De 5 cc heeft nu een uurtje of 5 a 6 gelopen, tijd om hem uit elkaar te halen (sowiso wil ik het voorste lager vervangen in verband met heftige lekkage, al weet ik niet of dat gaat helpen, want de as en lagerconstructie is enigszins anders dan ik gewend ben (de krukas loopt niet strak passend door het huis, dus de volle carterdruk pulseert op het voorste lager).
Het achterste lager is er een met kunststof kooi, die laat ik lekker zitten, de voorste ga ik een SKF lager voor terugplaatsen, hopen dat die wat dichter zijn....
Wat foto's:
Ik krijg de olie niet goed op de foto, maar de boel was drijfnat van binnen, en verder brandschoon.
Wat roet rondom de uitlaatklep, net als de vorige twee motoren.
Een laagje teerachtige verbrandde olie op de klep (zacht, was er af te vegen) en een heel dun randje asvorming, weer precies op de rand van de klep. Onnodig te vermelden, dat ik de klep even getrokken heb, en de scherpe rand afgerond, net als de vorige twee motoren.
De nokkenas lijkt sneller ingelopen dan de vorige twee motoren, maar om eerlijk te zijn, hier zag ik niet het zwarte walshuidje zoals de .52 en .91 nokkenassen wél hadden.... Ziet er in elk geval prima uit!
Voering en zuigerkroon zien er ook prima uit. Niks op aan te merken...
De zuiger ziet er uit alsof hij de voering niet eens geraakt heeft.... helemaal perfect, kan niet beter!
Het lukte me niet om een goede foto van de binnenkant voering te maken, je kunt precies zien van waar tot waar de zuigerveer loopt, maar meer ook niet.
Kan alleen maar tevreden zijn. Morgen een lager proberen op te snorren....
Motor word er wel wat duurder van. Als het helpt is het het waard, als het niet helpt, zonde van het geld....
