Hype U can fly (aka ST Models Discovery Trainer)


Iemand al iets gedaan met de standaard motormount? Ziet er een beetje zwak uit.

Vandaag de maiden met de taildragger gehad. Land en vliegt perfect. De 10 cm wielen geven ook de mogelijkheid van wat hoger gras te starten. Ook het lang gaat boter zacht. Geen kans meer om op de neus te staan. Stuurbaar tailwiel werkt super.
Motor upgrade is besteld
 
u can fly

full
In weze ,buiten zijn zeer goede vliegprestaties, is het een onding .
Alles zit vast gemonteerd ,motor cap ,sevo,s in de vleugels ,als er iets misgaat moet je slopen of gewoon een nieuwe kopen en dat zal er wel achter zitten.
Heb bij de mijne naar breuk neuswiel een staartwiel gemonteerd en na een slechte landing kromme as de motor cap er af gezaagt en een complete nieuwe motor ophanging gemaakt .
Zal spoedig enkele foto,s plaatsen ,heb nu een probleem met mijn p,c wat betrefd foto,s plaatsen
Gr, vogelman

Hierbij 2 foto,s van mijn motorophanging.
exstra plaatje triplex boven het plaatje wat in de kist zit ,ophanging gemaakt van triplex ,orgineel zit hij vast op de foam .
landingsgestel omgekeerd en naar voren geplaatst met grotere wielen ,staartwieltje geplaats ,zonder aansturing ,richtingroer is groot genoeg voor sturing.
Om de juiste zwaartepunt te krijgen wel exstra gewicht toevoegen ,1lipo 3s 2200mah in het bommenluikje is precies goed ,buiten de 3s lipo voor voeding.
Hoop mijn motor kapje vast te kunnen zetten met magneetjes.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren de flap conversion op de UCF gemaakt. De flaps kunnen nu gebruikt worden als remdeuren of in combinatie met de spoilerons.
Was even een puzzel maar ik ben tevreden met het resultaat.

full


full


full


http://videobam.com/xpyrL VIDEO

Even over de motorupgrade:

Ik heb een ESC 40 amp met een max van 55 amp. Dat moet toch voldoende zijn? Ik heb ook nog een grotere ESC liggen 60 amp met een max van 70 amp ,maar geen idee waar ik die moet plaatsen.

full




Of is dit een overkill aan ESC?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
So my previous motor was a Turnigy D3530 1100kV with a 10x5 APC propeller. Was a bit at the limit by take-off with modified landing gear + GoPro, so about 1900g take-off weight.

I have just upgraded my setup now: NTM 3530 1400kV with a 10x7 3 blades MasterAirscrew propeller. I had to change the ESC as well. I have now a 60A ESC.
Power test is 45.81A for 498.96W! So with a 3S, I get more than the double of power than with my D3530. I might reduce a bit the upper limit on my transmitter as the motor becomes on the workbench a little bit hot. But I cannot wait to test it in flight!

What wil be the powertest with this motor and the standard 10X5 prop?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een powertest gedaan met de 3 blads 10x7.
Trok 50amp Max en 536 watt. Dat vindt de motor niet fijn want hij kan maar 41amp Max hebben.

10x5 gaf 37amp en 415watt. Dat is beter.
 
Ik ben aan het kijken voor de hype ucf om als eerste vliegtuig te gebruiken. Nou vroeg ik me alleen af wat jullie aanraden voor de lipo? wat de max mah is wat ik erin kan proppen zonder al te veel te hoeven aan te passen. Ik heb wat research gedaan en het viel me op dat de ucf wel een gevoelige stock esc heeft. hebben jullie nog aanraders voor verbetering?

Grt Sethune
 
Ik ben aan het kijken voor de hype ucf om als eerste vliegtuig te gebruiken. Nou vroeg ik me alleen af wat jullie aanraden voor de lipo? wat de max mah is wat ik erin kan proppen zonder al te veel te hoeven aan te passen. Ik heb wat research gedaan en het viel me op dat de ucf wel een gevoelige stock esc heeft. hebben jullie nog aanraders voor verbetering?

Grt Sethune

Een heel fijn toestel om mee te starten. Ik kan me nauwelijks een leuker toestel bedenken.
Mooi vliegbeeld, betaalbaar, sterk, een rustig vlieggedrag en nog een leuk bommenluikje op de koop toe.
Als je de normale esc. en motor gebruikt met een 3S pakket en de standaard propeller 10x5/6kun je je geen buil vallen en zal het prima functioneren.

Je kan er diverse 3S pakketten instoppen. Bijv 1800 mAh of 2200 enz. het gewicht van het accupakket is belangrijk t.o.v. het balanspunt. De accu ligt vrij vooraan in het toestel.
Normaal wordt er 2200 mAh in gestopt. Meer kan want er is ruimte genoeg voorin, maar dan zal er lood in de staart bij moeten.
 
Een heel fijn toestel om mee te starten. Ik kan me nauwelijks een leuker toestel bedenken.
Mooi vliegbeeld, betaalbaar, sterk, een rustig vlieggedrag en nog een leuk bommenluikje op de koop toe.
Als je de normale esc. en motor gebruikt met een 3S pakket en de standaard propeller 10x5/6kun je je geen buil vallen en zal het prima functioneren.

Je kan er diverse 3S pakketten instoppen. Bijv 1800 mAh of 2200 enz. het gewicht van het accupakket is belangrijk t.o.v. het balanspunt. De accu ligt vrij vooraan in het toestel.
Normaal wordt er 2200 mAh in gestopt. Meer kan want er is ruimte genoeg voorin, maar dan zal er lood in de staart bij moeten.

Ja is idd een top vliegtuigje als ik alles lees. Ik zou alleen een veilige vliegtijd van om en nabij 15 min willen per pack en vroeg me dan af hoeveel mAh ik ong. nodig heb aangezien ik op meerdere forums heb gelezen dat met een 1800 mAh er ong. 6-7 minuten met gevlogen kan worden.

trouwens top idee met het lood in de staart.
 
Het is heel erg lastig om je te vertellen hoe groot de capaciteit van de accu moet zijn om een bepaalde tijd te kunnen vliegen. Ik weet 100% zeker dat je ook met een 1800mAh accu 15 minuten kan halen. Je moet dan alleen heel rustig blijven vliegen met slechts een gering vermogen. Aan de andere kant kan ik ook een 2200mAh accu in 7 minuten leeg vliegen! Het hangt heel erg sterk van je vlieggedrag af!

Overigens is een kleine 10 minuten voor veruit de meeste beginners lang genoeg. Je moet wel al die tijd goed geconcentreerd met je model bezig zijn en dat zal zeker in het begin best vermoeiend zijn!
Een ander "probleem" van een grotere accu is het gewicht. Er wordt nu al geschreven dat je lood in de staart moet doen om het zwaartepunt goed te krijgen. Een grotere accu is ook zwaarder dus moet er nog meer lood in de staart. Dat is niet echt leuk want je model gaat dan wel erg zwaar worden. Daardoor moet je constant met meer gas vliegen waardoor je accu sneller leeg zal zijn. De winst kan in het ergste geval zelfs verlies worden!

Verkijk je niet op die "te korte" vliegtijd en hou het op die 1800mAh accu, misschien een 2200mAh maar probeer niet nog verder te gaan. Koop twee of drie accu's en een goede lader waarmee je een lege accu op het veld weer kunt laden. Je vliegt met de ene, laad de tweede en de derde ligt klaar voor de volgende vlucht. Tussendoor kan jij en je vliegtuig weer even "op adem" komen zodat je steeds fris aan de knuppels staat. En geloof me ook met die korte vliegtijd zal jij nog ruim voldoende lol hebben en lekker kunnen vliegen!

Veel plezier.
 
Overigens is een kleine 10 minuten voor veruit de meeste beginners lang genoeg. Je moet wel al die tijd goed geconcentreerd met je model bezig zijn en dat zal zeker in het begin best vermoeiend zijn!

Tussendoor kan jij en je vliegtuig weer even "op adem" komen zodat je steeds fris aan de knuppels staat. En geloof me ook met die korte vliegtijd zal jij nog ruim voldoende lol hebben en lekker kunnen vliegen!

Veel plezier.

Ha, die Ernst.

Dat was ik inderdaad nog vergeten te vermelden.
Een minuut of 8 is al lang genoeg.
Zelfs met thermiek zweven heb ik er na een minuut of 20 al "even" genoeg van en kom ik naar beneden.
 
Het is heel erg lastig om je te vertellen hoe groot de capaciteit van de accu moet zijn om een bepaalde tijd te kunnen vliegen. Ik weet 100% zeker dat je ook met een 1800mAh accu 15 minuten kan halen. Je moet dan alleen heel rustig blijven vliegen met slechts een gering vermogen. Aan de andere kant kan ik ook een 2200mAh accu in 7 minuten leeg vliegen! Het hangt heel erg sterk van je vlieggedrag af!

Overigens is een kleine 10 minuten voor veruit de meeste beginners lang genoeg. Je moet wel al die tijd goed geconcentreerd met je model bezig zijn en dat zal zeker in het begin best vermoeiend zijn!
Een ander "probleem" van een grotere accu is het gewicht. Er wordt nu al geschreven dat je lood in de staart moet doen om het zwaartepunt goed te krijgen. Een grotere accu is ook zwaarder dus moet er nog meer lood in de staart. Dat is niet echt leuk want je model gaat dan wel erg zwaar worden. Daardoor moet je constant met meer gas vliegen waardoor je accu sneller leeg zal zijn. De winst kan in het ergste geval zelfs verlies worden!

