Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk dat dat tegenvalt. Door het verbruik van de eerste 5 seconden, zoals je in de praktijk start, is de lipo intern al wat opgewarmd.
Heb je dat in jou meting meegenomen of heb je van "0" af gemeten?
Wel gaan de betreffende servo's de kliko in (Graupner DES488, op aileron, richting en stabilo))
Kun je zondag toch wel vliegen dan???
Even off-topic:
Ik ben n.a.w. een kist kwijt geraakt door een DES448 op het hoogteroer.
Resulteerde in 1 duikvlucht zo het veld in.
De DES 488 is het die mij probemen veroorzaakt. Maar de DES448 heb ik ook, die zit op de flaps en die vind ik erg goed maar dat is dus ook oppassen begrijp ik![]()
Maar is je servo nou stuk of niet? En wat is er dan mis mee?
Heb er al meerdere vehalen over gehoort en gelezen.
Ik gebruik ze nog steeds naar volle tevredenheid.
Als ik juist ben geinformeerd komen beide servo's uit een verschillende fabriek. Graupner doet ze alleen in een eigen zakje. Dus solderingen, bouwwijze vergelijken berust m.i. eerder op toeval dan onvoldoende kwaliteitscontrole in het productieproces.
De 488 gebruik ik nu 2 seizoenen op rol en in mijn supra zelfs op welf. 6 ingebruik dus. En schrik niet, ongeregeld vanaf life. Geen probleem. Afkloppen.
Dit nav rcgroups waar jubelend over de airtronic 809 werd gedaan, de naam van de locale zakjes/doosjes verpakker.
Op rc-network schrijft K. Hinsch inderdaad ook over problemen met een recente batch 488. Blijft de oude gebruiken, maar heeft de nieuwe verwijderd. Heb recent nog 4 gekocht, maar twijfel ze in te bouwen.
Dat wordt weer puzzelen, MKS is geen optie want ik heb BEC 6.4V wegens een stapel HV 3172 die ook op moet.
John
Als ik juist ben geinformeerd komen beide servo's uit een verschillende fabriek.
Wanneer je interesse hebt mag je die van mij overnemen; graag zelfs.
Dat schept vertrouwen nadat ik 6 DS6100's in mijn laatste model gebouwd heb....:shock: