SS-Furie 1:25 Restauratie project

thanks Tazz je echte naam even kwijt maar daar heb gelukkig een excuus voor ik dacht Jeremy maar weet het niet zeker!.
toch wat nevel ditmaal op de romp maar ik laat het erbij de electra erin.

Correct, toch niet helemaal vergeten! ;)
Ach, als je het naderhand niet ziet dan is het lang zo erg nog niet. Het ziet er erg strak uit en daar komt bij, een schilderij moet je ook niet van dichtbij bekijken. En, zoals ik al van je gewend ben is het gewoon retestrak. Ben benieuwd naar het vervolg. Het gaat in ieder geval 1000maal sneller dan bij mij! haha.
 
Ziet er strak uit Erwin! En een nieuwe boot is ook maar even mooi. Zodra ze aan het werk gaan komen de gebruikssporen. Heb je de witte bies geverfd, of geplakt? Lekker door blijven gaan en later de overstap maken naar de Marine. Gr. Klaas.
 
Ziet er strak uit Erwin! En een nieuwe boot is ook maar even mooi. Zodra ze aan het werk gaan komen de gebruikssporen. Heb je de witte bies geverfd, of geplakt? Lekker door blijven gaan en later de overstap maken naar de Marine. Gr. Klaas.

Hoi Klaas dank je . De witte bies is eerst wit gespoten en daarna afgeplakt , na het spuiten is direct de tape verwijderd anders gaat het scheuren zoals je waarschijnlijk weet.
De letters zijn gesneden met een machine waar ik de naam even kwijt van ben :confused: en daarna met de eind vernis mee gelakt .
Mijn motoriek en denktank zijn nog niet op orde , en alles duurt een keer zo lang erg frustrerend maar het is niet anders . vandaar de zeven provinciën moet wachten alleen nog fijn werk .
mijn vaders scheepje vaart bijna weer , dus eindelijk een beetje gerust ik dacht een jaar terug dat ze de container in zou gaan .
groeten .Erwin.
 
Bij maskeren heb je natuurlijk ook nog de techniek van het voorspuiten met blanke lak, wat in theorie het onderslaan/kruipen van dekverf moet tegen gaan.
Maarrrrr.... Als je een echt werkschip ziet... heb je geen loupe nodig om te zien dat er geen jacht voor je snuf staat :D
Op de foto ziet het er Kuifje strak uit!
Gr Bas
 
Bij maskeren heb je natuurlijk ook nog de techniek van het voorspuiten met blanke lak, wat in theorie het onderslaan/kruipen van dekverf moet tegen gaan.
Maarrrrr.... Als je een echt werkschip ziet... heb je geen loupe nodig om te zien dat er geen jacht voor je snuf staat :D
Op de foto ziet het er Kuifje strak uit!
Gr Bas

hoi Bas , dat was niet het probleem origineel afplakpapier maar wat oudere afplakband die losliet natuurlijk ligt dat al 2 jaar in de schuur ik had beter moeten weten.
maar ja dat gebeurd geen 2e keer hopelijk:hammer: ,, ik vergeet nogal wat .
 
De oude Decaperm is geheel nagezien en gesmeerd en mag na 2 jaar afwezigheid weer terug op zijn oude plek.
De regelaar word vervangen door een exemplaar van Graupner waar ik er nog 3 van heb de r 40.
Wat de profi servo betreft deze klinkt erg zenuwachtig en trilt enorm die zal moeten worden nagezien dus een andere erin een metalgear van Aliexpres.
De module van Graupner kraakte bij het vorige model bij het bedienen van het roer , en is toen verwijderd iemand een idee wat de oorzaak hiervan is ?
ook had ik nog een supersmoker gekocht ooit deze gaat in de furie straks maar eerst proef varen straks.

