Bouwverslag Top-Flite Focke Wulf FW190D-9

Kijk dat is een stuk beter dan de eerste foto waar de kleuren op zaten :thumbsup:

Ennuh, laat je inderdaad niet opjagen, doe ik ook niet :wink:
 
Danny,

Ben je helemaal vergeten mijn complimenten te geven, heb je model natuurlijk effe goed bekeken en moet zeggen dat het er goed uitziet.

Erg jammer dat tie niet vliegklaar was.

Waarom heb je eigenlijk niet met de Harvard gevlogen, je had daar toch mee kunnen vliegen

Ton
 
@arvid
bedankt!:)

@ton
de harvard kon dit jaar niet vliegen omdat de elektronica in mijn four-star 60 zat in plaats van de harvard, ik moet denk ik toch maar een paar ontvangertjes en servo's bij halen....;)

@kvlasblom
maakt niet uit, volgend jaar ben ik er weer bij en als alles goed gaat is de wulf dan nog heel en gaan we de sterren van de hemel vliegen, hopen dat jij er dan ook weer bent;)


vandaag was ik iets eerder vertrokken uit oss om bij mijn eigen club te gaan vliegen, even een paar low-passes geoefend met de four-star 60;)
 
Yep, Danny, de kist ziet er zeker goed uit.

volgend jaar hopen wij samen met de Dora en onze Pfeil naast elkaar op de Thunderbolts en Mustangs te jagen ;-)
(Damn dan moet ik toch echt eens gaan beginnen :roll: )
 
Hier nag een paar foto's van de Dora.

20080531_001%20Mini.jpg


20080531_002%20Mini.jpg


De Dora ziet er goed uit Danny. Niet te zwaar. Nu nog veel oefennen met de Four Star 60. En dan lukt het met de Dora zeker ook wel.

Groetjes Rob
 
Yep, Danny, de kist ziet er zeker goed uit.

volgend jaar hopen wij samen met de Dora en onze Pfeil naast elkaar op de Thunderbolts en Mustangs te jagen ;-)
(Damn dan moet ik toch echt eens gaan beginnen :roll: )

De Mustangs zijn wel in de meerheid als ik de berichten so hoor . :D

Ik ga ook aan een P-51 beginnen binnenkort .

Mvg Johan
 
Jaa, super.
Ik heb op het einde met Mark nog een P51-P51 vlucht gemaakt. Viel niet mee om met kisten van verschillende grote de diepte in te schatten, maar het was wel kicken!
Volgend jaar nog een paar "bogies" ertussen, en lekker laag over raggen in formatie.
5 jagers in de lucht lijkt me wel top!
Komen jullie anders volgend jaar voor de meeting een keer bij ons gastvliegen, dan kunnen we vast oefenen.
BTW Johan, volgend jaar hoop ik de ARF TF P-51 in de lucht te hebben, die is dan even groot als die van jou.
Het aftellen is begonnen.
 
Hoi Danny hier even een aanmoedigings filmpje.


Die van you ziet er ook goed uit.
Nu nog vliegen.

Han.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jaa, super.
Ik heb op het einde met Mark nog een P51-P51 vlucht gemaakt. Viel niet mee om met kisten van verschillende grote de diepte in te schatten, maar het was wel kicken!
Volgend jaar nog een paar "bogies" ertussen, en lekker laag over raggen in formatie.
5 jagers in de lucht lijkt me wel top!
Komen jullie anders volgend jaar voor de meeting een keer bij ons gastvliegen, dan kunnen we vast oefenen.
BTW Johan, volgend jaar hoop ik de ARF TF P-51 in de lucht te hebben, die is dan even groot als die van jou.
Het aftellen is begonnen.
Hou het spul vooral heel. ik heb plannen voor het bouwen van een P51B, hopelijk is die rond Oss 2012 af, dan kan ik ook meevliegen in formatie :D
 
Mhhh, Rob da`s wel heel interresant lijkt me wel eens geinig om een Pfeil ( 1 op 7 ) naast een p51 te zien hangen
(damn moet nu dus echt eens gaan beginnen :roll: maar met dit soort akties is dat wel een must ;-) )
 
hartelijk dank voor alle lof:worship:

ik heb het tijdens het bouwen in ieder geval goed naar mijn zin gehad, en dat zal ik tijdens het vliegen waarschijnlijk ook wel hebben;)

ik probeer hem heel te houden tot volgend jaar, als berto dan zijn pfeil ook op orde heeft zullen we eens wat formatievliegen:p

enne metroid, ook even doorbouwen aan de spit want de concurrent is er al :lol:
 
Die komt zeker weer op de bouwtafel binnen kort. Nu de Viper 3D af is kan ik daar weer aan beginnen.
Kunnen we alvast oefenen op de club met formatie vliegen en "Dog Fight" :lol:.

Groetjes Rob
 
Nu nog veel oefennen met de Four Star 60.

Is de 4Star 60 een goede kist als tussenstap voor warbirds als bijvoorbeeld die van Top Flite? Hoe werkt het eigenlijk...? Gaat het op motor inhoud? Je begint met een hoogdekker en daarna ga je op de laag of middendekker verder.. Maja niet iedere laagdekker is hetzelfde... Is het ervaring waardoor je vliegeigenschappen leert herkennen en controleren?
 
Is het ervaring waardoor je vliegeigenschappen leert herkennen en controleren?
Voornamenlijk wel, heel veel vliegen, dat is het belangrijkste.

En niet alleen met goed weer maar ook met wat wind, crosswind, vlagerig etc.
Goed naar je kist kijken en zijn snelheden herkennen (voor elke kist dus anders).
En vooral kunnen reageren zonder nadenken, je ziet iets en zonder na te denken reageer je hierop.

Bij een Calmato of Four Star heb je deze tijd vaak nog wel even, bij een warbird niet.

Verder is er geen handvast over wanneer je klaar bent voor zoiets, de 1 kan an zijn 2de of 3de kist aan warbird vliegen terwijl de ander er na jaren en tig kisten nog niet klaar voor is.

Als je veel vliegt en je hebt zelf het gevoel dat je de kist aankan dan is de tijd er rijp voor ;-)


He, ik zal na de vakantie toch weer eens de Pfeil gaan pakken, hij moet in 2009 op Oss vliegen :roll:
 
Laatst bewerkt:
Ja dat lijkt me super.
Kunnen we ook wat meer warbird racen, dat is afgelopen weekeinde wat minder aan bod gekomen. Wat niet wegneemt dat het een schitterend weekeinde was natuurlijk!

@ Gary, naast de nodige uren maken, moet je het ook gewoon doen. Wel bereid zijn om dan wat leergeld te betalen. Maar daar ontkomt bijna niemand aan met deze hobby.
Het hangt ook van de kist af. Mijn Mustang is door graupner echt op het vliegen ontworpen, en dan nog kun je hem vooral in de landing geen moment zijn eigen gang laten gaan.
Het is net als met een grote hond wandelen, wandel jij met de hond, of de hond met jou....
 
Is de 4Star 60 een goede kist als tussenstap voor warbirds als bijvoorbeeld die van Top Flite? Is het ervaring waardoor je vliegeigenschappen leert herkennen en controleren?

De 4stars zijn goed als tussending .

En de vlieguren is van groot belang .

Vandaag de FW van Danny gezien op het veld , maar hij was nog niet klaar . :(

Naar mijn mening vliegt Danny ook veel te wijnig .
So doe je geen ervaring op .

Mvg Johan
 
Back
Top