jeroen1987's heli beslommeringen

Hoi, ik had ook problemen met een cc3d board, mijn pc zag hem ook niet via de usb poort.
Ik heb ook windows 10.
Wat ik gedaan heb is bij apparaatbeheer mijn "samengesteld USB apparaat" verwijderd.

Eerst wel de usb kabel loskoppelen van de pc "samengesteld usb apparaat" verwijderen en daarna weer de usb kabel aansluiten.
Windows gaat dan zelf de goede driver erbij halen.

Mogelijk dat dit ook jou probleem oplost.
 

Bijlagen

  • upload_2016-4-19_15-3-21.png
    upload_2016-4-19_15-3-21.png
    33,6 KB · Weergaven: 144
Helaas...[emoji17]

Ik heb het verwijderd waarna Windows zelf naar een driver gaat zoeken:

7991d05f8ea09d14bdb1bb4214973e89.jpg


Als ik vervolgens kijk bij "verbonden apparaten" zie ik het volgende:
79edde0c88b6212bb8d8119233c572f7.jpg


Bij apparaat beheer:
68c9c1f6b33a2655bd11291ebd0c26d1.jpg


eigenschappen USB:

9dd2f1cea53d593609b96b11bc8f9f8f.jpg


cf71765b7672071bff7a12bf51747bdd.jpg
 
1) PL2303_Prolific_Driver_Installer_v1.5.0
First of all customer need to install this USB driver, just simply run this execute file and follow the instruction to complete the driver update.

2) VLink System32 and VLink System64
After install the USB driver successfully, second step is to install the vlink driver, there are 32bit and 64 bit available depends on windows system.
Please check the windwos system before the updating process, simply run the selected execute file and follow the instruction to complete the driver update.

3) After install both drivers the Vlink cable should work properly, if not please repeat second step.

4) Recommend to disable the windows automatic update because windows will update and erase the vlink cable driver.

5) Once windows updated the driver, step 2 will be require to reinstall the vlink driver.

Dit staat in de Vlink readme,
is versie 1.5.0,
Die in de vorige post is 1.12, dus dat is in ieder geval nieuwer,
daarna die system32 of 64 installeren.

Groeten
Arie
 
Volgens dat aansluitschema heb ik alles goed aangesloten, dus dat zit wel goed @Heli-Uwe...

@Gert van Holten, vanavond ga ik het nogmaals proberen. ik heb het "samengestelde USB apparaat" niet verwijderd nee.
Er is dus nog hoop dat het goed komt[emoji4]

Die "pl 2303 driver installer" had ik schijnbaar al op m'n laptop staan, maar ik heb alsnog de stappen uitgevoerd.. Ook daar ga ik vanavond nog eens naar kijken...
Zo eerst maar eens wat vliegen met de gehele vloot[emoji1] [emoji1] [emoji1] [emoji1]
 
9210432872b3788c18354ad07991a741.jpg

Wat een prachtige dag vandaag!! Ik sta met de korte mouwtjes op het veld[emoji41]
Aangezien ik nooit kan kiezen welke heli ik mee ga nemen, gaat alles maar mee[emoji4]

De Trex 700 is altijd een genot om mee te vliegen!
Nadat ik 2 Vlieg-packs had leeg gevlogen op mijn "wild" Vliegplek werd ik vriendelijk verzocht hiermee te stoppen.
Het terrein is namelijk van de universiteit wageningen waar ik normaal gesproken wel toestemming heb om te vliegen.
Maar aangezien het "broedtijd" is hebben ze het liever niet ivm het weg jagen van de broedende spreeuwen oid.

Dus de boel weer netjes ingepakt en een paar km verderop in een weiland gaan staan waar ik eerder ook deed vliegen.
Terug op mn oude vliegplek heb ik de rest van de packs leeggevlogen met de Trex 700.
Ik kan er geen genoeg van krijgen zeg![emoji1]

Vervolgens was de X7 aan de beurt....
Ik heb vandaag echt de tijd genomen om hiermee te vliegen, en om een eerdere vraag van @Sirolf te beantwoorden (of het verschil goed te merken is tov de trex 700) Ja dat is gigantisch!!! [emoji50]
Het gevoel, de beleving, het geluid!!! en het vlieg gedrag is absoluut velen malen beter wanneer ik dit met mijn trex 700 vergelijk (en deze vliegt al GEWELDIG)
Dat geluid is gaui X7 eigen, maar dat stuurgedrag etc. heeft misschien meer met de Vbar te maken, ik heb geen idee.
Maar wat kan je met dat ding rammen zeg!! En voor mijn gevoel vliegt hij ook veel sneller maar ook dat kan de beleving zijn!

