Tug 22 (Port of Antwerp)

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door JaFa, 9 aug 2020.

  1. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.038
    Locatie:
    Oostvoorne
    Jan Succes met ook weer dit aparte schip. Als simplist zou ik om die plug en dun epoxy-glasweefsel rompje trekken, net als bij mijn coastertje. Maar bij mij ligt de lat niet zo hoog en misschien heb ik met mijn manier van bouwen wel geluk gehad. Vaart inmiddels al 5 jaar naar volle tevredenheid. Gr. Klaas.
     
    Herby63 vindt dit leuk.
  2. Stoompomp

    Stoompomp

    Lid geworden:
    22 jul 2017
    Berichten:
    4.539
    Locatie:
    HELLEVOETSLUIS
    Mooi project, ik ga je weer volgen.
    Wel een opmerking.
    In vorig bericht #18, bij foto Schermafbeelding 2021-06-16 om 21.43.18, laat je een ronde O-ring kamer zien.
    Dit is niet correct.
    Een O-ring is niet samendrukbaar, maar wel vervormbaar.
    Voor het vervormen heeft deze ruimte nodig.
    Daarom worden O-ring kamers vierkant uitgevoerd met een kamerdiepte minder dan de snoerdikte en de breedte meer dan de snoerdikte.
    Het rubber heeft nu zijdelings ruimte en kan door de elasticiteit afdichten.
    Een O-ring in een te kleine kamer verklemt alleen.
    Groet, Henk.
     
    Gerrit-Jan vindt dit leuk.
  3. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Hey Henk, hier ga ik eens over nadenken, want hier zit inderdaad iets in... Nu die o ring moet niet echt bewegen, het is een siliconen ring die best samendrukbaar is hoor maar ik ga dit wel even eerst testen alvorens ik dit definitief maak want ik begrijp wat je bedoeld. ik heb hier 3 verschillende liggen groene silicone en standaard zwarte, die laatste zijn de hardste de siliconen zijn echt wel zacht, ik ga eens een zitting nemen de ring erin en eerst testen alvorens alles wordt geprint...

    Bedankt voor de opmerking dit kan wel eens wat frustratie schelen...
     
  4. Stoompomp

    Stoompomp

    Lid geworden:
    22 jul 2017
    Berichten:
    4.539
    Locatie:
    HELLEVOETSLUIS
    Ook siliconen rubber is niet samendrukbaar.
    Neem het snoer tussen de bekken van een tang en knijp.
    Het snoer wordt dunner tussen de bekken, maar ook breder.
    Rubber is net als water niet samendrukbaar.
    Neem maar een stuk vlakgom, druk deze in en je zal zien, dat het breder wordt.
    Dit komt, omdat in tegenstelling tot spons, er geen comprimeerbare lucht inzit.
    Groet, Henk.
     
  5. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Nog een overzichtje, nu de delen printen en dan op de klassieke versie verder....

     
    Bert Kroes, Marc w en Broeckx Ronny vinden dit leuk.
  6. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Er wordt wel wat werk verzet al is het niet tastbaar, zodra de printer er is mag deze al overuren maken.
    Ik heb mij wat bezig gehouden met de grijze bak achter de cabine, hierop wordt ook de kraan en de lifeboot gezet.

    Bij deze:

    [​IMG]Schermafbeelding 2021-07-03 om 00.51.56 by Tug 22, on Flickr
     
  7. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Dringend tijd om eens wat te updaten, tot op heden enkel wat leuke tekeningen laten zien maar deze moeten natuurlijk in een tastbare vorm gegoten worden.

    Nu was er een plug daarop kon ik alvast wat winches maken, zoals de meeste wel weten doe ik altijd hetzelfde concept gewoon omdat het werkt, alles wat mechanisch moet werken wordt in messing, koper of alu gemaakt, al het detail werk wordt afgewerkt in styreen, tegenwoordig bijgestaan dir FDM print en resin prints, het is wel leuk als extra moet ik zeggen.

