algemeen teamC topic

Heeft iemand als eens een andere stuurinstallatie in zijn 1/10 4WD Team C gezet? Ik blijf, ondanks het vervangen van de glijlagers op de bell cranks door kogellagers, veel speling houden. De beugel die de 2 bell cranks verbindt scharnier op een schroef, wat ook niet altijd het beste recept is voor weinig speling.
 
Hallo,

Ff een vraagje ik rijd tegenwoordig met mijn hydeof buggy met een 13,5 t brushless. Ik heb nu een 30t pinion en 80t spur. Weet iemand welke snelheid ik hier mee kan halen op 2s lipo? Verder was ik vandaag flink offroad aan het rijden maar ik had klim vermogen te kort wat voor pinion raden jullie mij aan.
Zijn er ook mensen die andere demper olie gebruiken dan die normale 200#?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Ff een vraagje ik rijd tegenwoordig met mijn hydeof buggy met een 13,5 t brushless. Ik heb nu een 30t pinion en 80t spur. Weet iemand welke snelheid ik hier mee kan halen op 2s lipo? Verder was ik vandaag flink offroad aan het rijden maar ik had klim vermogen te kort wat voor pinion raden jullie mij aan.
Zijn er ook mensen die andere demper olie gebruiken dan die normale 200#?

Geen klimvermogen? Lager vertanden!
Ik zou met stapjes van 2 of 3 tegelijk gaan. Wat is de stock opstelling?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb m'n motorsetje binnen (nu nog leren solderen, maar dat terzijde). Ik zit met een 19T pinion (i.c.m. 80T kevlar spur) aan het einde van mijn stelbereik, kan eigenlijk geen kleinere pinion meer op! Raar, want er is tussen de 15T-24T verkrijgbaar. Ik heb wel de (optionele) gefreesde motormount (TU0229), maar dat maakt niet uit. Dat zou dus betekenen dat lager gearen dan 19T niet mogelijk is, zonder de motor-mount uit te laten frezen, of overstappen naar de 86T spur. Ben eigenlijk al bang dat de mesh met 19T al niet ideaal is, hij lijkt nog wat veel speling te hebben.

Genoeg gezeverd, pics om het leuk te houden!

epp4b8.jpg


e6y6fl.jpg

Hoe heb je de ESC geplaatst in de auto? Of is deze niet te breed zodat hij wel past op de plek die is aangegeven in de bouwbeschrijving? De Thrust A10 van Absima is in ieder geval te breed..
 
Ik had in mijn evo de regelaar zo geplaatst dat de koelvinnen in de lengterichting zaten. Een koelfan plaatste ik er voor zodat er flow over de regelaar was.
Onlangs heb ik bij een ander de regelaar in de lipobak gemaakt, de fan kan in dat geval ook op de regelaar blijven zitten. De lipo komt er dan voor te liggen. Nadeel is dat je alleen met een shorty kan rijden. Het voordeel is is dat de auto wat losser word en daardoor in mij ogen een betere wegligging krijgt.
 
En tractie? Hoe denk je daar over? Dunnere shockoil in je dempers denk ik of niet?

Fotos zijn we ook gek op!
 
Van de evo heb ik helaas alleen fotos met kap. De evo van een vriend zal ik morgen eens posten. Mbt olie is het lastig om zomaar te zeggen welke waarde erin te stoppen. Al denk ik dat 300 in alle situaties een prima uitgangspunt is. Verder heeft de shock, bigbore of smallbore nogal invloed op de dikte maar ook hoeveel gaats pistons en welle maat. En geen baan kwa grip is het zelfde ;)
 
Welke dp heb ik nodig bij mijn pinion 32 of 48? En/of een uitlegje hierover mag ook!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Driftman:

als je met 1:10 TeamC rijd en je hebt hier de originele tandwielen opzitten dan ben je de 48dp nodig. Deze maten zijn tandafstanden. Zo heb je 32 48 mod1 64. gebruikelijk in de 1:10 klasse is het 48dp.

Hoop je hiermee te hebben geholpen.
 
Back
Top