@frank :
hooververmogen is circa 350watt , (regelmatig tegengekomen op helifreak forum), dus met 4s lipo = 14 V is de stroom ca. 25A . Echter als je wild 3D gaat vliegen zal de stroom dus flink toenemen.
@crash1000: Dat kan kloppen met 3s lipo. Zoals genoemd is het vermogen om te hooveren circa 350Watt
Met 3s lipo kom je dan op een stroom van 350 / 10 = 35A
Nogmaals mijn eigen set-up :
flightpower evo 25 4s 3700mAh (3.5V/cel onder load , dit kun je vinden in de ontlaadcurve van de desbetreffende accu)
align pinion : 16 (gat loopt niet helemaal door, moet uitgeboord worden bij een lange motor-as)
revco pinions : 18 + 20
Ik neem altijd meerdere zodat ik wat kan experimenteren.
De pinions komen van .... revco ! te koop bij revco zelf of bij readyheli :
RevCo
ReadyHeli.com - Fast Shipping, Excellent Service, Huge Inventory...See For Yourself!
Let op dat je module 0.6 kiest.....
motor + esc komen van :
http://www.helishop-online.de/
In mijn geval is de berekening als volgt (85% governor en 90% efficiency):
16T tandwiel : headspeed = 4 * 3.5 * 1080 * 0.85 * 0.9 * 16/94 = 1968rpm
18T tandwiel : 2214rpm
20T tandwiel : 2461 rpm
Verder heb ik de componenten tijdelijk gemonteerd om het zwaartepunt te bepalen. Met de huidige accuhouder (schuin naar voren) ligt het zwaartepunt duidelijk te ver naar voren. De accuhouder heb ik nu een stuk schuiner en naar achteren gemonteerd (lijkt op die van een t-rex 600) . Wellicht kan het frame aan de voorkant enkele centimeters worden ingekort, maar daar wacht ik nog maar even mee...
Op de motor-as heb ik een klein vlak "ge-dremeld" , zodat het kleine schroefje van het motortandwiel op een groter vlak meer houvast heeft .
Ik moet nog de stalen draad van de staartaansturing vervangen door een buisje koolstof.
Trouwens het landingsgesel van de hurricane 550 zit er nu op (is maar 10gram zwaarder), dat is breder en geeft meer bodemvrijheid voor de staartrotor en zal bij hoger gras minder problemen geven. De staartvin moet ik nu nog vervangen door een langere zelfgemaakt van epoxy plaat .
De regelaar wilde ik aanvankelijk onder de accuhouder monteren. Echter tijdens een crash zit hij opgesloten tussen het scherpe epoxy frame en de zware accu, dan is de kans groot dat hij defect raakt. Daarom plaats ik hem nu aan de linkerkant van het frame, vor de motor, op een stukje zacht epp, zodat deze een crash hopelijk overleeft .....
De ontvanger komt aan de rechter achterkant van het frame, zo ver mogelijk weg van de draden van de regelaar naar de motor.
Ik heb ook nog even gewogen en kom tot nu toe op een vlieggewicht uit van 1560gram.