···NEW: HYDRO-FOAM···

Status
Niet open voor verdere reacties.
Theo Coenen zei:
???
Tja... wie niet bouwen wil, moet maar betalen he? :lol:

Wilde die van mij vanavond proberen met een Typhoon-micro 6-20.
Helaas op 3 cellen te weinig vermogen.
Eneh... even geen ander alternatief (op het veld) dan er nog maar een pakketje bij te zetten (dus 6S), dat was dus niet zo'n goed idee :mrgreen:
Morgen een zwaardere motor en deze opnieuw wikkelen :oops:

Gerard_nl zei:
rc_freak, hoe groot is je ervaring met het besturen van modelvliegtuigen ?
Ik heb geen ervaring met modelvlieguitgen maar wel met boten en auto's! Ik dacht laat ik maar iets anders gaan proberen!
En of het me nou wel of niet lukt ik wil dit wel proberen als het niet te duur word

Hee mensen, ben ook begonnen met alles in elkaar te plakken, ben echt super enthousiast over dit ding!

hoe maken jullie die schanieren op die vleugel? gewwon stukje insnijden? of stukje tape ofzo?

John

Ha luitjes....Gaan we nu niet een beetje of topic? We hebben het hier over een Depron hydro, en niet over winkel besprekingen. :?

Ben vanavond in ieder geval weer een stukje verder met het lijm process, alleen schiet het niet echt op, omdat ik alles net voor en na dat ik mijn werk moet doen, en zelfs met deze hitte niet echt hard droogt.

Ebay is geen winkel. :roll: Maar een veiling. En et object gaat de geschiedenis in als werelds duurste hydrofoam. :lol: Dus van mij past ie nog wel in dit topic.

Mario's RC Models zei:
het lijm process, alleen schiet het niet echt op, omdat ik alles net voor en na dat ik mijn werk moet doen, en zelfs met deze hitte niet echt hard droogt.
Ik gebruikte 5min epoxy en/of Bison-secondelijm(Industrie), kun je tenminste een beetje doorgaan.

Nouw ik heb het ff geprobeerd, maar nog niet met de goede accu dit is het verkeerde aantal cellen en grote en dan is de fut er ook nog een beetje uit, het zal dus pas echt te beoordelen zijn met de juiste accu.

Maar ik had het idee dat hij nogal makkelijk stalt, misschien vloog ik nu te langzaam maar het was niet echt prettig.

Hopelijk zaterdag de nieuwe accu's en dan eens echt (en boven water) vliegen.
We hebben namelijk een watervlieg dag op de club en dan kan ik ze eindelijk eens laten zien hoe het echt moet.

En mag ik nog eens waarschuwen dat dit GEEN kist is voor mensen zonder ervaring met vliegen van shock achtige vliegtuigen (knuffel, ikarus shock, f3a, pico raven, enz.) en al helemaal niet voor mensen die (nog) niet kunnen vliegen.(hiermee leer je het volgens mij nooit)

Nando.

ik heb vanavond ook geprobeert de lucht in te gaan , ik heb power teveel !!! maar ben los geweest , maakte een halve looping en rolde m eruit en lande weer netjes , maar toe gebeurde t , ik trok gewoon finaal de motor eraf , ik heb een mooi stukkie plastic wat 90 graden omstaat , die met 5 min epoxie erop geplakt , ik dacht dat t goed vast zat , niet dus !!! mijn neus van depron scheurde eraf ??? , hoe hebben jullie dat gedaan ? ik dacht aan een plaatje triplex erin verlijmen tot in de radiobox , wat is een goede oplossing ???

(Weet niet of dit al eerder gepost is, dan alsnog)
Voor de mensen die er nog niet in het echt aan willen beginnen:

Ik heb de modellen van de hydrofoam op www.rc-sim.de zien staan;
voor Aerofly Pro Deluxe onder Index>Ipacs>Aerofly Pro Deluxe>AFP deluxe planes.
Bij reflex staat er ook een die er wel op lijkt, maar dat is een speedboat :?
Om ze te kunnen downloaden, moet je waarschijnlijk wel eerst registreren bij de site, maar dat is geen probleem en natuurlijk gratis.

