Dat is terug naar af! Jenever gestookt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nou, simpel: Hoe moet ik er anders achter komen wat wel of niet kan?Brutus waarom geen premium benzine o.a V-power , Ultimate.
Nodig was het niet, die motor liep uitstekend op Euro95...Tankte altijd 98 voor de benzine motoren, en de grbrutificeerde OS.
Ervaringen met E10: zoals eerder gezegd draai ik momenteel even met een 2:1 mengseltje van E10 en Euro 95.
Ik merk inderdaad, dat alle drie de "geinjecteerde" motoren (5 cc eenpitter, 26 cc boxer en 65 cc radial) wat rijker moeten, maar het is maar héél marginaal.
Verder merk ik qua loopgedrag eigenlijk weinig, en ik heb beslist de indruk dat de motoren er héél lichtjes koeler op lopen. Vermogen is min of meer het zelfde, daar merk ik geen verschil tussen.
Dus ALS er al iets met E10 aan de hand zou zijn, dan zou het in lekkende O-ringetjes na een jaar, of in bijvoorbeeld een slechtere (of betere?) houdbaarheid of zo.
Even een tussenstapje naar de ontsteking van de radial:
Ik had er al eens eerder iets over opgemerkt, dat naar mijn mening de timingsinstructie van Morris Mini Motors volledig verkeerd was.
Toevallig van de week het RcExl timing kitje ontvangen, en mijn verbazing was ontzettend groot, dat OOK RcExl deze timing adviseert....
Ik heb gisteren de video met beide timings-settings naar CH-ignitions gemaild, en vanmorgen het volgende antwoord gehad van Adrian Ciulei, de man die achter CH-ignitions zit, en voor Amerika importeur van RcExl is (let niet op de spelfouten, de man is Roemeen, geen Amerikaan):Dan zou ik die jongens in china maar eens aanschrijven... wellicht hebben die het geleerd van morris meukmans?
I do not know what yo say
Something is wrong.
The timing is 30 btdc when the magnet enter.
Got yo be something.
I have done tone of those and all set 30 btdc.
Adrian
Ciulei is een roemeense naam. Google "Ciulei" en je krijgt allemaal linkjes naar roemeense mensenIk dacht eerst dat het een Indier was
Heb je linkjes naar deze draadjes? Want ik wist niet dat dit al tien jaar speelt, en ik snap echt absoluut niet hoe duizenden zo niet tienduizenden mensen allemaal hun motor draaiend krijgen met deze afstelling, zonder dat er bij iemand een kwartje valt....Eerste draadjes hier over op RC Groups. En de rest hobbelt er dan achteraan zonder vragen te stellen.
Ja... maar dat is voor bepaalde typen motoren (radials, V-twins en Oddfiring opposed twins) een "double output" sensor, feitelijk zijn dat twee hallsensors in één huisje, met tegengestelde polariteit. Dan zijn er vier in plaats van drie draden, +, -, en twee keer signaal.jij hebt toch maar 1 sensor?