Als ik dan de tolerantie tussen gasschuif positie en aansturing elektronische klep kan verkleinen, dan heeft dat alleen maar voordelen.
Van wat ik van jou begrepen heb qua signaalstabiliteit, en ik vergelijk dat met de onvermijdelijke hysteresis in de mechanische aansturing (servotandwielen, speling in de inhangpunten, wrijving in het stuurstangetje, etc etc) dan zal dat voordeel érg klein zijn. Ik schat dat in op basis van de "minder dan ideale" mechanische gasaansturing in mijn Charter, die het desondanks uitstekend doet. En die heeft een simpele 5 punts curve (en ook nog eens geen "vloeiende"), en maar een oplossend vermogen van 100 stappen per punt.
Jouw gasaansturing is vrij waarschijnlijk beter dan wat er in mijn Charter zit, en dat zou jouw eventuele hysteresis probleem alleen maar minder ernstig moeten maken.
En Hobby heeft naast de modelvliegsport hobby ook nog een andere hobby dus ja ik ga dit gewoon in elkaar knutselen.

volgens mij had ik al gezegd, dat DÁT een goede en geldige reden is
dan heb ik in ieder geval weer wat programmeer ervaring opgedaan en dat moet ik ook af en toe bijhouden.
En dat ook natuurlijk...
Maar, waar ik een beetje "angst" voor heb, is dat je
té vlug naar alternatieve manieren omkijkt, nogmaals, het heeft bij mijn eerste toepassing meerdere middagjes vliegen geduurd, voor ik de settings stabiel had. Vanaf dat moment, heb ik nergens meer aan hoeven zitten, van 30+ buitentemperaturen, tot 11 graden, van kurkdroog tot motregen.
De eerste vlucht is op 26 April geweest, en in de eerste twee, drie weken heb ik uit mijn hoofd nog drie deadsticks gehad. Daarna heb ik er niet meer aan hoeven verstellen, tot op de dag van vandaag niet.
Er zitten ondertussen al gauw 10 tot 15 draaiuren op dát ene systeempje, en de twee andere setjes die ik in gebruik heb, hebben ook al weer allebei zo'n 5 storingsvrije (en deadstickloze) draaiuren.
M.a.w: de set-up zoals jij die van mij gekocht hebt, werkt absoluut, werkt betrouwbaar en stabiel, en is met 100% zekerheid afstelbaar over een hele grote "range" van cylinderinhouden. Ik had het spul niet verkocht als ik niet minimaal van dat feit overtuigd was, en ik had die dure FW190 er ook niet de lucht mee ingestuurd als ik dat vertrouwen niet had...
Één middagje "proberen" is voor een eerste kennismaking gewoon te kort om al te zeggen dat het anders moet.
Zet de punten 2, 3, en 4 maar eens ongeveer 5~10% (Let wel: 5~10% van de waarde,
niet van het verstelbereik) vetter, en probeer het opnieuw. Want de problemen zitten met vrij grote zekerheid in een te arm middengebied.