Ik parkeer hier even wat gedachte spinsels van me.
Van Gend & Loos had geen stellingen of zoiets.
Overdag werden pakjes in de regio bezorgd en 's nachts werden de pallets, boxen en randen naar andere plaatsen vervoerd.
Mijn eerste jaar ging dat nog met wagons en m'n tweede jaar ook met trailers.
Ik werkte toen aan de Westzeedijk in Rotterdam.
Een enorm lange loods met om de meter een roldeur die open kon (en ja in de winter kon het daar 's nachts behoorlijk koud zijn).
Aan de ene kant zat de afdeling waar de kommer's en kleine vrachtwagentjes door de chauffeur op volgorden van bezorgen geladen werden.
En aan de andere kant waar de goederen, soms in bulk, aan kwamen.
En als dan bv Wehkamp weer een actie had,
dan kwam er een hele vrachtwagen uit Zwolle,
met allerlei rommel aan, die ging over de lopende band,
werd in verschillende boxen gestapeld en dan door ons naar de juiste postcode gereden.
Was een box of 'pallet met rand' vol dan ging die de trailer in.
Van Gend en Loos vervoerde pakjes voor particulieren en bedrijven. En die pakjes waren soms 7 meter lang en een ton zwaar en soms zat er maar een kettinkje in.
Ik wil me in die zin niet bezig houden met de kleinere dingen voor consumenten, maar meer de grotere hoeveelheden voor (kleine) bedrijven.
Dus ik denk aan oliedrums, grote zware kisten die we met de heftruck moesten verplaatsen, zware pallet met randen er omheen, vrachtwagen onderdelen (bv zo'n schotel) en alles daar tussen in.
Ik heb 6 jaar als heftruck-/reachtruckchauffeur met veel plezier gewerkt en heb alles wel voorbij zien komen.
Alles wat ik dan zou maken hoop ik ook met andere heftrucks te kunnen gaan verplaatsen.
Als eerste ben ik idd dan ook bezig (vooral ingedachte) met: