De perikelen van WdeW;

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisterenavond de WOT laten controleren en vliegen door twee cracks van de Hawks;
Lekker overpowered. Niet te overtrekken. Vliegt zeer stabiel. Zwaartepunt perfect.

Wel nieuwe lagers voor de AXI besteld in Nederland. Er zitten 2 kleine en 1 grote in.
Hij maakt een rammelend geluid. Deze motor heeft al eens een crash meegemaakt.
 
Waarom zou de snelheid omlaag moeten?
Waarom zitten er 3 kogellagers in?

Omdat er behoolijk wat snelheid in die kist zit.
En met een 13x4 wordt je vliegtijd ook wat langer.
Je zal iets minder vermogen hebben met opstijgen maar elke electrokist is veel te overpowered, mensen kunnen niet eens meer gewoon opstijgen, dus 10 meter rijden en dan rustig van de grond loskomen.
Het is nu, gas erop en recht omhoog binnen 2 meter.
Arme passagiers, die zitten allemaal te kotsen in dat model.

Waarom 3 lagers?
Omdat het een kwaliteitsmotor is, de rotor is dan beter ondersteund en kan niet gaan slingeren, loopt dus mooier.


GJ
 
Omdat er behoolijk wat snelheid in die kist zit.
En met een 13x4 wordt je vliegtijd ook wat langer.
Je zal iets minder vermogen hebben met opstijgen maar elke electrokist is veel te overpowered, mensen kunnen niet eens meer gewoon opstijgen, dus 10 meter rijden en dan rustig van de grond loskomen.
Het is nu, gas erop en recht omhoog binnen 2 meter.
Arme passagiers, die zitten allemaal te kotsen in dat model.

Waarom 3 lagers?
Omdat het een kwaliteitsmotor is, de rotor is dan beter ondersteund en kan niet gaan slingeren, loopt dus mooier.
GJ

Klopt, bij half gas is hij in een paar meter los.
Kotsende klanten wil niemand. Sterk argument.

Toen hij nieuw was zat hij in een Wot 4 en later in een Acro Wot. Wot zeg je daar van? :D
De motor liep toen als een zonnetje.

Tegenwoordig past Axi lagers uit Japan toe. Die moeten goed zijn, want daar komen mijn koi ook vandaan (en nog een sterk argument).
 
Ken je er ook een koi in duwen, die zwemmen ook lekker rond.
Goh, wat maakte dat kreng een lawaai.
Ik dacht dat het een mooi fluisterkistje was maar nee hoor.
Verder vliegt die kist prachtig, totaal geen stall-moment en sturen als de mooiste.
Lekker mee vliegen Wil. Succes!
 
Ken je er ook een koi in duwen, die zwemmen ook lekker rond.
Goh, wat maakte dat kreng een lawaai.
Ik dacht dat het een mooi fluisterkistje was maar nee hoor.
Verder vliegt die kist prachtig, totaal geen stall-moment en sturen als de mooiste.
Lekker mee vliegen Wil. Succes!

Visolie zal ook wel goed smeren, denk ik.

Zelfs ik kan er mee vliegen meneer W. Dat Wil (ik dus) wat zeggen. Ik kom er even niet meer uit :D
Enne.....mij niet meer zo plagen heh.
 
  • Like
Reactions: jve
Vannacht droomde ik, dat ik mijn zwembrevet ging halen, maar niet zeker wist of ik wel de juiste accu had.

Ik word nog eens een keer gek van die hobby :D.
 
  • Like
Reactions: jve
Smeren? Met motorolie!
Lagers in cups drijf je in op de buitenring. Gaat goed met passend buisstuk op minidoppenset.
Persen of drijven via de kogels is uit den boze!
Lukt je dat echt niet... dan opsturen naar het verre Drenthe. Of GJ... of naar Serge...
 
Smeren? Met motorolie!
Lagers in cups drijf je in op de buitenring. Gaat goed met passend buisstuk op minidoppenset.
Persen of drijven via de kogels is uit den boze!
Lukt je dat echt niet... dan opsturen naar het verre Drenthe. Of GJ... of naar Serge...

Goede tips.
Ik heb een zeer handige vriend in de buurt.
 
Basm het zijn ZZ lagers, dus afgedicht.
Hebben geen smering nodig, zit als het goed is levenslang vet in.
Lagers verwijderen is niet zo moeilijk maar om nieuwe lagers er goed recht in te krijgen zonder geweld kan soms lastig zijn.
Hulmiddeltje maken van en 6mm as en 2 blokjes hout.
Eventueel de rotor warm stoken en de lagers in de vriezer.

GJ
 
GJ via de buitenring pers je er zo in.
No time...
Zo nauw is die passing nu ook weer niet. Gewoon DIY.
In de vrieskast helpt absoluut zeker...

ZZ is via de stalen afscherming te smeren. Gelden als stofdicht en niet als volledig vloeistofdicht. Die met de rubber seals alleen als je 1 seal weghaalt.
Dus eens in de tijd krijgen ze een drupje olie... en dat werkt echt...

Op den duur slijten de rubber seals toch ook.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top