Oke dan zal me dit niet meer gaan gebeuren klaar met vliegen meteen de klemmetjes erop en daarna de rest.
dit moet je maar net weten
Als je van electro komt, is er een heel gamma aan dingen die je moet weten over verbrandingsmotoren...
Niet dat electro makkelijker is, maar de moeilijke dingen van electro doe je thuis (goede set-up, verzorgen van je accu's, etc etc).
Bij brandstof zijn de aandachtspunten dingen die op het veld moeten gebeuren. Zoals dat slangetje afklemmen, zoals de motor leegdraaien, het leren luisteren naar de motor, etc etc.
het leegvliegen zoals Rinie beschrijft, moet je alleen de laatste vlucht van de dag doen, en het is zelfs aan te bevelen om als je ad-hoc besluit de boel in te pakken, dan toch nog even een scheutje peut er in en leeghooveren.
Voor de pauzes tussen de vluchten door, is het juist weer aan te bevelen om de motor even een half minuutje of een minuutje stationair te late pruttelen, zeker als je er hard aan getrokken hebt tijdens de vlucht.
Kan de boel een beetje afkoelen terwijl er olie doorheen gaat.
Hele andere dimensie van vliegen, de een ligt het, de ander niet.
Groet, Bert