HansH
PH-SAM
De luchtopening in stationair staat gelukig niet ver open en zou geen probleem moeten zijn:
Carb. isolatie had ik naar gekeken maar bij deze Saito wordt de inlaatbuis in de kop geschoven en afgedicht met o ring en alu ringetje, als ik isolatie tussen carter en carb. plaats dicht het niet goed meer af. Als het echt een probleem wordt kan ik altijd een stukje van de steun op het carter afhalen en isolatieringen plaatsen. Wacht eerst testvluchten af.
Ben wel geïnteresserd in zo'n magneetklep, niet zozeer voor de Saito maar voor de FT160 boxer, dat is een oude met "airbleed" carburateur, dus ongeschikt voor benzine ombouw. Met zo'n klep zou het toch moeten gaan?

Carb. isolatie had ik naar gekeken maar bij deze Saito wordt de inlaatbuis in de kop geschoven en afgedicht met o ring en alu ringetje, als ik isolatie tussen carter en carb. plaats dicht het niet goed meer af. Als het echt een probleem wordt kan ik altijd een stukje van de steun op het carter afhalen en isolatieringen plaatsen. Wacht eerst testvluchten af.

Ben wel geïnteresserd in zo'n magneetklep, niet zozeer voor de Saito maar voor de FT160 boxer, dat is een oude met "airbleed" carburateur, dus ongeschikt voor benzine ombouw. Met zo'n klep zou het toch moeten gaan?