Mini Titan 325 kit ( http://minititan325.hyves.nl/)

Henry zei:
@ Richard , of de anderen.

Ik weet dus van jouw dat je dus een flightpower balancer gebruikt op je ultramat 14.
Ik wil die namelijk ook nog even bestellen, maar heb je daar die verloppkabel er nu bij zitten , of moet je die er apart bij bestellen ?

Zodra de accu's zijn opgeladen , kan ik eindelijk is eens gaan vliegen met dat ding, heb eindelijk tijd gevonden om hem klaar te maken.
Dus ja inderdaad , ik heb nog steeds niet gevlogen met de Titan , sinds ik hem heb aangeschaft, ik heb zelfs pas sinds gisteren de servo's er op gemonteerd, en de alu delen er op gezet ( richard bedankt nog).


die verloopkabels zitten bij de balancer
 
Henry, lijkt erop of je bladhoek dan onvoldoende is. Zeker even de video's verder bekijken, het staat er allemaal bij :D
 
ah, okeej Richard. Dan bestel ik hem.
Want heb 2 flightpowers , en 1 robbe accu, maar aangezien die flightpowers weer een iets andere aansluiting hebben....moet ik eigenlijk een flightpower balancer erbij hebben.


@Burp.

Ik zal is even gaan kijken nog , naar die video's :-D
Maar ik ga ook even een keer bij (nick) nwolsink op bezoek ;-)
Want ik snap die zender nog niet helemaal.... want wat een functie's heeft die FF-9 super zeg 8O
Is even wat anders dan een MX-12....
Maarja omdat ik ookmeen Raptor 50SE erbij heb gekocht , zeiden ze tegen me , dat een MX-12 dan iets tekortkomt.
Dus Heb toen een FF-9 (nieuw,met sytheseizer , geen kristallen meer nodig)gekocht, en de MX-12 weer verkocht.

Maar ook die Raptor 50SE heb ik nog niet gevlogen, want dat durf ik nog helemaal niet aan :-D
Maar het staat wel mooi op de plank , zo'n grote heli :lol:
 
Gefeliciteerd met je vloot, begint een aardige verzameling te worden :)
Dat afstellen valt best mee, als Nick het je uitlegt met de Heli erbij dan wordt het een stuk duidelijker.
De mechanische afstelling is eigenlijk het belangrijkst (zo precies mogelijk uitvoeren), staat die goed dan is het instellen op je zender een eitje, en evt. trimmen bijna niet nodig..

Als je een balancer hebt, dan zou ik gewoon een verloopkabeltje kopen of maken...
Ik heb gewoon Robbe stekkertjes aan m'n flightpower packs gezet.
Wel héél goed opletten voor kortsluiting tijdens het ombouwen van die 4 trut draadjes, "sprak de ervaringsdeskundige" ;)

Eric
 
EricW zei:
Gefeliciteerd met je vloot, begint een aardige verzameling te worden :)
Dat afstellen valt best mee, als Nick het je uitlegt met de Heli erbij dan wordt het een stuk duidelijker.
De mechanische afstelling is eigenlijk het belangrijkst (zo precies mogelijk uitvoeren), staat die goed dan is het instellen op je zender een eitje, en evt. trimmen bijna niet nodig..

Als je een balancer hebt, dan zou ik gewoon een verloopkabeltje kopen of maken...
Ik heb gewoon Robbe stekkertjes aan m'n flightpower packs gezet.
Wel héél goed opletten voor kortsluiting tijdens het ombouwen van die 4 trut draadjes, "sprak de ervaringsdeskundige" ;)

Eric

Dank je Eric :-D
die kortsluiting .... dat vindt ik dus ook maar niets.
En ik ga niet zelf maar wat te gaan prutten :-D
Daarom, koop ik gewoon een balancer erbij, veel makkelijker.
 
Yeeey wij (bas en ik) hebben zojuist de titans binnengehad !!!

Eindelijk !

En geen enkele import kosten hoeven betalen ! het pakket was wel open gemaakt door de douane, maar het heeft ons niet eens inklaring oid gekost !

Enfin, vanavond maar schroeven ;-)
 
Veel plezier met het bouwen. Kijk vooral ook naar de filmpjes van Finless waar ik eerder de links al gepost heb (zie vorige pagina), van onschatbare waarde als je gaat bouwen...
 
