NK Seizoen 2013 !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
berky155 goed iedee Al Rij ik geen wedstrijden meer alleen nog Vrij rijden Geen gezeur en geziek

modified kan zeker maar dan lopen de meesten weer te miepen dat het te duur is,
Dan heet het spel Wie heeft het meesten geld Wie gaat er op limieten rijden om, motors weg te fikken krijg je dat Weer.

Daarom is er Stock Maar laten we eerlijk zijn Stock Is Stock Niet meer
 
berky155 goed iedee Al Rij ik geen wedstrijden meer alleen nog Vrij rijden Geen gezeur en geziek

modified kan zeker maar dan lopen de meesten weer te miepen dat het te duur is,
Dan heet het spel Wie heeft het meesten geld Wie gaat er op limieten rijden om, motors weg te fikken krijg je dat Weer.

Daarom is er Stock Maar laten we eerlijk zijn Stock Is Stock Niet meer

daar heb je wel een punt

je heb twee keuze
stock veel gezeur en gezeik en lagere kosten
modified weinig gezeur of gezeik maar wel iets hogere kosten(wat ik totaal onbelangrijk vind in een hobby)
 
daar heb je wel een punt

je heb twee keuze:
stock veel gezeur en gezeik en lagere kosten
modified weinig gezeur of gezeik maar wel iets hogere kosten(wat ik totaal onbelangrijk vind in een hobby)

Stock: heel veel belangstelling, heel veel rijders die “zelf hun kosten moeten verantwoorden” met een niet al te groot budget, daardoor dus ook kritisch zijn, ze willen “waar naar hun geld”..!!!

Modified: beperkte belangstelling, er zijn geen regels om over te “zeuren” (anders zouden ze dit misschien ook wel doen?), kennelijk rijders met een grote beurs, of hoeven dit niet helemaal zelf te bekostigen, bij sommige hier, verraad “het onderschrift” wel het 1 en ander…!!!

Beetje jammer dat bepaalde modified jongens, naar stock rijders aan het katten zijn, kennelijk ontbreekt het daar aan te weinig regels, en kunnen zij daardoor hun ei niet kwijt, toch zeuren jullie ook al jaren, oa dat er te weinig modified rijders zijn..beetje magere promotie voor de overstap naar de modified…het “niet gezeur” praatje...zijn er nog andere voordelen…???
 
Met een mod klasse kan je ook een middenweg kiezen door een limiet aan turns toe te staan zoals we vroeger bij brushed 12t motoren gebruikten. Je zou kunnen denken aan een 6.5t limiet.
 
Dat is waar, maar de 12t klasse van vroeger noemden we ook mod terwijl het dat eigenlijk niet was. Met 6.5t (oid) met wel regelaar vrij filter je de extremen uit. Wat net even wat minder slijtage geeft.
 
Dat is waar, maar de 12t klasse van vroeger noemden we ook mod terwijl het dat eigenlijk niet was. Met 6.5t (oid) met wel regelaar vrij filter je de extremen uit. Wat net even wat minder slijtage geeft.

De kosten van extra slijtage zullen lager zijn dan de extra kosten van het moeten aanschaffen van een verplichte motor.
En wat is er mis met extremen, daarom rijdt men modified en jij 1:8 nitro?
 
Dat klopt, maar over mod wordt toch veel over een hogere slijtage gesproken ik geef aan dat er een tussenweg mogelijk is zoals vroeger ook gedaan is.
 
Dat klopt, maar over mod wordt toch veel over een hogere slijtage gesproken ik geef aan dat er een tussenweg mogelijk is zoals vroeger ook gedaan is.

Euhm ow? Is dat zo?

De huidige auto's zijn veel slijt vaster geworden in mijn ogen.
Het enige wat meer "op zijn donder" krijgt is de achtersnaar naar mijn idee. Maar aandrijfassen, outdrives, pulles, enz. slijten niet veel sneller dan met stock. Sterker nog. Misschien is het om vooraan te rijden met stock wel van belang dat je auto "beter" in elkaar zit. Versleten aandrijfassen (om maar iets te noemen) kunnen zo maar een paar 10den uit maken bij Stock. Oudere accu's idem. Dit speelt bij modified natuurlijk ook een rol, maar daar is het 'kunnen' van de rijder, om het vermogen kwijt te raken op het asfalt nog een hele grote factor!

Groet Robert
 
Euhm ow? Is dat zo?

De huidige auto's zijn veel slijt vaster geworden in mijn ogen.
Het enige wat meer "op zijn donder" krijgt is de achtersnaar naar mijn idee. Maar aandrijfassen, outdrives, pulles, enz. slijten niet veel sneller dan met stock. Sterker nog. Misschien is het om vooraan te rijden met stock wel van belang dat je auto "beter" in elkaar zit. Versleten aandrijfassen (om maar iets te noemen) kunnen zo maar een paar 10den uit maken bij Stock. Oudere accu's idem. Dit speelt bij modified natuurlijk ook een rol, maar daar is het 'kunnen' van de rijder, om het vermogen kwijt te raken op het asfalt nog een hele grote factor!

Groet Robert

+1 :)
 
Als ik hier goed lees zijn de rijders die op dit moment de modified langzaam weer op de kaart zetten in NL het allemaal eens dat er niets hoeft te veranderen. Ik sluit me hierbij ook aan als mede modified rijder. Slijtage mag geen naam hebben en bandenslijtage ook niet. Ik herinner me NK 1 op Apeldoorn waar de top stock rijders nl. 1 kwali rijden, 3 uur wachten om de banden te sparen voor de finales, dus ook daar wordt er aan bandenmanagement gedaan en elke keer op nieuwe banden gereden.
Dus hierbij aan ieder de oproep om ipv vooraf van alles te roepen gewoon eens durf te tonen en de leukste klasse die er is te komen rijden. Niet verwachten meteen te winnen maar wel altijd plezier.:p:p
 
Bedankt aan degene die het 2de voorstel heeft ingediend voor de pro10 klasse en daarbij lola's wil toevoegen aan de lijst. Kan degene hier motiveren waarom hij/zij lola's wilt gebruiken?
 
Laatst bewerkt:
Leuk F1 voorgesteld, als het aangenomen wordt ben ik er weer bij! Ik snap alleen het voorstel van alleen foambanden niet. Hou het voor het eerste jaar lekker vrij, wel blinky regelaar en stel alleen de motor vast (17,5T? op onze grote circuits)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top