    Ok de mooie tekeningen van de romp hebben jullie al gehad, hier de romp na printen in de eerste dryfit, yep het is een Voith boot:

    [​IMG]2793e772-7d94-425e-ae13-8535aeb66d5e by Tug 22, on Flickr

    [​IMG]879ab851-e4c6-4813-9985-36d2a9eab221 by Tug 22, on Flickr

    [​IMG]32a32a00-4742-4aa2-84aa-606ab839d9f7 by Tug 22, on Flickr

    De delen, van de romp, zijn opgesplitst in 4 omdat ze anders te hoof waren voor de printer. dus moesten deze aan elkaar worden gezet hier zal later wat schuur en plamuur werk nodig zijn maar daar ontkom je niet aan.

    De romp is ongezien sterk, ik heb enkele polyester rompen en epoxy rompen door mijn vinger laten gaan de laatste jaren maar geen van deze was zo stijf en zo licht als deze geprinte romp, en ze weegt gewoon helemaal niets.

    De romp wordt aan elkaar gezet door de verbindingen die ik reeds in de tekening had voorzien, heel makkelijk eerlijk nog simpler dan een kit. maar je moet het allemaal van te voren wel goed plannen natuurlijk:

    [​IMG]Untitled by Tug 22, on Flickr

    [​IMG]Untitled by Tug 22, on Flickr

    [​IMG]Untitled by Tug 22, on Flickr

    [​IMG]Untitled by Tug 22, on Flickr

    Tijdens het tekenen is er ook volop rekeing gehouden met de aandrijving zodat er eigenlijk naderhand geen problemen zouden zijn met deze te installeren.

    De 2 ringen voor de voithdrives werden voorzien van een afsluit rubber, naast dit rubber komt er bovenop ook nog een siliconenring om 100% afdichting te verzekeren.

    Dan de pas test:

    [​IMG]a1ac4152-ed80-47d6-910a-e70f49d0dc7c by Tug 22, on Flickr

    [​IMG]71a0806d-6eca-40cb-8355-f10de7631f8e by Tug 22, on Flickr

    [​IMG]39ffb7d8-4171-4705-84cf-db9ae8570389 by Tug 22, on Flickr

    [​IMG]0ef9aaee-3641-450c-847c-2dc33e50d81a by Tug 22, on Flickr

    Dat is niet slecht denk ik...

    De gaten die jullie in de romp zien zijn voor de verbinding stangen van de VoithGuard. Als de romp glad is wordt de vleugel geplaatst deze zal niet demonteerbaar zijn, de drives kunnen immers van binnenuit verwijderd worden.

    Nu zoals te zien was op de vorige foto's is de romp eigenlijk erg mooi maar ik wil zoals elke bouwer zeker, een strakke romp dus weeral:

    [​IMG]b56b9251-e5f2-435a-845b-efec3406481f by Tug 22, on Flickr

    [​IMG]bdb8508b-71f4-4877-bdd2-b7ac7fb6ded3 by Tug 22, on Flickr

    Tijdens het schuur en plamuur proces heb ik dan maar wat tijd in de winches en boeiing gestoken:

    [​IMG]5189b4a5-3f78-4de2-a8e0-56c36ebe866a by Tug 22, on Flickr

    De bestaande plug was echt een goede hulp hier!

    [​IMG]1115ac9f-8698-43dc-8150-6e08799621a0-1 by Tug 22, on Flickr

    Ok nog ff een dek voorzien:

    [​IMG]Untitled by Tug 22, on Flickr

    [​IMG]Untitled by Tug 22, on Flickr

    Nog even snel 2 winches erop:

    [​IMG]f0ec110c-ae74-4018-b33a-bfed5ec1cdfd by Tug 22, on Flickr

    [​IMG]e9f203a0-6b19-46e1-8346-dab482f65a7c by Tug 22, on Flickr

    Het concept hiervan kunnen jullie vinden in het verslag van de Union Wrestler.

    [​IMG]b7026610-e378-4c85-9ec5-8d415ff1de43 by Tug 22, on Flickr

    Nu nog wat details, ze zouden scherper moeten zijn dan die van de UW.

    Hier een overzicht van de mechaniek:



    En een stukje van de afwerking:

    [​IMG]Untitled by Tug 22, on Flickr

    [​IMG]Untitled by Tug 22, on Flickr

    [​IMG]Untitled by Tug 22, on Flickr

    [​IMG]Untitled by Tug 22, on Flickr

    En nog een maat aanduiding of het geheel wat beter in te schatten:

    [​IMG]Untitled by Tug 22, on Flickr

    Wat komt nog, de bouten op de remschijven, de hydro cilinders en de valven (3D print) de valve guards zijn wel al af zoals de kaapstaanderds die te zien zijn de kleine is die van de ankerwinch.

    Ook tussendoor de VoithGuard geplaatst origineel was deze volledig geprint in resin maar omdat de steunen wat fragiel leken heb ik deze maar door een messing exemplaar vervangen:

    Dit was versie 1 (ik heb dit 4x herdaan...)

    [​IMG]e3a214cc-5212-42fb-b349-0349ea12528c by Tug 22, on Flickr

    [​IMG]ec0dd52c-9289-4034-8212-8f0b763ddd4b by Tug 22, on Flickr

    [​IMG]ec0dd52c-9289-4034-8212-8f0b763ddd4b by Tug 22, on Flickr

    Uiteindelijk is het dit geworden, hij is 100% plan juist nu, er moeten nog halve rondes voor en achteraan worden gezet, daarna kan deze worden afgewerkt, ja ook deze moest toch nog door de plamuur.

    [​IMG]Untitled by Tug 22, on Flickr

    Ondertussen heeft ze 2 lagen primer gehad en terug wat plamuur, water schuren, ik hoop geen 5 keer meer maar dat weet je nooit...

    Zo dadelijk de 3de en morgenvroeg de 4de laag, en dan eens kijken hoe en wat...

    [​IMG]Untitled by Tug 22, on Flickr

    [​IMG]Untitled by Tug 22, on Flickr

    [​IMG]Untitled by Tug 22, on Flickr

    Ze voelt helemaal glad aan maar morgen zien we dat dan wel weer, bijdeze zijn jullie weer bij,

    tot ...
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2021
    coenvanarkel, ISOLA2, Jaap Smith en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Broeckx Ronny

    Broeckx Ronny

    Lid geworden:
    28 sep 2008
    Berichten:
    874
    Locatie:
    Hulshout Belgie
    Prachtig werk Jan , op een andere manier met printen , maar even mooi !!!
    Groetjes
    Ronny
     
  9. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Hey Ronny bedankt, ja wel voor mij is het ook maar een test hoor, nu ik ben goal bouwer dus hoe ik er geraak maakt mij niet uit, wat verschillend is aan procesbouwers natuurlijk.

    Trouwens, ik had de plug ook klassiek gemaakt maar het verschil in kwaliteit en sterkte, eigenlijk ook in prijs, is gewoon veel te groot.

    En omdat het tekenen mijn nogal makkelijk valt zijn er omzeggen geen limieten buiten die van de printer.

    Nu je ziet aan de winches dat je toch niet ontkomt aan klassiek bouwen, omdat geprinte winches op deze schaal gewoon niet sterk zijn.

    Nu wat ik ook vind is het feit als er iets stuk gaat je gewoon herprint, dat is best fijn! (dit geeft ook een mogelijkheid tot serie bouw of productie al is dat aan mij niet besteed.)
     
  10. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Jan, wat een up-date man. Gewoon geweldig a, hoe je het doet en b, zo snel als het allemaal gaat. Alles ziet er weer perfect uit en draagt alles uit zoals ik gewend ben dat jij bouwt. Ik ben nieuwsgierig hoe dit verder gaat. Ik denk niet dat er veel bouwers zijn die aan deze kwaliteit kunnen tippen, daar reken ik mezelf ook onder. Blijf ook vooral veel foto's plaatsen van de werkende componenten op je schip. Ben ook benieuwd naar de Voiths van BAUER. Zien er wel erg robuust uit, althans de motor. De schoepen zijn van kunststof neem ik aan? Blijf je volgen uiteraard.
     
