Bouw Hercules C-130 (Willem Bravenboer kit)

Ben zelf ook met één bezig,stond al jaren in de kelder.
Maar ik geraak niet wijs uit de motoren,ik zou graag op 2 cellen LiPo vliegen.
Kan iemand me helpen bij het vinden van een goede setup?

Gert

Ben zelf ook met één bezig,stond al jaren in de kelder.
Maar ik geraak niet wijs uit de motoren,ik zou graag op 2 cellen LiPo vliegen.
Kan iemand me helpen bij het vinden van een goede setup?

Gert

waarom 2 cellen?, ik vlieg de hercules op 3 cellen 5000Mah 20C,
motor C2826 1350Kv en prop 3 blad 6x4

Omdat ik 2cellen heb en aangezien ik geen elektrovlieger ben. Maar ik weet niet of dit mogelijk is. Daarom mijn vraag.
Gert

Ik vlieg hem op 3cells 3300 mah met 4x speed 400 op een 40 A regelaar van conrad vliegt heel leuk alleen vliegen mijn gunter props er steeds af of ze breken[emoji58] wij vliegen er 4 / 5 bij ons op de club [emoji1]

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo allemaal,
een beetje nieuw op het hercules gedeelte van het forum.
maar weet iemand de uitslagen van het hoogteroer en de rolroeren van een bravenboerkit ? ( hoogteroer nu ongeveer 2 cm omhoog en rolroeren 1 cm omhoog en 1 cm omlaag)
het zwaartepunt heb ik behoorlijk naar voren liggen het hoord op 1/3 van de vleugel maar daar zit ik nu ongeveer een 10 mm voor dus ipv 76 mm zit het nu op 66 mm (ongeveer)
of is het allemaal niet zo spannend ?
4 x 1450 kv motoren en 4 x 8x4 tweeblad als setup
m vr gr

Peter ( de vader van Ralph)

Een wat late reactie, zoals je wel gezien zult hebben is dit al een oud draadje.
In post #329 gaathet over deze kist, waarbij ook de uitslagen verteld worden. ;-)

Mijn vlieggewicht is precies 1550 gram. Zonder gekheid, op de gram af :O
Dat is wel met twee 3S2200 lipo's en ik heb ook 2100 en 1800 liggen dus het zou nog lichter kunnen, maar het is nu al superlicht voor mijn gevoel. Een beetje wind en het toestel drift behoorlijk en ieder tikje wind zie je eraan. Misschien ligt het eraan dat mijn CoG nog steeds niet 100% is, zoals het volgens Willems handleiding moet (op 7 cm van de LE) vliegt wel maar een beetje dwarrelig, misschien met windstil weer prima maar met wat wind zoals de eerste twee vluchten mag het best wat naar voren. Ik heb de lipo's nu 5cm verder naar voren geschoven en dat gaat al een stuk beter. Overigens, best schrikken he dat de vleugel een stuk zwaarder is dan de complete romp? ;)

mukkus, mijn uitslagen zonder expo zijn

ailerons 1cm omlaag / 1,5 cm omhoog
hoogteroer 2cm omlaag / 2 cm omhoog

en dat zijn forse uitslagen, veel heftiger dan ik verwacht had, gezien de grootte van het toestel en de betrekkelijk kleine stuurvlakken! Vooral het hoogteroer is ontzettend gevoelig, kleine stuurbewegingen zijn al erg heftig. Hierop moet zeker expo en misschien nog wel meer dan de 40% die ik erop heb nu. En inderdaad, ik baal er nu een beetje van dat ik geen rudder heb, vooral bij start en landing merk ik dat goed (erg lastig corrigeren met een stuurvlak dat er niet is ;) ) en dat gaat dus zeker binnenkort veranderen. Wel heb ik gemerkt dat als het toestel een heel klein beetje vaart heeft het neuswiel al van de grond komt dus of een sturend neuswiel veel nut heeft (behalve om langzaam over een verharde baan te rijden)...

Ik heb nu een lipo aan de lader hangen, morgenochtend de andere en hopelijk is het dan even droog zodat ik nog een vluchtje kan maken. Helaas zijn de 3 blads props nog steeds niet binnen, daarmee hoop ik met minder herrie en wat meer vermogen te kunnen vliegen. In diezelfde zending zit ook de retract servo voor mijn Art Tech mustang. En de 8A UBEC voor de FMS mustang ;)

De nieuwe romp is verzonden en dus waarschijnlijk maandag of dinsdag binnen. Eind volgende week weer vliegen dus als de rest van de electronica er is...

Back