Vanmorgen proefgedraaid met een automatische mengselverrijking bij koude motor, en daar kan ik kort over zijn, dat brengt eigenlijk geen voordeel, dus dat heb ik weer ge-deleted uit de programmatuur.
Vanmiddag nog even rap naar het veld en minstens 35 minuten vliegbedrijf gedaan, hoofdzakelijk starts en landingen, continue achter elkaar door.
Nu, eindelijk, na ongeveer 2 uur looptijd met de electronische mengselregeling, merk ik dat de motor begint te "verlopen", ofwel dat de hele balans in de motor (hoeveelheid olie, oliekwaliteit, warmtehuishouding) zich aanpast aan de veranderde loopcondities. Dat zal nog een paar uur zo doorgaan, waarbij zo nu en dan hele kleine correcties aan de mengselcurve gedaan zullen moeten worden. Afgaand op de ervaringen met de 5 cc, stabiliseert zich dat weer na een paar uurtjes looptijd.
Voor het overige loopt de motor prachtig en vlekkeloos, krachtig, en reageert hij als een scheermes op het gas.
Landen is een heel andere ervaring geworden door de sterk verbeterde doseerbaarheid van het gas in de onderste regionen.
Het verbruik lijkt behoorlijk afgenomen, want ondanks dat ik voor mijn doen vrij veel (weliswaar korte periodes) vol gas gedraaid heb, en continue grondstarts en doorstarts gedaan heb, was het verbruik over die 35 minuten looptijd net een haartje meer dan 150 ml.
De bougies gaan er langzaam beter uitzien. Ik heb ze alleen bekeken, niet schoongemaakt. Licht nat van de olie op de electroden, relatief weinig kool (wel wat, want sinds schoonmaken nog een of twee uurtjes met de akoestische carburateur gedraaid), en de isolatorneus droog en chocoladebruin.
Vanmiddag nog even rap naar het veld en minstens 35 minuten vliegbedrijf gedaan, hoofdzakelijk starts en landingen, continue achter elkaar door.
Nu, eindelijk, na ongeveer 2 uur looptijd met de electronische mengselregeling, merk ik dat de motor begint te "verlopen", ofwel dat de hele balans in de motor (hoeveelheid olie, oliekwaliteit, warmtehuishouding) zich aanpast aan de veranderde loopcondities. Dat zal nog een paar uur zo doorgaan, waarbij zo nu en dan hele kleine correcties aan de mengselcurve gedaan zullen moeten worden. Afgaand op de ervaringen met de 5 cc, stabiliseert zich dat weer na een paar uurtjes looptijd.
Voor het overige loopt de motor prachtig en vlekkeloos, krachtig, en reageert hij als een scheermes op het gas.
Landen is een heel andere ervaring geworden door de sterk verbeterde doseerbaarheid van het gas in de onderste regionen.
Het verbruik lijkt behoorlijk afgenomen, want ondanks dat ik voor mijn doen vrij veel (weliswaar korte periodes) vol gas gedraaid heb, en continue grondstarts en doorstarts gedaan heb, was het verbruik over die 35 minuten looptijd net een haartje meer dan 150 ml.
De bougies gaan er langzaam beter uitzien. Ik heb ze alleen bekeken, niet schoongemaakt. Licht nat van de olie op de electroden, relatief weinig kool (wel wat, want sinds schoonmaken nog een of twee uurtjes met de akoestische carburateur gedraaid), en de isolatorneus droog en chocoladebruin.
Laatst bewerkt: