Brandstof motoren

Carbs horen niet in de oven. Vorzichtig alles uiteen, of met de hand voorzichtig met de hand
gangbaar. Zou niet verder gaan dan 100 graad. Dat vanwege de kleine O-ringen...
Let in algemeenheid daar mee op.
Carburateurs doe ik in het "oordoppen-ultrasoon bakje" want dat ding heeft in verhouding tot de waterinhoud een giga vermogen (25Watt op 70 ml), en krijgt bijna alles schoon.
Uiteraard WEL eerst de carburateur zo ver mogelijk demonteren, want ultrasoon dringt vrijwel niet door in dunne kanalen en boringen.
 
Carburateurs doe ik in het "oordoppen-ultrasoon bakje" want dat ding heeft in verhouding tot de waterinhoud een giga vermogen (25Watt op 70 ml), en krijgt bijna alles schoon.
Uiteraard WEL eerst de carburateur zo ver mogelijk demonteren, want ultrasoon dringt vrijwel niet door in dunne kanalen en boringen.


Ja. Daar had de mijne ook al 2 rondjes op 55 graden 10 minuten in gezeten( gas hevel is blank geworden. Was hem vergeten te demonteren....). Durfde niet langer. Dat wil wel blauw worden op ten duur namelijk. Maar hij is gangbaar. 3e keer in de oven en weer in sprayen deed het hem
16170516040803540331312991874575.jpg

16170506492726137921542207734969.jpg
16170507074923701688583209178787.jpg
16170507757258513475037064473344.jpg
16170507985846709080902189335568.jpg
16170508225807667437728837705177.jpg
16170508538082100279949783122877.jpg
 
Laatst bewerkt:
Loopt ie nog of gaat ie de kast in, mooi staan te zijn?
Ik zou hem niet in een model zetten, daar is ie weer te mooi voor.

GJ


In theorie zou hij kunnen lopen. Alles is gangbaar. Goede compressie.

Maar ik ga hem niet starten.

Er zit nog nergens roest. Lagers zijn in nieuwstaat, erg zonde hem dan te starten. Heb er wel wat filmpjes over gekeken, loopt erg mooi.

Maar erg weinig power hoor ik van veel mensen.

Ik heb de carburateur en de uitlaat weer gedemonteerd en luchtdicht verpakt. Alles staat in een hittebestendige waxlaag.

Ik heb nog een aantal OS viertakten liggen, mocht ik er 1 willen starten. Dan op een bokje in de tuin eventueel.

Vooralsnog niet van plan met brandstof modellen te beginnen.
 
Helemaal mee eens GJ.

En de bijbehorende geur maakt het af.

Dat was ook de reden dat ik weer wat brandstof auto's had aangeschaft.


Misschien als we tzt verhuisd zijn dat het dan kan. Ik wil brandstof toestellen niet in huis hebben. Momenteel geen goede opslag plek voor brandstof kisten. Heb een grote loods. Daar een stelling enigzins geïsoleerd en daar mijn brandstof buggy's geplaatst. Een 1200watt kacheltje blaast daar 24/7 warme lucht. Zodat het straks geen bonk roest is.

Een mooie benzine kist zal ik nog wel weer willen hebben. Geen 3d bakken, maar een Decathlon of een Timber XL.

Eerst maar een plek hebben om het goed te kunnen opbergen.
 
Benzinemotoren vind ik het nou weer niet hebben.
Ja, die Valach 4 takt boxer of de Rotormotor 4 takten, of een ster.
Maar een tweetakt in een vliegtuig klinkt als een vliegende grasmaaier, dat vind ik helemaal niks.

GJ
 
  • Like
Reactions: Cnn
Hahaha, ja Bruno.
Maar ik denk dat maar heel weinig mensen die dieseltjes kennen.
Vroeguh had ik er 2.
En dan sloeg ie uit met de kop zover naar beneden geschroefd dat je hem nooit meer rond kreeg.
En ik heb ook geen idee waar ik de brandstof toen kocht, waarschijnlijk bij Hobby Shack op het Europaplein in Amsterdam.
Alleen zaten die op lijnbesturingmodelletjes, ik heb er nooit 1 met carburateur en gasschuif gezien.

GJ
 
MVVS had fabrieks ombouwsetjes naar diesel.

Overigens m’n pardoes bedremmelde tweetakten die meelezen...
Dat gesnor wat daar uit komt met Hatori, kan menig gras fileerdertje nog een puntje aan zuigen qua sound.

Overigens zijn de tips van mijn props nader tot groen. Chlorofyl depositen... nader tot...?

Lawnmowerman... toen direct al een cultfilm... haha

Koesteren die methanol 2-takt. Met uitsterven bedreigd cultureel erfgoed...

Mooie dag. Tijd om de 2 liter IE aan te zwaaien.
 
Bij Muco werd nog 25% nitro verkocht.
Nou is dat voor autootjes en wij hebben maar 1 of 5% nodig.
Dus misschien toch nog wat hoop voor mijn mooie viertaktjes.

GJ
 
Maar dan wel een Enya viertakt diesel, he? Kom op... als je het ultieme wilt, dan niet zo'n ongedempt tweetakt dieseltje...
Nou, reken maar van wel!
Wel op minimale compressie, op een zomeravond, op ooghoogte langspruttelend.
De ultieme modelvliegbeleving.
Die heeft, zoals je hoort, geen demper nodig.
Timer aan en gaan met dat ding. Het echte modelvliegen zoals weinigen dat meer (willen?) kennen.
Een van de betere voorbeelden dat moderner niet altijd beter betekent. Integendeel zelfs...:D
 
Back
Top