis :)
     
  12. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Ik kreeg mijn Jive 120HV toch regelmatig in de overcurrent.
    De 80 had het ZEKER niet gered bij mij.
     
  13. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Tja misschien ligt het aan de vliegstijl . Ik ben geen 3D vlieger eerder sportvlieger en dan ga ik nog geen extreme dingen /snelheden vliegen . Gewoon rustig rondvliegen met hier en daar een fantasietje :) Er zit momenteel nog niets van koeling op de esc .
    Dus hij zou het aankunnen . Op wat moet ik letten bij aankoop motor zodat hij compatibel is met de esc :confused:
     
  14. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Had je een helijive of een normale Jive Walter? Een HeliJive krijg je vrij makkelijk zover dat hij afschakelt, volgens mij hebben normale Jive's een andere firmware waar dit niet bij gebeurt.

    Guyken, als in principe past elke motor bij de Jive. Mocht het een ander motor dan een Kontronik worden dat moet de Jive meestal op KSA model ingesteld worden.
     
  15. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Aha , ok . Top , mercikes :cool:
     
  16. _Dekker

    _Dekker

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    660
    Locatie:
    Delft
  17. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Cool als je dit kunt.
    Wat ik me alleen af vraag is waarom je dan een dure motor pakt om te herwikkelen.
    Kun je niet beter een Align of HobbyKing gebakje verbouwen?
     
  18. _Dekker

    _Dekker

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    660
    Locatie:
    Delft
    Bij de duurdere motoren valt over het algemeen meer te halen als je tot de limiet gaat, met behoud van betrouwbaarheid: bij een 700mx (en vele andere motoren met groene stator) bv moet je oppassen met volprakken omdat dit problemen kan geven met esc shutdowns. Dat ligt o.a. aan de kwaliteit van de gebruikte materialen.
    Deze 4235 is echt een beest geworden, geen 750mx die daar bij in de buurt komt, ook niet herwikkeld (heeft dezelfde statorgrootte).
    En omdat ik dit al vaak gedaan heb is het voor mij 2e natuur geworden, ik vertrouw mijn werk meer dan dat wat uit de fabriek komt.
     
  19. _Dekker

    _Dekker

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    660
    Locatie:
    Delft
    Heb mijn E700 gisteren opgehaald en hij is nu qua frame zo goed als klaar.
    Sleutelen ging heel makkelijk, heerlijk simpel als je van de X7 af komt, er zijn bij de E700 veel minder verschillende onderdelen en vooral het aantal verschillende schroeven is heel beperkt. Allles past heel goed in elkaar en loopt mooi soepel.
    De kwaliteit van de bouten in de kit is echt super. Het frame zit helemaal met Torx bouten in elkaar, sleutel is bijgeleverd.
    Wat ik minder vind is dat de meeste kogellink balletjes M2 draad hebben: eentje was bij mij niet helemaal goed gesneden en ja hoor, die brak dus af toen ik heb net in het armpje had geschroefd die aan de hoodfas vastzit. Dat restje krijg ik er dus ook nooit meer uit, dus nieuwe balletjes en nieuw armpje besteld. M2.5 zou voor mij veel meer vertrouwen geven, dat moet gewoon kunnen.
    Verder heb ik in mijn onoplettendheid ook nog het messing busje van de staartbus teveel geknepen toen ik heb in het staartbrugje wilde schroeven (de bijgeleverde loctite werd al hard bij het indraaien dus ik moest opschieten) dus die is nu ook in bestelling.
    Maar goed, verder heb ik er wel vertrouwen in.
    Nu puzzelen hoe ik de elektronika ga plaatsen, ik wil nl wel de kap erop laten bij het accu wisselen.

    EDIT:
    Hij is klaar en afgesteld. Zonder accu (maar met de battery tray) weegt de mijne 3440gr.
    Gens Ace 12s 4400mAh 45C is onderweg. Hiermee blijft hij ruim onder 5kg.

    EDIT2:
    Voor 8 graden cyclic in de Vbar setup kom ik op een waarde van 108, met JR8717HV servo's.
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2013
  20. Tf-zuid

    Tf-zuid

    Lid geworden:
    24 aug 2011
    Berichten:
    400
    Locatie:
    Dieverbrug
    Ready to rock!!!
     

Deel Deze Pagina