Nooit gezien dat ze dat ooit hebben gebruikt,
Dat zegt niet veel, je moet het maar net verzinnen, en als die vlotterpot goed werkt is er weinig reden om naar wat anders op zoek te gaan.
Er zijn wel meer dingen waar nog nooit iemand aan gedacht had, maar wat achteraf toch prima bleek te werken.
Eerlijk is eerlijk, ik heb nog nooit een FSR of zelfs maar iets vergelijkbaars gevaren, maar de techniek van een vlotterpot is qua werking niet anders dan die van een drukregelaar.
De reden dat we met de wedstrijden een pot gebruiken is om een buffer te hebben als je veel van je gas af moet.
Bij lage toeren is er te weinig uitlaat druk
Dat hoeft op zich niet een probleem te zijn, want bij lage toeren zuigt een motor normaliter hard genoeg om dwars door die regelaar heen te zuigen. Bij vol gas is het voor hooggetunede motoren vaak wel een probleem om goed aan te zuigen.
Je probleem is dus niet dat die motor geen brandstof krijgt tijdens die "laag gas" perioden, maar dat het, als je vervolgens weer gas geeft, enige tijd duurt (denk in de richting van een halve tot 1 seconde, bij die hele grote tanks mischien 2 seconden) voordat je tank weer op druk is.... en DAT maakt je motor zo lastig af te stellen zonder die vlotterpot. Dat was ook waar ik tegenaanliep met het ombouwen van gloeipluggers naar benzine.
Alternatief werkt een terugslagklep in de tankdruk leiding ook uitstekend, dan hou je nog enige tijd tankdruk als de uitlaatdruk tijdelijk laag is. Ik neem aan, dat je praat over "seconden" en niet "minuten" dat je van het gas af moet.