Daarna was het tijd voor de trex 600N, haha dat is gewoon kikke!
Oke een bult minder vemogen maar dat maakt het geluid en de geur van de nitro meer dan goed.
Ik zou zelf zeggen dat de afstelling redelijk lijkt, maar de headspeed... man wat "jankt" dat ding haha..
Wil jij er een keer samen met mij naar kijken @Sirolf? tot die tijd laat ik hem mooi op de kast staan, wil niet dat hij dadelijk in de soep loopt [emoji6]

Ik ben nu de lipos weer aan het vol pompen, dan kan ik zo nog even gek doen haha!!

gr, Jeroen
 
Laatst bewerkt:
super @jeroen1987: !!!

met de nitro heli, test de temperatuur met de vinger, maar je moet het meteen na het landen doen,
de boel koelt snel af,
zelf ga ik met een infrarood thermometer testen en zit in de buurt van 80 graden aan de bodemplaat,
is hij te koud loopt hij niet, is hij te warm loopt hij niet lang meer,
met een tank vlieg ik precies 10 minuten, dat is ook een punt, war ik heel grof zie, of het goed is.

Verder kijken, dat hij goed rookt,
en idd de OS 50 jankt erg, voor al als je met headspeed veer boven 2000 vliegt,
zelf vlieg ik met een OS 55 HZ, die jankt minder,
maar met mijn headspeed van 2000 tot 2200 jankt die ook.

Veel plezier verder,
en ja ... de Rex is top, maar het vliegen met de X7 en de v-Bar is wel een verschil !!!

Groet
Uwe
 
Nou.. temperatuur niet altijd. Hoe meer nitro, hoe rijker de afstelling dus ook een koelere motor. Ik ga meestal voor het geluid.

@Jeroen, wanneer heb je tijd?

Een keer in het weekend als het jouw ook uitkomt? Dit weekend gaat het bij mij helaas niet lukken, en de week erna is het Koningsdag.. Ik app je anders wel zodra ik een kans zie oke[emoji4] [emoji6]
 
super @jeroen1987: !!!

met de nitro heli, test de temperatuur met de vinger, maar je moet het meteen na het landen doen,
de boel koelt snel af,
zelf ga ik met een infrarood thermometer testen en zit in de buurt van 80 graden aan de bodemplaat,
is hij te koud loopt hij niet, is hij te warm loopt hij niet lang meer,
met een tank vlieg ik precies 10 minuten, dat is ook een punt, war ik heel grof zie, of het goed is.

Verder kijken, dat hij goed rookt,
en idd de OS 50 jankt erg, voor al als je met headspeed veer boven 2000 vliegt,
zelf vlieg ik met een OS 55 HZ, die jankt minder,
maar met mijn headspeed van 2000 tot 2200 jankt die ook.

Veel plezier verder,
en ja ... de Rex is top, maar het vliegen met de X7 en de v-Bar is wel een verschil !!!

Groet
Uwe

Ik heb er ook een OS 55 HZ onder liggen...
Volgens mij rookt hij voldoende, en hij pruttelt zodra hij vanaf stationair gaat optoeren wat aangeeft dat hij iets vet staat. Toen heb ik even gevlogen, wat stevige climb outs gedaan, en hij bleef een mooie gelijkmatige rook gordijn creëeren... maar wanneer je een tick tock wil uitvoeren lijkt hij iets in te kakken, maar voor het zelfde geld is dat nou eenmaal het vermogen wat je met een nitro hebt.. En dat is nou precies de rede waarom ik er graag een ervaren nitro piloot naar wil laten kijken, just for sure!
Ik heb even het blok gevoeld boven de uitlaat... auw! die was heet!!!

In de tussentijd kan ik lekker van m'n andere heli's genieten!!
Welk systeem heb jij op de trex 700 Uwe? Ook een Vbar net als de X7?
 
Ik heb even het blok gevoeld boven de uitlaat... auw! die was heet!!!

Dáár moet je dus ook NIET voelen.... De backplate is dat holle deksel wat je ziet, als je de heli van onder af bekijkt....
Min of meer het koelste plekje aan de motor.
 
Back
Top