90 size elektro heli ?

Ja, foto's komen wel geen probleem, eerst maar eens zorgen dat hij terecht komt, het pakket is namelijk zoek. Er is een onderzoek ingesteld vanuit het postkantoor van de afzender.
volgens het tracking nummer is hij ergens proberen af te geven, waar en bij wie wordt nu onderzocht .... zucht ... dat heb ik weer ....
Gelukkig was het pakket wel juist verzekerd, maar ik heb liever de heli dan mijn geld terug ....

Ik zal eens kijken wat probar inhoud, zulke tips zijn handig.
AC3x is tot nu toe ook een van eenvoudigste om af te regelen en GEEN PC oid nodig.
 
Erg jammer dat je pakketje zoek is hoop dat je hem terug vind/krijgt.
Maar om op een eerdere post terug te komen van de align t-rex 700 elektro er gaat een convesie kit komen zie dit draadje Finally T-rex 700 Electric!! - HeliFreak heb je nu niks aan omdat je een schiterende Ionx2 gekocht hebt maargoed... :D

Grt,
Jan-Willem
 
Ja, dat zal je altijd zien ..... nou ja, zo'n conversie-kitje zal ook wel het nodig kosten vermoed ik.
Verder zie ik een aantal nadelen van de e700 :
- accu ligt erg laag in het frame, zwaartepunt erg laag, kan gevolgen hebben voor de zuiverheid van een gevlogen roll bijvoorbeeld
- "single "stage " overbrenging, hierdoor komt er erg veel kracht op de pinion en het hoofdtandwiel te staan waardoor het geheel erg hard kan slijten

Maar goed "zo heb elke heli wel wat " .....

Ik had nog eens nagedacht over servo's voor de tuimelschijf.
Heeft iemand ervaring met JR/Graupner DS8717 ?
Zeer snel, zeer krachtig, metalen tandwielen,alu behuizing. Werken ook op 6V ,zelfs tot 7.2V meen ik.
Weer eens wat anders dan futaba...

JR Radios - DS8717 Ultra Speed Cyclic Servo Tech and Specs
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat zal je altijd zien ..... nou ja, zo'n conversie-kitje zal ook wel het nodig kosten vermoed ik.
Verder zie ik een aantal nadelen van de e700 :
- accu ligt erg laag in het frame, zwaartepunt erg laag, kan gevolgen hebben voor de zuiverheid van een gevlogen roll bijvoorbeeld
- "single "stage " overbrenging, hierdoor komt er erg veel kracht op de pinion en het hoofdtandwiel te staan waardoor het geheel erg hard kan slijten

Maar goed "zo heb elke heli wel wat " .....

Ik had nog eens nagedacht over servo's voor de tuimelschijf.
Heeft iemand ervaring met JR/Graupner DS8717 ?
Zeer snel, zeer krachtig, metalen tandwielen,alu behuizing. Werken ook op 6V ,zelfs tot 7.2V meen ik.
Weer eens wat anders dan futaba...

JR Radios - DS8717 Ultra Speed Cyclic Servo Tech and Specs

Ik heb de DS8717 hier ook wel de DS8915 in mijn 700N zitten direct van de LiPo af.
 
JR is zo slim om in verschillende landen andere nummers te gebruiken en Graupner geeft ze dan weer andere nummers, erg handig. Maar goed de servo's zijn wel erg goed dus dat nummer gedoe vergeven we ze dan maar. De 8717 en 8915 zijn dezelfde. Ik gebruik ze ook ouderwets op 4 cellen en vliegen zeer zuiver. Ik gebruik ze al het hele Seizoen erg goed! Kijk eens bij Fast-lad in GB goede prijs en geen shit met douane (8915).

Succes,
 
ok, bedankt, inderdaad kom je uit op dezelfde servo als je 8717 alswel 8915 invoert op de fast-lad site ...

Verder is er een onderzoek in gang gezet om het pakket met de heli op te sporen. Dit moet blijkbaar vanuit het land van verzending gebeuren.
Hoop niet dat hij door een koeriertje achterover is gedrukt of van de vrachtwagen is gevallen ......
 
Hallo,
om mijn leed wat te verzachten heb ik mezelf maar iets cadeau gedaan : een micro fp heli .....
Goed trouwens voor je cyclic management zo'n micro ....

Hier is het filmpje : http://www.youtube.com/v/DzT5ot2c0hE

Je kunt verder lezen op dit draadje : walkera-4-3-picco-z-formaat-15

115048a80c260f848.jpg


115048a80c4ee985d.jpg


115048a80c4f30b90.jpg


115048a80c4f739dd.jpg


115048a80c697ce28.jpg


115048a80c69a990b.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:mrgreen:
Prachtige videoreview Bas, moet je vaker doen!
Echt een leuk ding als het slecht weer is, of om toch te vliegen als er visite is ;).

