Hallo Marceline,
Tja, ik denk dat ik het wel degelijk begrijp, maar jij laat nu 2 verschillende dingen zien, eerst laat je de vertragingsbak zien en nu laat je pas de motor zien met de te lange as..
Hierdoor heb je niet de juiste informatie gegeven, wat je precies bedoeld.
Deze as kun je gewoon inkorten op de gewenste maat, dat is geen probleem, maar de ronde as afslijpen gaat niet goed komen.
Ik ben benieuwd hoe je het tandwieltje wat in de planetaire vertragingsbak past, gaat vast zetten op de as van de motor.
Het tandwieltje los op de as van de motor schuiven gaat gegarandeerd doorslippen.
Als je in het tandwieltje een inbusboutje (inbus stelschroef) zet, moetje dit type inbusboutje erin zetten, wat verzonken in het tandwieltje zit, waardoor het tandwieltje vrij kan ronddraaien in de planetaire vertragingsbak.
Eventueel een putje in het platte kant van het asje boren, zodat het inbusboutje het tandwieltje goed borgt.
(mits het asje van de motor niet is gehard, want dan moet je een speciaal boortje hebben, om een putje in gehard staal te kunnen boren)
Als je het tandwieltje wilt opruimen zoals William bedoeld met je wel een ruimer 3 mm hebben.
Uitboren is geen optie, dit is niet zuiver genoeg.
Als het tandwieltje gaat slingeren op het motor asje heeft dit gevolgen voor de planetaire vertragingsbak, die gaat warm lopen, of zelfs vastlopen.
P.S.
Ik wil je niets opdringen, alleen maar advies geven, c.q helpen.
Want het is jammer als je het geheel hebt ingebouwd en het werkt niet.