IMG_20180607_100317.jpg IMG_20180607_100651.jpg
 
toen het model werd gedemonteerd zat er een rare constructie in bedacht door mijn vader , nu blijkt dat de roer uitslag erg klein is en door deze mechanische constructie de uitslag werd vergroot jammer dat het in het zicht zit , maar anders stuurt ze erg slecht vermoed ik.
DSC_1878.JPG
IMG_20180608_154044.jpg
 
Dat is dan wel een UV vaste resin? Want lamineerepoxy vergeelt erg snel. Nou ja... geeft ook wel weer een moeie antieke veroudering :)
De Maxi Pile zou je kunnen smeren met 'Superlube' teflon vet. Tast het kunststof iets minder aan dan kettingvet etc.
Vond de kasten wel lawaaierig... wellicht iets te hoge toeren, dat vinden ze niet fijn. Doos vol van staan, en getest op model. 5:1 gearing?
 
ga je die aandrijving van het roer zo laten , zoals je vader het gemaakt heeft of ga je er veranderingen aanbrengen.
kan je het desnoods niet verbergen onder een soort foldertje met daarop wat opgerold touw.? Dan is die handel toch een beetje uit het zicht.

PS kijk naar je mail; ik heb iets gevonden dat je zoekt.
 
Dat is dan wel een UV vaste resin? Want lamineerepoxy vergeelt erg snel. Nou ja... geeft ook wel weer een moeie antieke veroudering :)
De Maxi Pile zou je kunnen smeren met 'Superlube' teflon vet. Tast het kunststof iets minder aan dan kettingvet etc.
Vond de kasten wel lawaaierig... wellicht iets te hoge toeren, dat vinden ze niet fijn. Doos vol van staan, en getest op model. 5:1 gearing?

De overbrenging weet ik niet eigenlijk hij zit er al in en niet de tanden geteld , superlube teflon zit erin had je al eerder geadviseerd .
wat de ramen betreft we gaan het zien ze zitten erin het originele plastic was erg dun ook geel en ver vergaan dus geen keuze eigenlijk .
morgen bij goed weer gaan we een proefvaart doen.
groeten.!!
 
ga je die aandrijving van het roer zo laten , zoals je vader het gemaakt heeft of ga je er veranderingen aanbrengen.
kan je het desnoods niet verbergen onder een soort foldertje met daarop wat opgerold touw.? Dan is die handel toch een beetje uit het zicht.

PS kijk naar je mail; ik heb iets gevonden dat je zoekt.

hoi Erik , ik ga morgenavond varen en ga de roer constructie hergebruiken alleen een stuk fijner deze is erg grof . het mailtje over de vlonder is voor het achterschip hier liepen de kettingen onder over een halfrond wiel waar de roer koning aan zat .
even kijken wat de uitslag is te klein .
ga de mail checken straks .
 
Reductiewaarde staat op de planeet in de reductiekast ;)
Behouden proefvaart :thumbsup:
Hopelijk lukt het je een filmpje te schieten?
Gr Bas
 
Erwin, met een net (en demontabel!!) blokroostertje kun je het hele roermechanisme camoufleren.
Als je zorgt dat de bovenzijde van het rooster in een lijn loopt met de verschansing, ziet het er netjes uit.
Aan de onderzijde van het rooster een voorziening maken dat het rooster vastligt (een paar houten klosjes of magneetjes) en klaar.
Het ziet er netjes uit en je kunt, als het nodig is het hele mechanisme onderhouden.
 
Erwin, met een net (en demontabel!!) blokroostertje kun je het hele roermechanisme camoufleren.
Als je zorgt dat de bovenzijde van het rooster in een lijn loopt met de verschansing, ziet het er netjes uit.
Aan de onderzijde van het rooster een voorziening maken dat het rooster vastligt (een paar houten klosjes of magneetjes) en klaar.
Het ziet er netjes uit en je kunt, als het nodig is het hele mechanisme onderhouden.

Hoi Roel er komt inderdaad een houten rooster overheen ik heb alles wat fijner gemaakt zodat het wat beter te verbergen is .
Erik (Beagle) had nog een gefreesd stuk hout perelaar liggen die ik mag hebben ( mijn dank is dan ook groot ) alleen schuren en afwerken.
de constructie zit erin sinds vanmorgen en is ook zwart gelakt dus valt nog minder op en de positie is iets gewijz
 
Back
Top