Thunder Tiger st4 G3 topic

vandaag alle spullen ontvangen en vanavond aan de slag gegaan. Had op youtube al gezien hoe de dempers gevuld moesten worden dus dat ging prima. Ik heb ontdekt dat 1 demper geen afsluitdopje heeft Ik moet dus even afwachten of het niet gaat lekken. Het ging zo lekker dat de twee voordempers ook gelijk voorzien heb van nieuwe olie:) iemand had wel mogen waarschuwen dat het heel erg priegel werk is haha. Kortom een leuke leerzame 2 uur

Ik heb nog wel een vraag. Ik kwam er achter dat er rest spanning achter blijft in de auto. Kan dit kwaad of is het beter deze weg te halen door de accu los te halen en dan de auto weer aan te zetten.
 
De hele auto moet onderhouden worden :). Eens in de zoveel tijd auto uit elkaar en schoonmaken en dan tegelijkertijd de diffs hervullen evt. lagertjes vervangen etc...
 
vandaag alle spullen ontvangen en vanavond aan de slag gegaan. Had op youtube al gezien hoe de dempers gevuld moesten worden dus dat ging prima. Ik heb ontdekt dat 1 demper geen afsluitdopje heeft Ik moet dus even afwachten of het niet gaat lekken. Het ging zo lekker dat de twee voordempers ook gelijk voorzien heb van nieuwe olie:) iemand had wel mogen waarschuwen dat het heel erg priegel werk is haha. Kortom een leuke leerzame 2 uur

Ik heb nog wel een vraag. Ik kwam er achter dat er rest spanning achter blijft in de auto. Kan dit kwaad of is het beter deze weg te halen door de accu los te halen en dan de auto weer aan te zetten.

Hoe bedoel je met accu los halen? Elke keer na het rijden, moet je sws de accus los halen en laden op storage mode. Zo blijven je accus het langst goed.
 
Hoe bedoel je met accu los halen? Elke keer na het rijden, moet je sws de accus los halen en laden op storage mode. Zo blijven je accus het langst goed.

Hij bedoeld dat hij de accu's weg/los neemt, maar de regelaar blijft nog even stroom vast houden.
Dat komt omdat er ook capacitors in zitten, dus even lading vast houden is zover ik weet niet erg. ;)

Capacitor is daar zelfs voor, is een soort van back up batterij die zich op laad als er stroom op komt, en als er een piek stroom gevraagd kan hij bijspringen.
Hij kan namelijk in 1 seconde zijn complete lading afgeven, terwijl een batterij er langer over doet om zijn lading af te geven.
Zoals een batterij in een zaklamp, die steeds minder fel gaat branden.
Als je de batterij voor een capacitor vervangt, zou ie gaan branden en ineens of behoorlijk snel uitgaan zodra de lading op is ipv. dimmen.
 
Hij bedoeld dat hij de accu's weg/los neemt, maar de regelaar blijft nog even stroom vast houden.
Dat komt omdat er ook capacitors in zitten, dus even lading vast houden is zover ik weet niet erg. ;)

Capacitor is daar zelfs voor, is een soort van back up batterij die zich op laad als er stroom op komt, en als er een piek stroom gevraagd kan hij bijspringen.
Hij kan namelijk in 1 seconde zijn complete lading afgeven, terwijl een batterij er langer over doet om zijn lading af te geven.
Zoals een batterij in een zaklamp, die steeds minder fel gaat branden.
Als je de batterij voor een capacitor vervangt, zou ie gaan branden en ineens of behoorlijk snel uitgaan zodra de lading op is ipv. dimmen.
Klopt dat bedoel ik inderdaad. Theoretisch betekend dat ook dat als je de accu wisselt er een spanningsboog komt tussen auto en accu met mogelijk een vonk tot gevolg. Ik neem aan dat dit niet de bedoeling is. Weet je hoe lang de restspanning vast gehouden wordt?
 
Vonken kan altijd, omdat er capacitors in zitten die dus direct stroom vragen/krijgen om op te laden.
Je kan het voorkomen, oa. met dit, dan blijven je connectors ook langer goed.
 
Oke dank je wel. Vandaag weer even wezen rijden maar ik heb last van het feit dat het tandwiel van de motoras los gaat. Ligt dat aan mijn rijden of aan wat anders. En natuurlijk kan ik het op de een of andere manier permanent oplossen
 
Dat vonken is prima... De oplossing van etinogard is prima, maar is totaal niet nodig. Je connectoren zullen eerder kapot gaan aan overmatig gebruik door het in en uit elkaar schuiven dan het vonken.
 
En, als je dat nog niet doet, het kleine schroefje op het vlakke kantje op de as monteren.
Het vlakke kantje kan ik niet vinden:( er is een inbus schroefje die op de as gedraaid kan worden maar volgens mij is het een volledig ronde as. Ik zal morgen even een beetje locktide proberen.
 
Welke motor heb je dan?
Want volgens mij zit er op de standaard Ripper motor gewoon een vlak kantje?
 
Welke motor heb je dan?
Want volgens mij zit er op de standaard Ripper motor gewoon een vlak kantje?
Ik heb inderdaad een ripper motor dus even goed het asje bevoeld (hmm dat klinkt raat ;)) en inderdaad een vlak kantje gevonden. Gelijk een en ander uitgelijnd en het spietje op de vlakke kant gedraaid. Morgen even testen of het nu blijft zitten. Zelf dacht ik dat het ook zou kunnen komen door het iets te hard van vooruit naar achteruit gaan
 
Back
Top