Large scale RAF SE5a

1 zijde is nu gereed wat lacing betreft :D

DSCF0011_zps1ce8b53e.jpg


Groeten, Ralf
 
Thanks John :thumbsup:,
de openstaande kier zit op 1mm, lijkt me genoeg.
Uiteinde van de draad wordt straks met lijm ingesmeerd voor het rijgen door de oogjes, met een naald zal het lastig gaan.

Groeten, Ralf
 
Inmiddels hebben de ontvanger packs ook een plek gekregen, helemaal voorin.
(stabilo is toch zwaarder geworden dan ik dacht :mad:)

DSCF0013_zps369b59c9.jpg


Kastje gemaakt en inwendig beplakt met schuim.
Komt mooi uit want de luchttoevoer moest aan de onderzijde toch afgeblokt worden vanwege een betere koeling-circulatie naar de motor.
Packs worden van onderaf ingeschoven en er komt een luikje welke eenvoudig toegang geeft voor het laden.

DSCF0014_zps43d2b5e7.jpg


Sparing is voor de lange inbussleutel om de onderste motorbout te monteren (rechterpack moet er dan wel uit ;))

Eerst nog wat stekkers solderen aan de packs.
Heb inmiddels ook een pot zijdeglans industrielak RAL 8014 sepiabruin gekocht, dat wordt mijn PC10. (zelfde als wat op mijn Camel zat, vond ik een mooie kleur :yes:)

full


Groeten, Ralf
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thanks John :thumbsup:,
de openstaande kier zit op 1mm, lijkt me genoeg.
Uiteinde van de draad wordt straks met lijm ingesmeerd voor het rijgen door de oogjes, met een naald zal het lastig gaan.

Groeten, Ralf

Het ziet er weer allemaal mooi uit Ralph , ik ben eigenlijk niet anders gewend bij jou. Voor het rijgen zou je misschien nog wat aan een kromme naald hebben, geen idee hoe die heten, daar hechten ze mee op de eerste hulp/in de ok
 
Hee Sandy, dank je wel :D.
Van John begreep ik juist dat een kromme naald weer niet zo goed werkt omdat de eyelets zo klein zijn.
Als het puntje met lijm insmeren niet helpt weet ik wat ik nog meer kan proberen, thanks.

DSCF0022_zps10c9360f.jpg


Wederom weer even passen :rolleyes:

DSCF0025_zps35e04690.jpg


Verbluffend toch altijd weer dat het motorcompartiment altijd weer vol lijkt als je de componenten een plek heb gegeven.

Ik wilde de ruimte onder de carb. vrij houden omdat hier waarschijnlijk bij het choken wel het een en ander aan prut naar buiten sijpelt :rolleyes:. (is nog de oude versie)
Onderplaat maar goed benzine bestendig maken ;)

De Emcotec weiche komt ongeveer op deze plaats, afstand tot de magneet van de ontsteking is ca.20cm, hopenlijk 'stoort' dit niet de aan/uit magneetschakelaar. (volgens de fabrikant kan het geen kwaad.)

Groeten, Ralf
 
Hee Sandy, dank je wel :D.
Van John begreep ik juist dat een kromme naald weer niet zo goed werkt omdat de eyelets zo klein zijn.
Als het puntje met lijm insmeren niet helpt weet ik wat ik nog meer kan proberen, thanks.

DSCF0022_zps10c9360f.jpg


Wederom weer even passen :rolleyes:

DSCF0025_zps35e04690.jpg


Verbluffend toch altijd weer dat het motorcompartiment altijd weer vol lijkt als je de componenten een plek heb gegeven.

Ik wilde de ruimte onder de carb. vrij houden omdat hier waarschijnlijk bij het choken wel het een en ander aan prut naar buiten sijpelt :rolleyes:. (is nog de oude versie)
Onderplaat maar goed benzine bestendig maken ;)


De Emcotec weiche komt ongeveer op deze plaats, afstand tot de magneet van de ontsteking is ca.20cm, hopenlijk 'stoort' dit niet de aan/uit magneetschakelaar. (volgens de fabrikant kan het geen kwaad.)

Groeten, Ralf
Ralf wat ik al aangaf de spleet met eylets groot houden ,alleen boven en onderkant vastzetten ,rijg wat makkeler door de kleine eylets ,de rijgdraad lang houden hoef je onder weg niet koppelen .
De punt van de rijgdraad insmeren met nagellak blijf lang bruikbaar ,succes er mee .
Gr, john
 
Thanks John :D,

De Emcotec weiche heeft zijn plekje gevonden, het ledje is mooi zichtbaar en de aan,- en uitplekken waar de magneet langsgehaald moet worden zijn vrij.

DSCF0027_zpsbabd8818.jpg


Luikje voor de toegang tot de ontvangeraccu's is ook gereed nu, aan de voorzijde 'haakt' hij in, achter met 3 schroeven vastzetten.
Tijd voor de primer :D

Groeten, Ralf
 
se5

hoi ralf.

de mijne is weer klaar
kan je zien hoe hij uitziet in ral 8014





nu motor afstellen op de bok en dan monteren


groet jacques
 
Hee Jacques :D,

Jouw Duncan Hutson SE5a met Laser 150 :D
Vandaar dat het zo stil was vanaf jouw kant hier op het forum ;)
Hij ziet er prachtig uit! Kleur is helemaal goed, richting het einde van de 1e wereldoorlog werd de PC10 kleur meer bruiner dan het groenige van het begin.
Vind ik persoonlijk ook mooier :D!

Ben heel benieuwd hoe hij vliegt.
Zijn inmiddels al aardig wat SE-tjes onder ons :yes:

Groeten, Ralf
 
Alweer 3 maanden geleden was de laatste update 8O
De schaaldip, wie kent hem niet? :rolleyes:
Mijn WW1 makkers hebben me met hun enthousiasme gelukkig weer op het juiste spoor gezet.

DSCF0135_zps408b8acf.jpg


Ondervleugels zijn inmiddels voorzien van hun capstrips.

DSCF0136_zps3af54d45.jpg


Brackets voor de kabels zijn gemaakt.
Voor de dubbele flying wires heb ik een koker 10x10x1mm gebruikt.

DSCF0138_zpsb7881da7.jpg


De rechter wordt vervangen door een nieuw exemplaar, deze was toch iets te 'grof'.

DSCF0145_zps0d8dc84e.jpg


Lipje van Mick Reeves welke ik nog had liggen, voorzien van een eyelet om de kabel niet in te laten snijden.

DSCF0163_zps30a8332a.jpg


Teus heeft deze prachtige turnbuckles voor de landing wires voor mij gemaakt, hopen dat hij ook nog tijd kan vinden om de 16 voor de flying wires te maken want ze zijn werkelijk subliem :worship:!

DSCF0152_zps4abac73c.jpg


Ondervleugels zijn nu voorzien van kabels en de boel is gericht.
V-stelling 4,5 graden per vleugeldeel.
Op naar de interwingstruts (en hout ervoor zoeken :rolleyes:).

DSCF0153_zps0921042e.jpg


Shot vanaf de vliering.

DSCF0159_zps6d844fc7.jpg


Zo, zijn jullie weer een beetje op de hoogte :D
Servo inbouw in de ondervleugels staat als volgende op het program, evenals het pasmaken van de ailerons.

Groeten, Ralf
 
.
Hoi Ralf,

Tof dat je weer inspiratie hebt gevonden! Ziet er weer prachtig uit en leuk shot zo vanaf de vliering.

Staat daar nou een DVII rompje voor de linker ondervleugel op die vlieringfoto?

Groeten, Ramses
 
.
1/4 8O Maak van dat rompje dan maar romp! ;)
Komt omdat die S.E.5.A zo enorm is, dan lijkt die Pup "klein"

Groeten, Ramses
 
Dat is een goede vraag Femmo!
Liefst heb ik het hout waarvan de cabanestruts ook gemaakt zijn.
Dit had ik bij Mick Reeves besteld.
Weet niet precies wat het voor hout is maar het is licht, zeer goed te schuren en aardig sterk.
Lijkt een beetje op Red Ceder maar is het niet, is wat rood gekleurd, misschien toch een soort vuren?
Voor een andere kist heb ik voor de interwingstruts gewoon Gamma vuren gebruikt welke gebeitst zijn, dit volstaat prima. schaven gaat prima, schuurt wel wat minder prettig.

Moet de keuze zelf ook snel maken anders houdt dat de bouwsnelheid weer op :rolleyes:

Groeten, Ralf
 
Back
Top