  11. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Hey Sjoerd, wel het is iets helemaal anders, bouwen op deze manier, maar het bevalt mij wel omdat al het tekenwerk vaak ook op overnachting in het buitenland kan, en op deze manier win ik zeeën van tijd.
    Ondertussen kan ik goed printen met de FDM, de resin printer heb ik nog niet gestart omdat ik nog wacht op een extra FEP (ter bescherming van het LCD) maar eigenlijk zou ik dat allang moeten hebben gedaan.

    Nu of bouwers kunnen hieraan typen is niet echt de bedoeling is wil gewoon even de mogelijkheden aangeven en uitproberen hoe en wat er kan, als de mensen vragen of inzichten willen, jij weet dat ik toch een niet al te moeilijk benaderbaar persoon ben.

    Die Bauwers wel Sjoerd dat kun je gewoon niet zelf maken hoe goed deze zijn, het enige wat ik zou willen zien veranderen zijn metalen bladen, maar dat kan ik niet zelf maken daar heb ik de machines niet voor.
    Dus mocht iemand dit lezen en zich geroepen voelen voor 10 metalen Voith bladen, bij deze al op voorhand bedankt, de kosten zijn geheel voor mij natuurlijk.

    Hier een test met mijn eigen geprogrammeerde ESC's die Bauwer verkoopt zijn ok maar niet zo goed, of lees traag, dan deze op deze manier wordt de controle van die boot fenomenaal.



    Hoe plan ik dit op de zender zijn 2 grote sliders aangebracht van 60mm dit is de aanvalshoek van de bladen naar voor en achter.
    aan de andere kant heb ik een stuurwiel dat exact 3 toeren doet (zoals bij de echte voith) dit regelt het links en rechts draaien van de boot, dus de aanvalshoek rechts en links.

    [​IMG]Untitled by Jan Fabri, on Flickr

    Dan heb ik een vermogen draaiknop wat het toerental van de voith van 0-100% regelt. als de voith dus rond draait en je draait aan het stuur zal de neus van het schip zich naar de draai richting verplaatsen.

    Dwarsen of "Straven" gebeurt door 1 lever vooruit en 1 achteruit te zetten (gelijke waarde) en het stuur tegen de voorwaartse lever in te draaien tot de boot niet meer draait maar dwars verplaatst (dit is hoe voith het ook maakt, of dus de theorie ik hoop dit zo snel mogelijk te kunnen testen maar ik vrees dat het niet maar dit jaar gaat zijn. Misschien in de badkuip...

    Maar gewoon sturen met de stick gaat ook gaan natuurlijk!

    Voor mij is dit een fenomenaal klein en mooi bootje het gaat hopelijk een pracht stuk worden!
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2021
    k-k, AvdH en Herby63 vinden dit leuk.
  12. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Hey Jan, alleen je zender al. Superb. Niet dat ik die ooit nodig zal hebben , maar ziet er gewoon goed uit. Ik weet hoe jij in de modelbouw staat Jan. Geen vraag blijft onbeantwoord. Heb dat ook al meerdere keren mogen ervaren. In ieder geval veel succes met de nieuwe dame. Wat je metalen bladen betreft, hiervoor heb je eigenlijk een CNC machine nodig. Handmatig zal denk ik, resulteren in onbalans. Ik houd ook mijn ogen en oren open of er iemand is die dit kan en wil doen.
     
  13. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Hey Sjoerd, wel je weet dat ik vind dat alles visueel ook in orde moet zijn he, dus zo ook de zender.

    Nu heel speciaal is die niet hoor, ik heb 3d sticks die als ik heel eerlijk ben voor niets gebruik buiten de kraan (waste of money).