Verkijk je niet op die "te korte" vliegtijd en hou het op die 1800mAh accu, misschien een 2200mAh maar probeer niet nog verder te gaan. Koop twee of drie accu's en een goede lader waarmee je een lege accu op het veld weer kunt laden. Je vliegt met de ene, laad de tweede en de derde ligt klaar voor de volgende vlucht. Tussendoor kan jij en je vliegtuig weer even "op adem" komen zodat je steeds fris aan de knuppels staat. En geloof me ook met die korte vliegtijd zal jij nog ruim voldoende lol hebben en lekker kunnen vliegen!

Veel plezier.

Bedankt voor de goeie tips, zat al te kijken voor een goede acculader en mijn oog was gevallen op Turnigy Accucel-6 50W 6A Balancer/Charger w/ accessories (EU warehouse)
Hoef niet onderweg te laden aangezien ik vlak bij huis kan vliegen. Is dit een goede aankoop voor 1800-2200? en ik heb nog een 19V 4,7 A voeding liggen, zou deze hiermee kunnen werken?

Groet Sethune
 
r Is dit een goede aankoop voor 1800-2200? en ik heb nog een 19V 4,7 A voeding liggen, zou deze hiermee kunnen werken?

Groet Sethune

Ik zou voor een 3s-2200mAh 20-25C accupack gaan. Niet duur en voldoende Amp. Je trekt je niet zoveel uit je accu met de hype UCF.
Is de voeding niet wat fors?
Een 12 volt = (gelijkstroom), 1000 mA adapter voldoet ook al.

Alles in NL bestellen. goedkoop aan transport en snel binnen.
 
Ik zou voor een 3s-2200mAh 20-25C accupack gaan. Niet duur en voldoende Amp. Je trekt je niet zoveel uit je accu met de hype UCF.
Is de voeding niet wat fors?
Een 12 volt = (gelijkstroom), 1000 mA adapter voldoet ook al.

Alles in NL bestellen. goedkoop aan transport en snel binnen.

Klopt voeding is vors aangezien er op hobbyking ook word aangeraden van 11-17V maar deze had ik al liggen.

Opzich heb ik geen haast want heb het vliegtuig nog niet besteld. ben nog opzoek naar de goedkoopste :P (is op dit moment 129€)
 
Dat is een leuke lader maar wel echt minimaal wat je nodig hebt. Als jij een 3S accu gaat gebruiken kan je die met maximaal 4,5A laden. Dat is voor een 2200mAh ongeveer 2C, ruim voldoende voor jouw toepassing.
Maar wat nu als je verder bent en je volgende model staat op stapel? Daar komt vast een stevige motor in met een net zo stevige accu. Deze lader kan tot 6S laden, prima maar.... het laadvermogen is slechts 50Watt. Bij 6S betekent dit dat je met slechts 1,5A misschien net 2A kunt laden.

De voeding die je hebt liggen kan je waarschijnlijk niet voor deze lader gebruiken. De lader mag maximaal 17V ingangsspanning hebben en de voeding is 19V volgens jouw opgave. De lader zou kapot kunnen gaan als je die op deze voeding aansluit. In het minst erge geval zal hij een foutmelding geven dat de ingangsspanning te hoog is en verder niet werken. In het ergste geval werkt alles maar wordt tijdens het laden de zaak binnenin te warm en brandt er het één en ander door. Een beetje link vind ik. ;)
 
Dat is een leuke lader maar wel echt minimaal wat je nodig hebt. Als jij een 3S accu gaat gebruiken kan je die met maximaal 4,5A laden. Dat is voor een 2200mAh ongeveer 2C, ruim voldoende voor jouw toepassing.
Maar wat nu als je verder bent en je volgende model staat op stapel? Daar komt vast een stevige motor in met een net zo stevige accu. Deze lader kan tot 6S laden, prima maar.... het laadvermogen is slechts 50Watt. Bij 6S betekent dit dat je met slechts 1,5A misschien net 2A kunt laden.

De voeding die je hebt liggen kan je waarschijnlijk niet voor deze lader gebruiken. De lader mag maximaal 17V ingangsspanning hebben en de voeding is 19V volgens jouw opgave. De lader zou kapot kunnen gaan als je die op deze voeding aansluit. In het minst erge geval zal hij een foutmelding geven dat de ingangsspanning te hoog is en verder niet werken. In het ergste geval werkt alles maar wordt tijdens het laden de zaak binnenin te warm en brandt er het één en ander door. Een beetje link vind ik. ;)

Daar was ik idd al bang voor hehe. ik ben dan ook al opzoek naar een andere voeding.

De lader is inderdaad niet toekomst vriendelijk, echter is het mijn eerste vliegtuig en wil ik eerst kijken hoe de hobby voor mij uitpakt. dus het minimale moet voor nu even goed zijn :P
 
Back
Top