Vandaag weer best veel kunnen doen. Het is een beetje afwisselen. Lijmen, drogen wat anders solderen...kijken, denken en weer wat doen.
Zo gaat het eigenlijk best vlot al ben ik er nog lang niet. De richting is echter zeker zichtbaar.
Apropos zichtbaar, verlichting komt er natuurlijk ook in en wel van RC Lab.
Achter zaten ze er al in, speciaal voor de kipper Arocs. Voor zijn het dezelfde als in de Arocs trekker.
Mooi is dat het zijknippertje met een stekkertje op de print zit. Bij demontage van de cabine gaan de zijknippers namelijk mee en blijft de hoofdverlichting zitten.
Dan maar meteen de zaken hier afronden en de steenslagbeschermers voor de verlichting ook monteren. Vervelend is dat deze volgens de instructies gelijmd moeten worden. Ik heb ze overigens niet gespoten. Het zwarte plastic is mooi egaal en denk niet dat het van spuiten mooier gaat worden. Ook was ik nog steeds sceptisch over de montage. Heb overwogen de metalen versies aan te schaffen maar die zijn ook weer duur.
Toen een idee..... een van de zovelen
De kleinste schroefjes die ik kan vasthouden. Ik heb er nog kramp van. Mij zul je ook nooit schaal 1/87 zie doen. Ga liever naar 1/5 ofzo.
In het plakblokje een klein gaatje geboord en door het spatbord. Boutje erdoor en zelftappend klaar. Op de plek van de 2 lijmpuntjes 1mm gaatjes geboord. De pinnetjes vallen erin en "klemmen" zonder lijm. Zit prima vast zo!!!
En blijven testen tussendoor!
De voorspatborden gemonteerd. Aan de tussenwand van TH truckmodelbouw zitten de overeenkomstige gaatjes.
En wie staat daar opeens op de gang? Is het een paard?
Nee, Sjon!! De nieuwe chaffeur! Zou hij weten hoe ik normaliter personeel vastleg......
Effe proefzitten dan maar.
Dan moet langzamerhand ook de papierwinkel in orde worden gemaakt. Kentekenaanvraag en al die prut....
Ik was eigenlijk van plan om voor deze truck de kentekenplaten bij Dingsign in Oostenrijk te bestellen. Deze is echter al weer een paar maanden gesloten. Hij zou in februari weer open gaan maar zijn account is nog steeds sluimerend. Hij heeft het zo druk schijnbaar maar maakt dan ook ware kunstwerken. Voorlopig doe ik het dus even hiermee. En lang niet gek denk ik.
Kentekens maken in sjabloon. Hoge kwaliteit afdruk en dan cellotape eroverheen. Goed aanwrijven zodat de kleuren opkomen. Heb er ook nog een paar op voorraad gemaakt.
En voor de RDW abonnementen.....Nee, deze bestaan niet!
Wie interesse heeft in dit bestand in 3 schalen moet mij maar even een berichtje met emailadres doen. Het download linkje is er niet meer op de betreffende site. Ik weet niet hoe ik hier eventueel een downloadbestand moet plaatsen.
Dan op maar knippen.....
Achter zit het wel erg scheef maar dat is inmiddels geregeld.
De tegenvaller van vandaag is deze. Ik wilde eigenlijk verlichting in het dashboard maken. Ik had ook de betreffende vlakken afgeplakt bij het spuiten. Zonder stickers een 2 tal leds erachter gehad en dat leek wel mooi. Echter de stickers dempen het licht toch zoveel dat met de stickers eigenlijk veel meer leds nodig zijn. Ik moet even kijken hoe ik dat ga doen zonder dat alles verlicht is binnen behalve het dashboard. Ook blijkt de lak niet zo goed te hechten op het dashboard. Komt dus nog vervolgje op.
Tja, ik vind hem wel mooi worden eigenlijk......