Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Is dat zo? Ok, ga proberen! Dank.
Een sensored motor is gewoon een sensorless motor met een paar sensoren.
Rallycars:
Motor: “Officiële wedstrijdmotoren”: 17,5T brushless of 27T brushed (EFRA-spec) 2*, of met de “kennismaking/introductie-motor” 3*
2* (EFRA) specificatie die betrekking heeft op: machine gewonden anker, vaste 24 graden timing, kogellagers en demontabel ten behoeve van onderhoud, is toegestaan.
3* In de Rally klasse mag er ook evt gereden worden met een “low budget”, introductie/kennismaking motor: de Carson Cupmachine (906052) of de Mabuchi/Johnson 27T motor (standaardmotor uit de bouwdoos), deze zijn wel iets langzamer dan de officiële wedstrijdmotoren!
dus als je een beetje leuk wilt meedoen ben je dus verplicht om een Brushless setje te kopen omdat de Carson Cupmachine (goed verkrijgbaar) langzamer is en de 27T wedstrijdmotoren niet kan vinden..... of heeft iemand tips waar deze wel te koop zijn?
heb nog wel wat oude 27 Turns motoren liggen van 25 jaar terug.... mag dat dan ook?
Als alle circuitbouwers net zo'n uitdagend circuit neerleggen als men in de regel bij ERCE doet, maakt het weinig uit met wat voor een motor je rijdt. Misschien moeten we ons wat meer op de opbouw van de circuits richten in plaats van een lange discussie voeren over type motors of kV-tjes.
Of gewoon de motoren zo onbenullig snel kiezen dat die gladde tamiya rallyblock bandjes het limiet zijn.
kwam trouwens nog wel wat leuks tegen mbt bandjes.
Fastrax Rally Block 1/10th Off-Road Tyres with Inserts (4) - Blue Medium Compound FAST372
Tamiya Rally Block Tyre (2) 50476
8 pond voor 4 fasttrax rallyblock bandjes tov 12 pond voor 2 tamya bandjes.
Denk dat ik er eens een paar haal. als het volgens het regelement niet mag, zijn het misschien alsnog erg leuke bandjes om mee te oefenen.![]()
Ik heb een vermoeden waar het probleem van sensored in de regen zit en denk het simpel op te kunnen lossen. Ik heb een afspraak staan met iemand die binnenkort langs wil komen om oa. dit verder uit te zoeken.