Je bent wel goed bezig. Maar om in de praktijk een GEMIDDELDE stroom van 28A te krijgen is natuurlijk niet haalbaar.
Dit zal natuurlijk altijd varieren als je vliegt. Bekijk je eigen stroomcurve maar eens van je eagletree op de PC. Daar zie je flinke stroomvariaties.
In de efficiency grafiek zie je dat efficiency tussen 20 en 40A niet veel varieert, het gaat dan om hooguit enkele procenten.
Stel nu dat je accuspanning tussen 20 en 40A gelijkt blijft (wat niet zo is, maar het rekent even gemakkelijker), dan is het vermogen bij 20A = 14.6V*20= 292Watt .
Met een efficiency van 80% die je uit de grafiek kunt aflezen zul je een vermogensverlies in de motor hebben van 20% van 292W = 58W.
Bij 28A heb je een rendement van 82%, het vermogen zal dan ca. 14.6V*28A=408W zijn.
Dan heb je 18% van 408 = 73Watt aan verlies in de motor waardoor deze warmer zal worden.
Dit is natuurlijk allemaal theoretisch.
Vergeet niet dat je in de regelaar ook schakel en RDSon verliezen hebt in de transistoren (FETS). Hierbij geldt dat hoe verder de regelaar opengestuurd wordt , hoe minder verliezen je hebt. Hoeveel is altijd lastig te zeggen.
Het is in feite dus zo, dat het voor de efficiency het beste is om op 100% te vliegen. Echter heeft de governor (want die gebruik jij begrijp ik) dan geen ruimte meer om bij te regelen dus dat kun je niet doen.
Verder is eficiency een samenspel van hoofdtandwiel en motortandwiel.
Als je het optimum wilt bepalen zal je proefondervindelijk moeten spelen met je motortandwiel en je governor percentage.
Echter als ik het zo lees, zit jij al een heel eind goed hoor, prima toch ?
Dit zal natuurlijk altijd varieren als je vliegt. Bekijk je eigen stroomcurve maar eens van je eagletree op de PC. Daar zie je flinke stroomvariaties.
In de efficiency grafiek zie je dat efficiency tussen 20 en 40A niet veel varieert, het gaat dan om hooguit enkele procenten.
Stel nu dat je accuspanning tussen 20 en 40A gelijkt blijft (wat niet zo is, maar het rekent even gemakkelijker), dan is het vermogen bij 20A = 14.6V*20= 292Watt .
Met een efficiency van 80% die je uit de grafiek kunt aflezen zul je een vermogensverlies in de motor hebben van 20% van 292W = 58W.
Bij 28A heb je een rendement van 82%, het vermogen zal dan ca. 14.6V*28A=408W zijn.
Dan heb je 18% van 408 = 73Watt aan verlies in de motor waardoor deze warmer zal worden.
Dit is natuurlijk allemaal theoretisch.
Vergeet niet dat je in de regelaar ook schakel en RDSon verliezen hebt in de transistoren (FETS). Hierbij geldt dat hoe verder de regelaar opengestuurd wordt , hoe minder verliezen je hebt. Hoeveel is altijd lastig te zeggen.
Het is in feite dus zo, dat het voor de efficiency het beste is om op 100% te vliegen. Echter heeft de governor (want die gebruik jij begrijp ik) dan geen ruimte meer om bij te regelen dus dat kun je niet doen.
Verder is eficiency een samenspel van hoofdtandwiel en motortandwiel.
Als je het optimum wilt bepalen zal je proefondervindelijk moeten spelen met je motortandwiel en je governor percentage.
Echter als ik het zo lees, zit jij al een heel eind goed hoor, prima toch ?