    En bovenaan zitten 2 multiswitches van NVM (28 ON/OFF per kant (over 5 switches)) voor de rest zitten die 2 zijbakjes in de trainer input van de zender. in principe kunnen er tot 16 pots worden ingelezen via de trainer functie maar ik krijg het niet werkend met meer dan 8. Misschien dat ik hier Marten toch eens voor moet stalken...

    In het midden zie je 2 draaiknoppen die zijn voor de VarioRate (bij de T22 zal dat het vermogen zijn) en rechts heb ik een 6 positie switch staan voor de vaar modi op de UW, was dat varen klassiek met de rechtse hendels en het stuur, varen met de sticks waar de stick de vector is en de uitslag de power de 3de modus was varen met de 360° pots, 4 was de winches, 5 was de kraan en winches 6 was de SAR (blussers en zoeklicht) en natuurlijk nog de al die dingen zoals boegschroef pinnen, licht, geluid, ankers enz...

    Nu de T22 is 20cm kleiner dan de UW, dus maar 1 anker (zelfde principe)(met sound) de Voiths (5ch of 6ch)(met sound&smoke) dan 2 winches (proportioneel met sound), misschien Towing pins (deze zijn op de echte "manueel" maar ja als ik niet op de boot zit lukt dit niet, ik bekijk nog of ik dit doe of niet), een hoop lampen, de brug met veel licht de lampen in de mast (dubbel) 1radar, deze wordt moeilijk, zit in de mast maar ik wil geen as zien, Leen wees mij op die mini steppers, dit bekijk ik dan nog wel... Dit is het voorlopig overzicht. Oh verdorie natuurlijk de ATLAS autolaad kraan 1/2 van de maat van de UW dus dat wordt ook nog lachen...

    Werk genoeg maar het is een mega cool project met die voiths... ook is het zo'n eigenwijs bootje dat ik echt wel zijn in heb!
     
    Marc w vindt dit leuk.
  14. Martin '70

    Martin '70

    Lid geworden:
    7 jan 2006
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Spijkenisse
    Mooi werk Jan ziet er gelikt uit je romp.
    Wat betreft je messen van metaal daarvan zou ik eerst eens onderzoeken of dat wel kan. Bedoel bijna alles is kunststof aan de bauer voiths neem ik aan ook de aan sturing van de messen, de stoelen voor de lagering enz. Met metalen messen wordt alles zwaarder en is er misschien kans op uit lubberen van het kunststof enz. Bedoel als het kon had bauer ook een versie met metalen messen uitgebracht lijkt me. Mocht je toch de stap wagen zou ik gaan voor “vliegtuig aluminium” dat is licht en beren sterk. En je kan ze ook zelf maken hoor maar dat vergt wat vijl en polijst werk .

    Gr Martin
     
  15. pascall

    pascall

    Lid geworden:
    8 mrt 2008
    Berichten:
    1.539
    Locatie:
    zeeuws-vlaanderen
    Ik ben geen stille volger Jan maar een stille aanbidder!
    Wat een prachtige project weer.
    Jij bent ook van alle markten thuis tot in de finesses!
    Wat kan je nu niet?

    Mvg,

    Pascal.
     
  16. Dordtsebank

    Dordtsebank

    Lid geworden:
    19 nov 2007
    Berichten:
    597
    Locatie:
    Zuid Holland
    Ziet er schitterend uit. Mooie lichte romp zo. Moet ook wel want er komt aardig wat gewicht in de kop met de Voith`s.
     
  17. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Hey Martin, inderdaad daar had ik nog niet aan gedacht, misschien is het wel het beste dat ik het gewoon zo laat, ze draaien voortreffelijk dus eigenlijk wil ik daar helemaal niets aan veranderen want of ik dat beter kan maken is nog maar de vraag...
    Nu ze inderdaad zelf maken met de vijl was nog een optie inderdaad... we laten ze maar zoals ze zijn mochten ze niet voldoen waaraan ik twijfel zie ik wel verder... bedankt voor de input dit is echt altijd de info waarop ik wacht, 10 hersens denke beter dan 1 he.

