Trex 700N pro

Bedankt voor de tips ik moet hem zeker nog ff goed afstellen, hij staat nu als standaard van de handleiding.
Maar hoor bij het optoeren een hapering loopt niet helemaal soepel, komt goed hoop ik Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.

De "standaard-afstelling" van de handleiding is normaliter de afstelling die nodig is voor inlopen, en dient er voor dat een beginner hem veilig gestart krijgt zonder dat de motor in elkaar loopt.

Het klopt dus, dat hij nu hapert, want hij staat baggervet. Volg die PDF die hier gegeven is en denk er om: kleine stapjes, en altijd maar aan één sproeier tegelijk draaien, daarna eerst testen.

Trek je er niks van aan als je drie tot vijf tanks nodig hebt om een goede afstelling te vinden, voor een brandstof-nieuweling is dat normaal, en 5 tankjes brandstof zijn véél goedkoper dan een nieuwe motor...

Groet, Bert
 
Ja das zeker waar gelukkig kan ik wat testen heb 15 liter brandstof dus als dat op is dan moet ik wel goed hebben kunnen afstellen.
Ga van de week weer ff verder want zag dat die swashcontrol links armpjes er ook elke keer vanaf ploppen. Misschien DFC tijd.
 
zeker moet men hier niet vertellen,
dat de heli technisch 100 % moet zijn,
een heli accepteert geen fouten,
die gaat zo de grond in, en gevaarlijk is het bovendien,

neem je de tijd,
dan krijg je als dank zeker veel plezier,

suc6 verder
Groet, Uwe
 
Welnee.
Bij nitro machines kunnen de linkjes wat vlotter slijten.
Op mijn 600 moet ik ook eens per jaar de limkjes naar de kop vervangen. Zijn iets ander materiaal dan de rest, slijt iets meer.
Maar het zal zn nut hebben.

Ff die linkjes vervangen. Paar eur.
2 tellen werk.

Dfc is absoluut nergens voor nodig.
Technisch is het zelfs veel slechter dan je nu hebt.
Er is absoluut niets mis met het originele ding.. van dfc weten we dat er een en ander niet klopt bij align.

Linkjes vervangen, en vliegen.
 
linkjes vervangen is goedkoper moet er nog maar even goed over denken. Op zicht vind ik dfc wel mooier staan is wat lager.
 
Koop a.u.b. GÉÉN spullen omdat ze mooier staan... Koop spullen die goed werken...

Groet, Bert
 
Ik ga van de week nieuwe linksjes bestellen en hou de heli zo.

(Denk dat ik het gewent ben omdat al mijn micro's dfc hebben.)
 
punt met de DFC oplossing van Align is dat er eigenlijk technisch geen rekening is gehouden met de beweging in de bladhouders..

als je vliegt, zorgen de rubbers in de kop dat de gehele rotordisc enige flex heeft tov de hoofdas.
hierdoor wordt de heli wat rustiger, kan ook met lagere toerentallen overweg.
daarnaast kunnen de bladhouders zelf natuurlijk ook nog een klein tikkie bewegen op en neer..

Bij DFC zit de link zodanig op de bladhouder, dat iedere beweging van de rotordisc als geheel, en iedere beweging van een bladhouder op/neer opgevangen moet worden door de swash.
het linkje kan het nl niet meer, die zit vast in die richting..
Maar, het linkje moet dat wel overbrengen op de swash. dus veel meer kracht op dat linkje.. meer slijtage etc etc

de DFC swash heeft men in alle wijsheid nu zodanig gemaakt, dat het linkje er makkelijk af kan ploppen.
de "oude" swash kwamen de krachten er nog zijdelings op te staan, nu in de "vrije" richting..

Om dit tegen te gaan, heeft men de "rubbers" in de kop knetterhard gemaakt, om zoveel mogelijk beweging te voorkomen.

Het is een oplossing die enigszins werkt, je hoort vrij weinig problemen.
maar technisch is het gewoon absoluut geen mooie oplossing.

Wil je echt perse die superlage kop, kun je ook de dfc as plaatsen, linkjes inkorten en alsnog knetterharde rubbers plaatsen.
Die knetterharde rubbers heb je dan nodig om je staart aan de heli vast te laten zitten..
 
Don't worry Jeroen, het komt vanzelf weer....

