Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
@Drift-junkie,
Als iemand een waterdicht sensorless brushless setje met een gelijkwaardig Kv van rond de 2200Kv oid in zijn koffer heeft liggen, als “back-up” naast een gereglementeerd setje, ben ik best bereidt om een experimentje tijdens 1 van onze wedstrijden uit te voeren, om te zien of we in de toekomst hiermee wat kunnen doen, mail mij maar!!
Ik heb nog een 2080 KV sensorless setje liggen met een 45A esc om te testen als er zich nog niemand heeft gemeld,dit zou dan bij de eerste wedstrijd bij ERCE kunnen want daar ben ik zeker bij.
GR,
Patrick
KV is gewoon aangegeven op de buitenmantel van de motor,zowel op de sensorloze als op de sensormoteren.
Enig voordeel met een sensorloze motor is dat ze niet of nauwelijks open te maken zijn dus fraude met ander binnenwerk wordt wel heel moeilijk gemaakt.
En zoals gezegd,het is een probeerseltje, mocht het verschil te groot worden positief of negatief dan blijft alles gewoon bij het oude lijkt mij.
Kijk, dat mensen graag zo weinig mogelijk aan regels willen hebben is een feit. Neemt niet weg dat het tegelijk een hele open (magazijn)deur is die het foute handelen toelaat. Gelukkig kent deze cup geen nationalle en internationale sponsorbelangen en zal er ook geen leven aan vast hangen maar die open deur is er en zal er gebruik van gemaakt gaan worden. Zo lang de extremen op de baan opvallen en wel gecontroleerd worden op fout materiaal is dat genoeg om af te schrikken maar als er niets mee gedaan wordt zoals ik ooit in een competitie mee heb mogen maken ontstaat er een chaos.
Wikkelingen van een brushed/brushless motor kunnen bv snel en simpel gemeten worden met een inductiemeter mocht je er controle op willen houden.
Waarom geen kv afspraak, rond de koers van 17,5 turns sensored. 2200 kv of zo.. goedkope sensorloze setjes genoeg te koop is die range... dat maakt de instap voor nieuwe rally rakkers wat makkelijker denk ik... en het deelnemers veld wellicht groter..
Ik heb dit seizoen meegedaan aan de stock klasse bij ERCE,eerste instantie met een Carson cup in de Kyosho EP Fazer en kwam aardig wat snelheid te kort op het rechte eind maar in het bochtengedeelte waren er weinig die zo makkelijk door de bochten kwamen zoals ik…..Aangezien ik op dat moment nog geen 17,5 brushless had kreeg ik er 1 te leen om te testen tijdens een quali,wat bleek....ik was zelfs langzamer met de 17,5 dan met de Carson terwijl de gearing niet was aangepast.....