Moos, je vervuilt niet! Ook met 'lasershows'... garbage in is garbage out!
Denk dat het interessant kan zijn eens wat draadjes over motorisering door te nemen. Forumlid Gerben heeft er een uitmuntende kijk op. F5B vlieger met goed gevoel voor techniek. Zo ook GVJO. Ik zal wat voor je zoeken. Even als eye openers!
Ik heb de motor gekozen op laag Kv in combi met een grote goed presterende prop. Dat was met klassieke zwevertjes opslepen in m'n achterhoofd... en een spannend Rascal draadje op RC-Network. De Rascal is een lichte kist. Gaat al als de brandweer met een .40 tweetakt, is met een snorrende Saito 56 al behoorlijk goed gemotoriseerd op een span van 180 cm. Vlieggewicht is dan +2250 gram? Ik had een vlieggewicht van net 3 kg. Bleef eveneens behoorlijk zweven!
Met de Turnigy motor kwam ik op 3/5 gas en een net aanloopje keurig los. Goed power voor een safe doorstart.
Ik zou zeker overwegen niet met 4S te gaan vliegen maar op 5 tot 6S!
Ik had/heb ook een Hacker A50-16S 380Kv als optie. Met een 16 x 8 16 x 10 is het goed vliegen en heb je safe power. Op gereduceerd gas haal je lange vliegtijd.
Hier is een mooi staffeltje. Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken. De hobby is duur genoeg... maar doe je zelf met zo een prachtige aanstaande kist ook niet tekort!
Hacker A50 S Series Motors
Voor accu's kan je ook bij Gens-Ace.de terecht. Redelijk betaalbaar en doen het goed. Turnigy cellen zijn ook niet mis.
Vloog met 5300mAh Gens-Aceen dat ging echt magifiek! Alles gecalculeerd op zeker 45 minuten vliegtijd! Niet volgas... dus ook met rond sappelen. De accu heeft de klap overleefd. De kist diende als kreukelzone... hmmm...
20 minuten heb ik zondermeer gehaald! Dat is al langer dan op 300cc methanoltankje op een OS 46AX!