En waar jij straks naartoe gaat, is een ideaal plekje om lekker met die nieuwe kleine benzinemotoren (die GO-Engines .56) te gaan vliegen!

Vermoedelijk zeurt er daar niemand over geluid, en benzine zal er een stuk makkelijker te krijgen zijn dan Methanol....

Groet, Bert

Klopt Bert,
Methanol is daar idd moeilijker te verkrijgen en niemand zeurt over het geluid want de 1 en de andere V8 auto rijd daar rond met en zonder uitlaat...

Die Go Engine .56 zou niet gaan passen want ik overweeg dus om al me 600 size heli's weg te doen en EEN 700 (met.91 engine) te houden en om deze om te bouwen met de GT15HZ (maar dit is nog steeds een overweging)
 
Dat kan ook natuurlijk, een 700 met de OS gasser er in...

Zelf heb ik nu zo'n GO liggen (OK... de HobbyKing Rotorstar Apache, maar dat is exact dezelfde motor uit exact dezelfde fabriek) maar ik heb hem nog niet in handen gehad. Ben heel benieuwd hoe dat ding gaat lopen...
De verhalen zijn uitermate positief, zolang je er geen ".55 Nitro vermogen" van verwacht.

Groet, Bert
 
Toch nog even een vraagje.

Ik heb nog zo'n 12 liter brandstof, nu staat er bij de houdbaarheidsdatum 26-02-2015.

Kan ik het daarna ook nog gebruiken of is het echt klaar en kan ik het weg gooien?
 
Toch nog even een vraagje.

Ik heb nog zo'n 12 liter brandstof, nu staat er bij de houdbaarheidsdatum 26-02-2015.

Kan ik het daarna ook nog gebruiken of is het echt klaar en kan ik het weg gooien?

Zo lang deze dicht is gebleven en op de juiste plaats is bewaard (koel en uit de zon) zou ik zeggen gewoon gebruiken....heb hier ook een aantal liter staan en daar vlieg ik ook nog steeds mee
als de kannen/blikken open zijn geweest "kan"er vocht bij gekomen zijn maar nogmaals ik vlieg ook niet regelmatig meer en gebruik zelfs de geopende kannen en zonder problemen.

Jeroen
 
Oke er zijn er 2 dicht eentje open maar die gaat van de week wel leeg denk ik. Andere staan koel in berghok.

Blij dat ik het nog kan gebruiken:)
 
bij mij staan ze ook uit de zon in de schuur (niet te warm),
en eerlijk gezegd , heb ik nooit serieus op de datum gekeken,
het word ook niet zoooo oud bij mij,
even wat schutten de cherrycan, en dan verder gaan ..,
dat doe ik!

Groet
Uwe
 
Ik wist niet dat er een houdbaarheidsdatum op optifuel zat, keek er toevallig op gister en dacht oww de 26ste dan moet ik heel snel veel vliegen.

Maar nu kan ik het gewoon rustig aan doen.
 
Nu we er toch zijn.

Ik heb vanmiddag ff gehoverd beetje wezen afstellen, toen ik thuis kwam wou ik toch nog ff bij ons voor verder gaan.
Maar toen ik de starter erop zette draaide hij niet, ben toen met de hand gaan kijken wat er was toen ik ontdekte dat de motor wel heeeeeeeeeeel zwaar draaide.

Nu wil ik de uitlaat er vanaf halen kijken als ie dan wel draait als er meer lucht bij komt.

iemand idee hoe dit komt.
 
Verzopen?
Misschien draait de start pin op de motor door?
Misschien doet je gloei plug het niet meer?

hoop misschiens.. kan aan veel liggen..

Uitlaat eraf halen geeft alleen een blik op de zijkant van de zuiger, verder heeft het absoluut geen nut...
 
plug eruit,
dan heeft die geen compressie,
dan met de hand middels de start pin draaien,
ik hoop dat alles o.k. is en allen verzopen...

suc6, Uwe
 
Nu plug er uit is draait ie weer soepel. Maar wat heb ik niet goed gedaan? Heb hem alleen wat minder vet gezet, omdat ie veel bleef roken en toerental was niet stabiel.
 
Laatst bewerkt:
zeker alles nat en bij het starten verzopen,
misschien omdat de plug niet goed is,
maar let op met arm draaien,
hebben vele gedaan en niet op de temperatuur gekeken,
gaat snel wat kapot ..
 
Back
Top