De tekening voor de opstelling van de servo en de trekstangen heb ik gereed.
Eerst over de servo arm.
De trekstang aansluiting komt op ca, 6.5mm uit het hart van de servo as, zie foto.
Bekijk bijlage 556410
De uitstekende delen van de arm dienen verwijderd te worden.
In de arm wordt schroefdraad M2 getapt, waarin een draaipuntpen komt met schroefdraad en aan de binnenzijde borging met moer M2.
De slag van de servo moet ingesteld worden op 90°.
De trekkracht is het grootst als de arm naar de andere kant in lijn staat, denk aan een klemtang.
De trekstangen hebben gaffels met een boring van ø2mm en een schroefdraad stuk M2.
Op dit draad stuk komen moeren en ringen en ook de veren.
De veer aan de buitenkant moet stug zijn, daar deze de trekkracht op de rem- of koppelingsarm overbrengt.
De veer aan de binnenkant kan slap zijn, bijvoorbeeld een stukje veer uit een ballpoint, daar deze alleen dient op de arm te lichten.
Op de tekening heb ik de bevestiging maten van de servo houder niet aangegeven, daar deze in het werk bepaald moeten worden.
1 - De hartlijn van de servo op dient gelijke hoogte te liggen als de keerkoppeling.
2 - De hartlijn van de servo as dient verticaal in lijn te liggen met de remarm, wel goed controleren of de naar beneden stekende arm niet vastloopt op het frame!
3 - De servo dient zover naar opzij geplaatst te worden, dar de arm met de draaipuntpen vrij kan draaien.
De draairichting van de servo arm is naar beneden, aantrekken rem en naar achter, aantrekken koppeling.
Hiermee wordt bereikt, dat bij naar achter draaien van de servo arm de trekstang van de rem omhoog gaat, rem vrij geeft en bij terugdraaien de koppeling vrij geeft.
Het is dit keer een lang verhaal met veel verborgen trucjes, dus als je vragen hebt stel ze dan.
Groet. Henk.