Bouwverslag Bouw van de DJI F450 met GPS

Heel interessante uitleg! Heb ik weer wat bijgeleerd. Ook van mij een dank je!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor jullie reactie's, het helpt een stuk! Ik laad nu met 1s (2,2amp), programma 'fast charge', en ik check het voltage even als ik de getallen naast de timer op 1800 / 1900 zie staan, mocht hij dan zeggen dat hij bijvoorbeeld 95% is geladen, hang ik hem er gewoon nog weer eventjes aan.

Beetje hele late reactie maar zie dat niemand hier op ingegaan is en voor een nieuwe accu toch wel belangrijk. Je laad op programma fast charge je kan veel beter op [balance charge/B] of als die er niet is op charge laden. Bij fast charge balanceren de meeste laders minder en is eigenlijk voor bedoeld wat het al zegt snel laden balanceren is wat je juist wel wilt bij een nieuwe accu.
 
ALTIJD balancer gebruiken....

Maar fast charge , slaat bij de meeste laders erop, dat je WEL gebruik maakt van de balancer, maar dat hij de laatste paar procent niet volstopt, maar afkapt. Die laatste paar procent , gaat namelijk erg langzaam, en je wint er niet veel capaciteit (vliegtijd) mee...

Even goed in de manual kijken wat jouw lader er precies mee doet, in welke stand.
 
Goed. Ik hoop dat iedereen daar zo over denkt....

om reacties te voorkomen zal ik het zo uitleggen wat mij de beste manier lijkt en hoe ik het heb gedaan.

1. Zorg eerst dat je je Lipo volledig op geladen hebt.
2. Meet de spanning van de Lipo en sluit de lipo aan op je naza. Vergelijk de waarde die je net afgelezen hebt met de waarde in je Naza software bij Current voltage X3. Deze waarde moet gelijk zijn zo niet pas dit aan bij calibrate.
3. Vul bij First level protection 1 volt lager in als dat je net gemeten hebt(Dus heb je 12.60 volt gemeten vul je 11.60 volt in) En laat je loss op 0 staan voorlopig.
4. Hover nu een tijdje rond en houd de LED goed in de gaten en land zo snel mogelijk wanneer de led rood begint te knipperen.
5. Suit de Naza weer op je computer aan en lees weer de voltage af bij Current voltage X3. Er zal een klein verschil zitten bij de voltage die je af leest en de ingestelde waarde van de First lever protection. Dit verschil is de loss en moet dus bij loss worden ingevuld.(Dus stel je voor je leest bij Current voltage 11.70 af dan is de loss in dit geval: 11.70-11.6=0.1)

De waarde die je nu bij First level protection in moet vullen is niet zomaar voor iedereen te zeggen en is afhankelijk van heel veel factoren en vooral persoonlijke voorkeur. Ik zou zelf ongeveer een volt boven mijn second lever protection gaan zitten. De second level protection zou ik op minimaal 3.2 volt per cel zetten maar dat is maar net hoe ver wil je gaan. Als je veilig wilt gaan zitten kun je het ook op 3.3 zetten. Het absolute minimum is 3.0 voor een Lipo ga daar altijd boven zitten!!


Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb. Zo niet dan lees ik dat graag hier:p

Hele heldere uitleg! Dank hiervoor :) Maar aangezien 'iedere lipo anders is', maakt het zeker geen drol uit al heb je 4 exact dezelfde accu's, zelfde merk, C waarde, en mah. Je gaat niet na iedere accu weer je software helemaal bijstellen neem ik aan.


Hier zomaar weer eens even een foto'tje tussendoor:
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Begrijp het niet helemaal.

De plus van je pdb naar de 8xr?


Je schakelt over de +, dus de - van het board direct vanaf de accu naar de led's, en tussen de plus van de accu komt de turnigy switch, en dan gaat daar ook weer een + uit, en die gaat naar je leds.
 
Goed. Ik hoop dat iedereen daar zo over denkt....

om reacties te voorkomen zal ik het zo uitleggen wat mij de beste manier lijkt en hoe ik het heb gedaan.

1. Zorg eerst dat je je Lipo volledig op geladen hebt.
2. Meet de spanning van de Lipo en sluit de lipo aan op je naza. Vergelijk de waarde die je net afgelezen hebt met de waarde in je Naza software bij Current voltage X3. Deze waarde moet gelijk zijn zo niet pas dit aan bij calibrate.
3. Vul bij First level protection 1 volt lager in als dat je net gemeten hebt(Dus heb je 12.60 volt gemeten vul je 11.60 volt in) En laat je loss op 0 staan voorlopig.
4. Hover nu een tijdje rond en houd de LED goed in de gaten en land zo snel mogelijk wanneer de led rood begint te knipperen.
5. Suit de Naza weer op je computer aan en lees weer de voltage af bij Current voltage X3. Er zal een klein verschil zitten bij de voltage die je af leest en de ingestelde waarde van de First lever protection. Dit verschil is de loss en moet dus bij loss worden ingevuld.(Dus stel je voor je leest bij Current voltage 11.70 af dan is de loss in dit geval: 11.70-11.6=0.1)

De waarde die je nu bij First level protection in moet vullen is niet zomaar voor iedereen te zeggen en is afhankelijk van heel veel factoren en vooral persoonlijke voorkeur. Ik zou zelf ongeveer een volt boven mijn second lever protection gaan zitten. De second level protection zou ik op minimaal 3.2 volt per cel zetten maar dat is maar net hoe ver wil je gaan. Als je veilig wilt gaan zitten kun je het ook op 3.3 zetten. Het absolute minimum is 3.0 voor een Lipo ga daar altijd boven zitten!!


Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb. Zo niet dan lees ik dat graag hier:p

als ik dit toe dan dan knippert mijn led bij hoveren al zeer snel rood! en kom ik op een waarde van 12V uit! Dus 12 - 11,6 = 0,4V loss! Dat is zoveel dat de software mij het niet laat invullen ... ik gebruik 30-40C turnigy 2200mah lipo's 3S...
 
jajaja daar is ie weer!

Even een update na een zeer lange tijd!
Ik ben maanden bezig geweest om mijn OSD aan de praat te krijgen, maar, het is uiteindelijk wel gelukt. Camera'tje erop gemonteerd...... en toen, tja dan begin je te denken 'is dit het nou ? Is hij nou echt AF ?' Tuurlijk niet! We verzinnen gewoon weer wat anders waarmee we nog langer aan dit project kunnen knutselen.

Ik ben van plan om door middel van een servo de camera te kunnen laten kantelen over de verticale as. De quadcopter zelf kan uiteraard al over de horizontale as draaien, dus als ik het met een servo voor elkaar krijg om met een trim knop op mijn zender de camera te kunnen kantelen, is voor mij een gimbal niet nodig, aangezien ik geen 'super hd' foto's hoef te maken of te filmen.

Gewoon lekker van boven naar beneden kijken, en de beelden opslaan om later nog eens te genieten vind ik meer dan genoeg :)

Is er iemand bekend met het werken met servo's op een quadcopter ? En dan bedoel ik meer de aansturing, hoe plug ik hem in de ontvanger ?
En hoe weet ik welke servo geschikt ik voor mij FrSky X9R ontvanger ?

Graag antwoorden! Dan kan ik weer lekker verder hobby'en!!!
 
Op het moment dat een accu van mij leeg is, verwissel ik deze, en doe opnieuw de calibratie door een rondje horizontaal te draaien met de drone, en verticaal, is dit eigenlijk nodig ? Of slaat hij zijn laatste positie op ?
 
uit de manual:
Why calibrate the compass?
Ferromagnetic substances placed on multi-rotor or around its working environment will affect the reading of earth
magnetic field for the digital compass. It also reduces the accuracy of the multi-rotor control, or even reads an
incorrect heading. Calibration will eliminate such influences, and ensure MC system performs well in a non-ideal
magnetic environment.
When to do it?
 The first time you install NAZA-M LITE on your multi-rotor.
 When the multi-rotor mechanical setup has changed:
a) If the GPS/Compass module is re-positioned.
b) If electronic devices are added/removed/ re-positioned (Main Controller, servos, batteries, etc).
c) When the mechanical structure of the multi-rotor is changed.
 If the flight direction appears to be shifting (meaning the multi-rotor doesn’t “fly straight”).
 The LED blinking, often indicates abnormality blinking when the multi-rotor spins (It is normal for this to happen
only occasionally)
 
jajaja daar is ie weer!

Even een update na een zeer lange tijd!
Ik ben maanden bezig geweest om mijn OSD aan de praat te krijgen, maar, het is uiteindelijk wel gelukt. Camera'tje erop gemonteerd...... en toen, tja dan begin je te denken 'is dit het nou ? Is hij nou echt AF ?' Tuurlijk niet! We verzinnen gewoon weer wat anders waarmee we nog langer aan dit project kunnen knutselen.

Ik ben van plan om door middel van een servo de camera te kunnen laten kantelen over de verticale as. De quadcopter zelf kan uiteraard al over de horizontale as draaien, dus als ik het met een servo voor elkaar krijg om met een trim knop op mijn zender de camera te kunnen kantelen, is voor mij een gimbal niet nodig, aangezien ik geen 'super hd' foto's hoef te maken of te filmen.

Gewoon lekker van boven naar beneden kijken, en de beelden opslaan om later nog eens te genieten vind ik meer dan genoeg :)

Is er iemand bekend met het werken met servo's op een quadcopter ? En dan bedoel ik meer de aansturing, hoe plug ik hem in de ontvanger ?
En hoe weet ik welke servo geschikt ik voor mij FrSky X9R ontvanger ?

Graag antwoorden! Dan kan ik weer lekker verder hobby'en!!!


Waarom het wiel opnieuw uitvinden :-) voor een paar euro koop je zo iets :-)

Mobius ActionCam Pan and Tilt Mount

FPV Fiberglass Pan-Tilt Camera Mount

FPV Fiberglass Pan-Tilt Camera Mount L-Size

Of compleet :

Boscam CM210 HD Camera with Pan & Tilt Gimbal for FPV

En op je ontvanger werkt in principe elke servo tussen de 4,8-6 v.
 
Tnx, weet ik voldoende, elke keer ff het Naza dansje maken :P
uit de manual:

Dankjewel! Daar was ik helemaal niet van op de hoogte. Ik heb zojuist de Mobius besteld :grin:

Waarom het wiel opnieuw uitvinden :-) voor een paar euro koop je zo iets :-)

Mobius ActionCam Pan and Tilt Mount

FPV Fiberglass Pan-Tilt Camera Mount

FPV Fiberglass Pan-Tilt Camera Mount L-Size

Of compleet :

Boscam CM210 HD Camera with Pan & Tilt Gimbal for FPV

En op je ontvanger werkt in principe elke servo tussen de 4,8-6 v.
 
Marc, als je een accu vervangt hoef je echt niet steeds een dansje te maken hoor.
Slechts bij grote afwijkingen en/pf als je wat veranderd hebt dan de constructie/positie van je FC.
Dus alleen een andere LIPO plaatsen kan gewoon zonder dansje.
Of je moet erg van dansen houden, kwaad kan het niet!!! :p:p
 
Back
Top