Groet Eric
 
Enfin, murphy is weer bezig, het pakket is nog steeds niet terecht . Hopelijk is hij niet "van de vrachtwagen gevallen" , mmm .... eens even goed de ogen openhouden op marktplaats en ebay .....

Verder kwam ik nog een elektro conversie kit tegen voor de T-rex 700 , ziet er goed uit moet ik zeggen. De motor zit zelfs aan de bovenkant van het frame, mooi ivm het zwaartepunt.
Zal wel een lieve duit gaan kosten ....

www.heli-chris.de
 
YEEEEEEEEEEEEEHAAAAAAAAAAAAAAAAAA !!!!!

Ik ben zo blij als een kind :-) , want ....... tromgeroffel ..... m'n ion-x2 is eindelijk binnen gekomen !
Gisteren was het dan zover na bijna 2 maanden wachten. Alles ziet er prima uit, wel een beetje vuil, maar ach, dat krijgen we wel schoon.
En die bladen, die bladen , ongelooflijk , het lijken wel zwaarden, die curtis youngblood stickbangers van 71cm lengte !!
Dat is wel even andere koek dan m'n logo' tje .... want dat is het nu wel geworden als je de ion-x2 ziet

Enfin, over een aantal weken kan er aan de demontage begonnen worden (eerst dutch3d afronden) om alles te controleren, je weet maar nooit, met zo'n bakbeest ga ik zeker geen risico nemen ...

wordt vervolgd ...
 
jazeker, foto's volgen nog , voorlopig nog even druk met de wederopbouw van de logo en dat moet echt eerst ....

Demonteren om te kijken of er nergens verborgen scheurtjes zitten, of alles compleet is, niks verbogen etc etc. ja ,ik ben een zeikerd hoor wat dat betreft, maar ja ik wil dan ook geen enkel risico nemen met een 90'er en zijn geweld. Als daarmee iets gebeurd met 2000rpm op de head dan ben je niet blij .....

wordt vervolgd ...
 
Ik kon de verleiding niet weerstaan ....... en toch even de heli bekeken en losjes in elkaar gezet
Potverdikkeme wat is dat ding vies, die moet eens even flink onderhanden genomen worden, want ik houd niet van vieze handen .....
Verder ziet alles er prima uit moet ik zeggen.

Hier de foto's naast de logo (die nu nog niet af is .... grrrrrrr) . Het grote verschil in maat komt niet goed over op foto. De ion is ook een stuk hoger.

115048c98353bb4e4.jpg


115048c9835404047.jpg


115048c9835437388.jpg


115048c98418da275.jpg


115048c98418a6610.jpg


ja,ik weet het , het staarthuis zit ondersteboven .....
115048c984187395e.jpg


115048c984374303f.jpg


115048c9843779374.jpg


115048c98437b977f.jpg


2 verschillende canopy's , van veraf zien ze er prima uit, maar van dichtbij ........
115048c98456143e1.jpg


115048c98455dc048.jpg


115048c98455920b7.jpg


115048c9847a51e4c.jpg


115048c9847a7f90a.jpg


115048c9847aac812.jpg


115048c9849975d71.jpg



wat een verschil tussen ht 550 en cy 710 !! dat zijn geen bladen maar zwarte zwaarden van de black knight !!
115048c98499a9189.jpg


115048c9849a00677.jpg


hij past net op de werkbank .....
115048c984b0e9b88.jpg


115048c984b123033.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi man!!!!
Ik heb ook een bloedhekel aan vuiligheid hoor Bas, daarom vlieg ik electro :)
En ik zou hem ook volledig nalopen trouwens.
Er is m.i. niets zo erg als crashen door materiaalfouten of onachtzaamheid van een ander.
Lichte bouw heeft die heli zeg, mooi technisch ding :)
Veel plezier!

Eric
 
Proficiat met je nieuwe heli!

Een paar aandachtspunten.

1) Ik zou het middelste gaatje nemen op de flybar.
2) Gebruik die steel balls niet om de kap te bevestigen, maar gebruik 2 speciale schroeven zoals de onderste 2 bevestigingen. (al bij 2 mensen zien loskomen, inclusief mezelf)
3) je staartrotor staat aan de verkeerde kant
4) zorg dat je geen speling hebt op je crown gear.

Voor de rest gewoon standaard vliegen, geen upgrades nodig voor deze prima heli!
 
Back
Top