jeroen1987's heli beslommeringen

gewoon een vraag voor mezelf hoor, als ik het goed begrijp vlieg je jou helikopters vol 3d? allee wat ik gewoon wil weten is hoe reëel de kans bij mij is dat die links gaan breken.. ben nu ook wel wat ongerust geworden omdat ik op men 700 rex dus ook met dat dfc hoofd zit.. maar die vliegt sport/acro omdat ik het 3d niet kan. ( schaam mij daar ook niet over om dat gewoon te zeggen, wat is dat is hé )

maar vraag me gewoon af hoe hoog mijn risico is op afbreken van de stangen, is nu niet direct de goedkoopste heli om een crash mee te hebben en al zeker niet in mijn geval met een speed fusulage er rond van 200+ euro..
Ja.. vol 3D op mijn manier. Vooral de harde stops en snelle stuurbewegingen zorgen voor de verhoogde stress op de bladegrip links.
Dus het ligt zeker aan de manier hoe er met de heli omgegaan wordt dus ben je een rustigere vlieger zal er weinig mee gebeuren. Maar wil je 100% zeker zijn kun je ook overstappen op de nieuwe FL rotorkop van Align. De setup met die rode accenten.

H70H002XXW-DM.jpg
 
@easy, ik denk dat je er niet zo bang voor hoeft te zijn als je zelf een rustige vliegstijl hebt..

@Sirolf vliegt inderdaad al behoorlijk goed 3D waardoor de belasting op de betreffende onderdelen vele malen groter zal zijn!



Is er helemaal geen KDE-dealer in de EU? Ik wil namelijke de "KDE Tail Boom Case Support" voor de 600N...
 
Eindelijk een shop gevonden buiten de US welke ook veel KDE parts verkopen, welleswaar in Ierland maar alles beter dan uit de VS ivm de Tax!

Heb gelijk maar wat meer besteld![emoji108] [emoji56]
-KDE TAIL BOOM SUPPORT
-FUSUNO Crownie Airbrush Fiberglass Canopy Trex 600N DFC - FUC-T6001D
-Heli Option Quick Release T-Rex 600 Canopy Clip
-Metal Tail Rotor Control Arm Set
-Canopy Mounting Bolt
-Metal Bearing mount
-Vloeibare pakking
-tank 600N

Ook wacht ik nog op een nieuwe rotorkop, nieuwe krukas lagers, 12 gloeipluggen en 20L brandstof...
Ow voor ik het vergeet, er komen ook nog wat nieuwe flightpacks binnen voor de X7.

Als het allemaal weer verwerkt/gemonteerd is.... dan ga ik nog een Vbar voor de trex 700 aanschaffen en dan heb ik het waarschijnlijk wel weer gehad[emoji57]
 
Laatst bewerkt:
Vandaag trouwens de nieuwe Turnigy Graphene lipo's in de hand gehad. Op het eerste oog zijn ze er hoog kwalitatief uit en de afwerking is top.
Dit waren de 5000mAh 6S 45C en worden echt nix warm na een stevige vlucht. Tevens wordt er beweert dat ze 3 - 4 keer meer ladingen aankunnen.

Turnigy-Graphene-LiPo-Batteries-1.jpg
 
Vandaag trouwens de nieuwe Turnigy Graphene lipo's in de hand gehad. Op het eerste oog zijn ze er hoog kwalitatief uit en de afwerking is top.
Dit waren de 5000mAh 6S 45C en worden echt nix warm na een stevige vlucht. Tevens wordt er beweert dat ze 3 - 4 keer meer ladingen aankunnen.

Turnigy-Graphene-LiPo-Batteries-1.jpg
Er is momenteel een topic actief over de Turnigy Graphene lipo's
http://www.modelbouwforum.nl/index.php?threads/239886/

Ik zit er ook serieus over na te denken om het eens te gaan uitproberen..
 
zien er wel strak uit die nieuwe grafsteen lipo's..

meer cycli en mogelijkheid om met hoge C te laden.. interessant..
 
Die kop staat weer een heel stuk hoger en dat heeft voor mij invloed op het gedrag en de looks :)
Voor 4 tientjes extra heb ik wat ik wil vanuit USA.
 
Eerst voor de 700. Als dat goed bevalt ook voor de 600. De 600 ga ik wel geharde draadstukken gebruiken voor de linkjes aan de dfc armen.

De dfc heeft nog geen problemen veroorzaakt bij de nitro.
 
Oke ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen... tot die tijd ga ik ook de geharde draadeinden gebruiken[emoji108]
En dan regelmatig de linkjes goed controleren aangezien deze dan de zwakste schakel zijn.

Enig idee waarom de dfc kop geen problemen geeft op de 600N?
 
De draadstukken en de plastic linkjes zijn voor de 600 en 700 hetzelfde.
De 600 heeft minder power en een lagere discload ten opzichte van de 700 vanwege bladlengte.
 
Thanks.. die 'cilinder' is een regulator die de brandstof on-demand toevoerd. Dus een vele constantere toevoer. De druk komt van het motorcarter.
55HZ-R-1.jpg


YS werkt met soortgelijk systeem al jaren.
Ik heb wat research gedaan naar dit systeem... Het is de "The Demand Regulator System (DRS)"

Wat heb je precies nodig?

Is dit voldoende?
http://www.singahobby.com/?q=node/27071

Of gaat het om zo'n kit?
http://www.modelengines.com.au/retail_catalogue_27/72512100_item.html
 
Complete kit, de carburateur t belangrijkste want deze is anders dan de standaard. De backplate kun je de bestaande aanpassen en de checkvalve (eenrichtingsklep) krijg je bij oa rcheliparts.
 
Back
Top