Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ben zelf ook met één bezig,stond al jaren in de kelder.
Maar ik geraak niet wijs uit de motoren,ik zou graag op 2 cellen LiPo vliegen.
Kan iemand me helpen bij het vinden van een goede setup?
Gert
Omdat ik 2cellen heb en aangezien ik geen elektrovlieger ben. Maar ik weet niet of dit mogelijk is. Daarom mijn vraag.
Gert
2S is echt te weinig. Daarmee kun je nooit het nodige vermogen opwekken zonder al te hoog in de stroomwaardes te geraken...
Mijn vlieggewicht is precies 1550 gram. Zonder gekheid, op de gram af :O
Dat is wel met twee 3S2200 lipo's en ik heb ook 2100 en 1800 liggen dus het zou nog lichter kunnen, maar het is nu al superlicht voor mijn gevoel. Een beetje wind en het toestel drift behoorlijk en ieder tikje wind zie je eraan. Misschien ligt het eraan dat mijn CoG nog steeds niet 100% is, zoals het volgens Willems handleiding moet (op 7 cm van de LE) vliegt wel maar een beetje dwarrelig, misschien met windstil weer prima maar met wat wind zoals de eerste twee vluchten mag het best wat naar voren. Ik heb de lipo's nu 5cm verder naar voren geschoven en dat gaat al een stuk beter. Overigens, best schrikken he dat de vleugel een stuk zwaarder is dan de complete romp?
mukkus, mijn uitslagen zonder expo zijn
ailerons 1cm omlaag / 1,5 cm omhoog
hoogteroer 2cm omlaag / 2 cm omhoog
en dat zijn forse uitslagen, veel heftiger dan ik verwacht had, gezien de grootte van het toestel en de betrekkelijk kleine stuurvlakken! Vooral het hoogteroer is ontzettend gevoelig, kleine stuurbewegingen zijn al erg heftig. Hierop moet zeker expo en misschien nog wel meer dan de 40% die ik erop heb nu. En inderdaad, ik baal er nu een beetje van dat ik geen rudder heb, vooral bij start en landing merk ik dat goed (erg lastig corrigeren met een stuurvlak dat er niet is) en dat gaat dus zeker binnenkort veranderen. Wel heb ik gemerkt dat als het toestel een heel klein beetje vaart heeft het neuswiel al van de grond komt dus of een sturend neuswiel veel nut heeft (behalve om langzaam over een verharde baan te rijden)...
Ik heb nu een lipo aan de lader hangen, morgenochtend de andere en hopelijk is het dan even droog zodat ik nog een vluchtje kan maken. Helaas zijn de 3 blads props nog steeds niet binnen, daarmee hoop ik met minder herrie en wat meer vermogen te kunnen vliegen. In diezelfde zending zit ook de retract servo voor mijn Art Tech mustang. En de 8A UBEC voor de FMS mustang
De nieuwe romp is verzonden en dus waarschijnlijk maandag of dinsdag binnen. Eind volgende week weer vliegen dus als de rest van de electronica er is...