Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hallo Stefan,
Het is de bedoeling dat er een vuilafstrijker aan de onderkant van de cilinder komt onder het messing plaatje met de zes M 2 boutjes om van de cilinderstang het vuil/stof af te strijken, maar ik weet nog niet wat ik ga gebruiken, het moet iets zijn wat zo weinig mogelijk weerstand geeft, want de cilinders worden enkel werkend en moeten door gewicht van het achterdek van de dieplader zelf inzakken. Aan de onderkant van de behuizing onder het afdekplaatje heb ik al ruimte vrijgehouden voor een olie-keerring, maar waarschijnlijk geeft dit te veel weerstand. Ook een O-ring zal te veel weerstand geven, vermoed ik.
Ik ben er nog niet helemaal uit wat het gaat worden.(viltring ? of iets dergelijks)
Er komt aan de onderkant van de cilinder ook een ontluchting op, met een afvoerslangetje voor het eventuele zweten/lekken van de cilinder.
Ik voor de afdichting van de zuiger ga ik één O-ring gebruiken.
Als blijkt dat dit niet voldoende is, ga ik een zuiger gebruiken/maken met twee O-ringen, liever niet, want dit levert ook weer te veel weerstand op bij het inzakken van de pendelas onderarm(en)
De cilinder heeft een buitenmaat van 12 mm en een binnenmaat van 10 mm
De zuiger wordt -10 mm rond en de zuigerstang van chroomstaal 8 mm rond.
Ik ga eerst een proefopstelling maken met 1 draaistel met 1 cilinder om te kijken of het überhaupt werkt.
Hoi Piet,
Voor deze kleine afmetingen kun je het beste een oliekeerring nemen zonder veer, die schuiven heel licht. Ik gebruik ze al jaren voor mijn cilinders. in jouw geval is dit type RZV 8x12x3. Heb je trouwens genoeg ruimte tussen de boutjes om de keerring kwijt te kunnen. De Keerring moet je trouwens in een groef aan de buitenzijde van de deksel drukken, dus niet opsluiten in een kamertje, want dan kan het vuil niet weg. 1 Oring moet voldoende zijn, want als 1 lekt, dan lekken 2 Oringen ook.. Kijk even bij Eriks voor de inbouwmaten.
Helpen sjouwen zal op de demo het probleem niet moeten zijn![]()
Hoi Pieter,
maar als het gat in het deksel al 12mm is, dan zet je de keerring toch daar en niet er achter, dan kan je de cilinder weer korter maken, of de slag groter.
Bedankt Pieter voor de leerzaam bouw verslag,
Het ziet er stevig en steeds ingewikkelder uit, maar kan je even uitleggen waarom de uitgebreid schoonmaak procedure en waarom dan niet in 1 keer als de onderdeel klaar is.
Groet Tim
Dit is mijn vier assige zwaar transport bolder kar.. 3 assen gestuurd op twee kantelbare tandem stellen.Hallo Rolf,
Nee, dat verwacht ik ook niet, het gaat er meer om dat ik thuis de kisten kan inladen.
Ik zal t.z.t. wel het vierwielige transport karretje met grote luchtbanden en hefarm op foto laten zien, maar eerst maar eens de dieplader afbouwen.
Overigens gebruik ik dit transport karretje al om mijn transportkisten op een rij demo te vervoeren.
Hoi Pieter,
Bedankt voor de uitleg van de s39, wat de bolderkar betreft, de kan je gewoon achter de auto hangen zo te zien kan hij dat wel hebben.
Tim