Mijn bestelde onderdelen uit China waren vandaag aangeboden door TNT Express. Helaas was ik er niet. Een paar dagen tot aan mijn deur en geen verdere kosten :D

Nu maar een afspraak gemaakt dat ze vrijdag weer komen bezorgen. Aangezien het pakket op schiphol ligt kan ik het ook niet afhalen bij een postkantoor :(
 
De mijne heeft vandaag zijn eerste vlucht gemaakt heren :-)
Niet door mezelf, maar door nick !

Ik wil hierbij Nick nog even bedanken voor het uitleggen (van alles eigenlijk :-) )
en voor het invliegen !
toppertje !!
 
De mijne heeft vandaag zijn eerste vlucht gemaakt heren :-)
Niet door mezelf, maar door nick !

Ik wil hierbij Nick nog even bedanken voor het uitleggen (van alles eigenlijk :-) )
en voor het invliegen !
toppertje !!

Geen dank, zoals je zelf hebt kunnen ervaren was het nog een hele klus om heli en zender goed in te stellen.

(P.s. zo'n trainigskruis is levensgevaarlijk :P)
 
Nog gefeliciteerd met de luchtdoop Henry!!,
Hij vliegt!, nu jij nog :D
p.s.
Een trainingskruis heeft alleen nut op glad beton of in een gymzaal en dan alleen om te leren hoveren..., op alle andere ondergronden is het m.i. een verzekering voor schade ;)

Eric
 
Nog gefeliciteerd met de luchtdoop Henry!!,
Hij vliegt!, nu jij nog :D
p.s.
Een trainingskruis heeft alleen nut op glad beton of in een gymzaal en dan alleen om te leren hoveren..., op alle andere ondergronden is het m.i. een verzekering voor schade ;)

Eric

Ik heb hem even met het kruis getest, maar dan krijg zo'n kleine heli een enorm moment van. Echt NIET doen zo'n ding
 
Ik heb hele andere ervaringen gehad met mijn trainingskruis, moet zeggen dat ik er veel voordeel van had.
Weet zeker dat ik als beginnend heli vlieger al de nodige schade zou gemaakt hebben als ik in het begin niet met een trainingskruis had gevlogen.
Nu hij er af is merk je dat je heli veel stabieler vliegt, maar nogmaals ik ben blij dat ik in het begin een trainingskruis onder mijn Mini Titan had zitten...
 
Hangt er een beetje vanaf wat voor beginnersfouten je maakt Hobby,
Als je de neiging hebt om de heli hard neer te laten ploffen (ex fixed pitch heli vliegers hebben dat vaak) dan heb je er heel veel aan M.i.
Heb je de neiging om veel rond te zwalken vlak boven de grond omdat je de tuimelschijf nog niet in je duimen hebt zitten dan raad ik echt een gladde ondergrond aan...
Bij mij sloeg hij eens om omdat ik achter een graspolletje bleef haken met zo'n pingpongballetje :D
Als je eenmaal goed loskomt (gewoon gas geven!!), redelijk stabiel kan landen, en wat rond gaat hoveren, dan zeg ik eraf met dat ding :)

Eric
 
Ik heb hele andere ervaringen gehad met mijn trainingskruis, moet zeggen dat ik er veel voordeel van had.
Weet zeker dat ik als beginnend heli vlieger al de nodige schade zou gemaakt hebben als ik in het begin niet met een trainingskruis had gevlogen.
Nu hij er af is merk je dat je heli veel stabieler vliegt, maar nogmaals ik ben blij dat ik in het begin een trainingskruis onder mijn Mini Titan had zitten...

Ik heb het zonder kruis geleerd en heb hem nooit gemist
 
Hangt er een beetje vanaf wat voor beginnersfouten je maakt Hobby,
Als je de neiging hebt om de heli hard neer te laten ploffen (ex fixed pitch heli vliegers hebben dat vaak) dan heb je er heel veel aan M.i.
Heb je de neiging om veel rond te zwalken vlak boven de grond omdat je de tuimelschijf nog niet in je duimen hebt zitten dan raad ik echt een gladde ondergrond aan...
Bij mij sloeg hij eens om omdat ik achter een graspolletje bleef haken met zo'n pingpongballetje :D
Als je eenmaal goed loskomt (gewoon gas geven!!), redelijk stabiel kan landen, en wat rond gaat hoveren, dan zeg ik eraf met dat ding :)

Eric

Ben het met je eens als je aan het rond zwalken bent, dat je dan beter geen trainingskruis eronder moet hebben, voordat je het weet zit je vast met een van je pingpongballen in het gras.
Maar omdat ik 0.0 ervaring had met een heli, heeft het mij zeker een hoop crashjes bespaard.
Nu hij er eenmaal vanaf is, wil je nooit meer met.
 
Back
Top