Zeggen wij tegen onze Teckel ook
Plasje gedaan 


Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Groot gelijk Brutus, als je met het blote oog metaaldeeltjes kan zien heb je echt een probleem, dit was meer een soort van automatisme om de olie te bekijken want ik verwachtte niet echt problemen. Leuk om over de "filteranalyse " te lezen, wist niet dat dat zo gebeurde op schepen. Ik kom uit de vliegtuigwereld waar elk filter een z.g. delta "P" indicator heeft, als het drukverschil over het filter te veel wordt door vervuiling dan springt er een rood plugje uit en moet actie ondernomen worden! Bij motoren (soms ook hydrauliek) wordt olie na een bepaald aantal draaiuren of soms na elke vlucht een monster genomen voor spectoanalyse waarmee ze de hoeveelheid verschillende metalen opgelost in de olie kunnen analyseren en zo de slijtage in de gaten houden.Sorry voor dit "off topic" verhaal![]()
Ik heb de filmpjes van voor en na de aanpassing enkele keren naast elkaar beluisterd, en naar mijn mening loopt hij met de aanpassing beter (klinkt minder rauw) maar ik moet nog eens kijken of ik wat aan het minimum toerental kan doen, en ik moet toch echt de gasaansturing een beetje aanpassen, want daar zit teveel speling in...Ehhhg... wat draait dat mooi! Wat een geluidje!
Voor een deel is het ook gewoon "het geluid", zonder per sé die motor heel goed te kennen: als er een rocheltje in zit, zegt mijn gevoel dat hij net niet helemaal lekker regelmatig doorloopt. Maarrrrr....Ik kan dat hier niet vernemen. Het is ook leren luisteren wat een motor je verteld.
Jij kent dat ding al veel beter... weet welke geluiden relevant zijn![]()