    Wow ik heb het hier thuis eens over gehad maar aanbidders is een stap te ver, ;) hahahaha, maar je er gerust van genieten, doe ik trouwens ook. het is daarom dat we bouwen en tonen wat we proberen te doen he.

    Die Voiths zijn niet zo zwaar hoor, waarschijnlijk zijn ze daarom ook een deel uit kunststof, Nu het totaal gewicht kan ik pas bekijken als de romp terug waterdicht is, dat wil zeggen als de vleugel klaar is en de voiths erin zitten, dit gaat nog wel even duren. Maar ik ga inderdaad moeten letten op gewicht.

    Bij deze nog een kleine update, de romp is ondertussen glad, en het is tijd voor al een paar ornamenten te bevestigen...

    [​IMG]847b1a20-3da9-4ac3-8d1b-ce98eea118cb by Tug 22, on Flickr

    Een korte film:



    En dan nog een deeltje van de aandrijving, het is een kleine boot 60op20 er is geen plaats om servo's tussen de voiths te zetten, voor de vooruit en achteruit. deze zitten dus onder een hoek, als ik dit zo bekijk gaat het wel werken denk ik mocht dit niet zo zijn komt er tussen de servo's een T profiel met daarop de een draaischijf voor de stangen uit te lijnen...

    Dit is de opzet:
    [​IMG]d6f161ab-c147-4e40-98fd-e73ea8adeeb3 by Tug 22, on Flickr

    En dit is het geworden:
    [​IMG]c87cc379-65f6-41b3-9792-21384ed7f7ff by Tug 22, on Flickr

    Dit moet het worden:

    [​IMG]aa81b72e-fc9e-4d61-9798-b81af863dcb8 by Tug 22, on Flickr

    En als dit lukt is de aandrijving al klaar, lekker simpel eigenlijk...

    tot de volgende...
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2021
    ISOLA2 en wimo100 vinden dit leuk.
  18. Stoompomp

    Stoompomp

    Lid geworden:
    22 jul 2017
    Berichten:
    4.539
    Locatie:
    HELLEVOETSLUIS
    Ik ben geen kenner van de Voith aandrijving, vandaar de vraag.
    Op de laatste foto is het aansluitpunt te zien voor de hoekverstelling van de bladen, kogelgewricht tussen de beide linken.
    Deze zitten links, respectievelijk rechts van de middenas van de aandrijving.
    Houdt dit in, dat de beide aandrijvingen tegengesteld draaien?
    Groet. Henk
     
  19. Broeckx Ronny

    Broeckx Ronny

    Lid geworden:
    28 sep 2008
    Berichten:
    874
    Locatie:
    Hulshout Belgie
    Hey Jan , prachtig om te zien , mooie gladde romp geworden .
    Maar ik heb toch even een vraagje :
    Ik zie dat je die "ornamenten" op de primer kleeft , gaat dit geen problemen geven met vlug lossen of loskomen bij het in aanraking komen met één of ander obstakel .
    Ik probeer zo weinig mogelijk te lijmen op verf of primer wegens het niet echt vast zitten en of vlug loskomen .
    Het is maar even een kleine opmerking omdat ik in het verleden daar ook al problemen mee heb gehad .
    Bouw zo verder , ik blijf je volgen .
    Groetjes en we hebben vandaag wederom een fantastische vaardag gehad .
    Groetjes
    Ronny
     
  20. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Wederom een schitterende up-date Jan. Ook ik heb nog nimmer een Voith aandrijving gehad of gemaakt, derhalve nieuw voor mij. Wel zie ik bij jou een verschuiving in het modelbouwen. Nieuwe technieken die het voor jou nog aantrekkelijker maken om nog verder te gaan in de detaillering. Mooi om te zien, moeilijk ( voor mij in ieder geval0 te evenaren. Blijf uiteraard volgen .
     

Deel Deze Pagina