Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
het " goed gevoel ", daar doen we het toch allemaal voor Sjoerd,
Wat een gepriegel ,al dat solderen, geef mij momenteel toch nog maar de styreen plaat.
Al moet ik toegeven dat het prachtig strak oogt.
vgr Marc
Mooie plaatjes Harm, maar zo heb ik er niks aan natuurlijk.
De binnenkant van de verschansing voorzien van de steunen.
Bedankt Stoompomp. Mocht je nog een specifieke foto van een detail willen is dat ook mogelijk hoor.Complimenten, mooi gemaakt in messing met de op het dek gesoldeerde steunen. Overigens, bedankt voor de detailfoto, dit kan ik toepassen op mijn schip.
Bedankt Jan. Is wel een voordeel van een printplaat dek. Het geheel staat er rotsvast op. Behalve de cargorails, die zijn nog demontabel, ivm detaillering en spuitwerk. Daarna heb ik de keus om deze ook te solderen of met epoxy vast te lijmen. Die beslissing stel ik nog even uit.mooi soldeerwerk. ziet er weer stevig en strak uit.
pracht werk weer sjoerd zoals we gewend zijn,van je .Hallo allemaal,
Weer wat vorderingen gemaakt die ik graag even met jullie deel. In de verschansing een zgn. Fearlead oftewel een strop doorvoering gemaakt. De kleinere op de ronding van de verschansing is alleen maar een verdikking ter bescherming van de strop. Op het dek ligt de cargorail die al eerder gemaakt is, maar nu verder aangepast. Een belangrijk punt bij de cargorail is, dat deze demonteerbaar moet blijven voor nog meerdere werkzaamheden aan de verschansing en het uiteindelijke spuitwerk.
Bekijk bijlage 282441
De binnenkant van de verschansing voorzien van de steunen.
Bekijk bijlage 282442
Hier nogmaals de Cargorail, gedemonteerd.
Bekijk bijlage 282443
Hier de Stuurboord Cargorail zoals deze uiteindelijk komt te zitten.
Bekijk bijlage 282444
En de Cargorail vanuit een andere hoek.
Bekijk bijlage 282445
En de laatste stukjes messing voor deze Cargorail. Aan de achterkant op het vlakke gedeelte komt nog een Pin te staan. Deze kan omhoog en omlaag bewogen worden. Is om de sleepdraad te begeleiden.
Bekijk bijlage 282446
En nog een plaatje vanuit een andere hoek.
Bekijk bijlage 282447
Verschansing aan Bakboordzijde gemonteerd. Hier moeten uiteraard ook alle steunen, alsmede de Fearlead geplaatst worden. Ook de Cargorail moet uiteraard gereed gemaakt worden.
Bekijk bijlage 282448
En uiteraard nog een plaatje vanaf een andere kant. Begint toch alweer op een echt achterdek te lijken.
Bekijk bijlage 282449
Hoop vóór mijn vakantie nog een update te doen. Dan zal hopelijk de verschansingen en de Cargorails gereed zijn. Even afwachten of dat lukt. Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer.
p
pracht werk weer sjoerd zoals we gewend zijn,van je .
Je bent zo te zien goed uitgerust van vakantie gekomen, wat een vaart zet je er achter
Die werktafel, dat is er één om U tegen te zeggen, hier gaat menig modelbouwer jaloers op zijn.
En de scheepswerf draait weer netjes op hoog niveau.
Succes en amuseer je met het vervolg van de bouw.
Hallo Jan,weer lekker aan de gang zie ik. Wordt een schip waar je waarschijnlijk veel mee aan het varen r
aakt.
Ook het valse dek zover gereed gemaakt. ( Styreen). Hierop zijn een aantal vakken aangebracht waar tussen het dekhout komt te liggen. Voor de foto even een stukje dek met hout belegd.
Bekijk bijlage 287885
Het dekhout is overigens geïmporteerd vanuit Turkije. Was daar op vakantie en kwam daar een leverancier tegen die deze planken in handzaam formaat voorradig had. Heb een mooie deal kunnen sluiten en een hoeveelheid meegenomen. Voor de eerstvolgende modellen ook nog genoeg denk ik.
Dat soort dekhout neem ik altijd (extra) mee van de Mc.Donalds en Ikea............................
![]()
Dank je Herm.Smullen weer Sjoerd ! Prachtig!