Zo, nu gaan we weer even on topic!
Zo, zaterdagavond, ambulance en politieprogramma's voor mijn vrouw en ik aan de modelbouw. Vanavond nog wat gedaan en nu even het verslag weer bijwerken want er is best veel gedaan de afgelopen dagen.
Allereerst toch nog wat kunnen spuiten. Wel wat kunst en vliegwerk met kacheltje en fohn maar het is gelukt. Nu het grote monteren dus.
De cabine bewaar ik tot het laatste. Ik begin maar met de bak.
De klepsluiting in detail. Werkt prima zo!
en de motor en eindschakelaar.
De bak is nu helemaal blauw. Eigenlijk had ik een ander kleurschema in gedachten met alu/zilvergrijs. Echter toen ik de bak met als basis blauw af had vond ik dat hele blauwe eigenlijk wel mooi. Ook kreeg ik nog een andere ingeving. Die ga ik nu eerst proberen. Dat zien jullie de komende tijd wel. Anders kan ik altijd nog delen van de bak overspuiten.
Wat beelden van de achterkant van het chassis. Hier is ook de beplating voor de spatborden te zien. Flinterdun aluminiumachtig spul. De meegeleverde
M 1.6 kruiskopjes heb ik vervangen door M2 inbusjes in het zwart. Net als bij de uitlaat. Dit is toch veel mooier dan de diamondplate stickers die er origineel bij zitten.
Ook is hier de kruiskopschroef van de spatbordbevestiging nog chroom. Helaas heb ik zulke lange bouten niet in M3 inbus. Verderop zijn ze zwart.
Op het chassis blijven uiteindelijk ook een paar zwarte inbusjes zichtbaar. Dit is bewust. Allereerst zijn dit de eersten die los moeten bij demontage en ook om wat contrast te houden. Ok dit kan altijd nog worden aangepast.
De zijmarkeringslampen (heet dat zo?) zijn een bouwpakketje op zich. Ik had de glaasjes met speciale tamiya verf oranje doorzichtig geschilderd maar met een verkeerd kwastje. Die had ik al eens voor zwart gebruikt en niet alle verf was eruit schijnbaar. Het was dus donker getint "Opel Manta" oranje geworden.
Maar met een ledje erin blijkt het juist heel mooi uit te pakken vind ik zelf!
Zo is de sterkte ook meteen zoals ik vind dat het moet. Veel contour en sierverlichting op modelbouwtrucks vind ik vaak veel te fel. Vooral op film is dit dan zo "verblindend" en reflecteert het gewoon in de baanplaten. Ik ben hier tevreden mee!
Bak erop gezet met subframe.
De achterwielen monteren. En na nog wat details staat hij er nu zo bij.
De bekabeling van de achterlichten en de zijverlichtingscontouraanduidingslampen (heet dat zo??) ligt onder de cabine. Ik had ook al een paar stickertjes geplakt. Vind ik zo leuk! Begint een model mee te leven vind ik.
Ook was ik eens aan het kijken wat ik eventueel met een trekhaak kon doen. Vaak zie je deze kiepers met een diepladertje en wat lichtere bouwmachines rijden. Op You Tube ook wel eens met een 60 tons kraan maar dat is modelbouwvrijheid! Op internet kon ik verder eigenlijk niemand vinden die dit al met deze kit had gedaan. Ik volg links en rechts al wat bouwverslagen maar de meesten werken zo traaaag...


Ik haal ze allemaal in!
Nu had ik dus eigenlijk al een hele mooie trekhaak in mijn bezit........
Dus deze trekhaak weer van de Claas gedemonteerd. Primaire modellen gaan voor! Moet ik voor de Claas maar weer wat anders bedenken.
Deze is in de toekomst ook eventueel van afstand bedienbaar te maken met een servootje dus geknipt voor de Arocs.
Hier met open bak. De uitsparing onderin de bak en in de bumper zijn er ook gewoon al voor gemaakt natuurlijk.
Dit is dan een beetje het idee zeg maar.
Dus de cabine is nu eigenlijk de hoofdmoot en natuurlijk het aansluiten en inregelen van de SFR-1. Daarnaast heb ik nog plaatwerk besteld voor in de bak. Genoeg te doen maar het streven is dat ik in Ede kan rijden!!!