Groeten, Geoffrey 8)

hmm bummer... :( ik was al vrolijk aan het knippen toen ik zag dat de inkeepingen van de tekening gemaakt zijn voor 3mm depron. ik dacht dat het hele ding van zes mm was. op de foto van die gekleurde zag ik dat de gele plaat wel 6 mm was. dat heeft hij dus zelf gevogeld....

wordt hij te zwaar met alles 6 mm? heeft iemand de tekening met inkeepingen van 6 mm al gemaakt? of moet ik dan maar op de gok een beetje ruimer knippen.

Hi Erwin,

Bison secondelijm Industrie op depron???
Ik weet dat de medium CA van ACW ook zonder problemen depron lijmt maar verder alleen de odorless/styro CA's
Mocht die Bison/Industrie dus ook werken wat staat er dan PRECIES op het potje?

Peter

@Geroenimo

of moet ik dan maar op de gok een beetje ruimer knippen.

ooit van een lineaal gehoort :?: :?: daarmee kun je precies aftekenen hoe groot de gaten/lipjes voor jou moeten zijn :D

Erwin Lokhorst zei:
Mario's RC Models zei:
het lijm process, alleen schiet het niet echt op, omdat ik alles net voor en na dat ik mijn werk moet doen, en zelfs met deze hitte niet echt hard droogt.
Ik gebruikte 5min epoxy en/of Bison-secondelijm(Industrie), kun je tenminste een beetje doorgaan.

Dankje Erwin.
Mij zelf werd aangeraden was om Uhu Por te gebruiken omdat deze lijm flexibel bleef. Seconden lijm zou te bros zijn en epoxy verzwaard alleen maar.

Aangezien deze vorm van de hobby voor mij totaal nieuw is....moet ik het dus ook van ander mans raad hebben. :D

Dus schiet maar los met ideeën over welke lijm het beste is...en als ik fout zit begin ik zo weer op nieuw. :wink: :D

PS: had eventjes ook niet op gelet, want kreeg vandaag van iemand te horen dat mijn bouw proces fout was. Ik had eerst de drijvers in elkaar moeten lijmen voor dat ik ze op de bodem moest lijmen. Op die manier zouden de lijm randen namelijk aan de binnezijde kommen te zitten en niet in het gezichts veld. :? Mmm weer wat geleerd.

uhu por is en blijft de beste lijm voor depron maar als je snel wild dan ga je voor de mindere lijm soorten.
of hij word broos of hij word zwaar daar door

Misschien wat domme vragen :oops:

Stel ik neem deze motor http://www.rctechnics.nl/product_info.php?products_id=169 daar staat 10,5 ampère. Maar kunnen alle lipo's dit wel trekken?. Bij de accu's staat alleen maar de max. belasting in C.
En hoe zit het met de spanning, een 3cell lipo heeft 11,1 Volt. Maar de servo's kunnen max. maar 6,0 V hebben? En kan de ontvanger het wel hebben? Of wordt de spanning via de snelheidsregelaar aangepast zodat de ontvanger/servo's het kunnen hebben?

Please help me :?:

Max stroom die de accu kan leveren is die waarde in C, maal de capaciteit van de accu.
De accu sluit je aan op de regelaar. Deze zorgt er voor dat je ontvanger en servo's 5V krijgen.

Aan je vragen te zien, heb je nog niet veel ervaring op dit gebied. Al wel eens gevlogen? Zo nee, raad ik je (net als de mensen op de vorige pagina's) aan om een simpelere vliegmodel te kiezen, om teleurstelling te voorkomen.

RC_Freak zei:
BigBoat zei:
(Computer)zender zal tussen 100 en 250 euro kosten.
Waar kan je hem dan kopen / nestellen voor €100? Want dat zou ik zeer handig vinden als het zo goedkoop is! Want als ik boven de €500 euro kom kan ik hem beter origineel kopen uit de USA voor €576 want daar kan je hem in een bouw pakket kopen, maar dan kan hij wel korte afstanden vliegen!

Robbe FX 18 is 90 euro bij Quartel (zonder accu, zonder IETS)
Hele goeie zender. Accu maak je zelf met losse cellen (solderen).
voor 10 euro heb je 12 800mah 'penlite' cellen.

HYDRO-XTREME EVOLUTION:

17507543543.jpg

Bouwtekeningen voor:

uitvoering in 3mm depron
uitvoering in 5mm Fanfold foam
uitvoering in balsa

Te printen op A0, A3, A4, letter.

Meer curves, vleugel met Clark Y, anhedral en 2° instelhoek, extra richtingsroer in het midden die doorloopt tot in het water.

Binnenkort beschikbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back