1 meter Bonsai

Gerecyclede Vogel

Ik heb mijn oude vleugel weer gerepareerd en een nieuwe romp gemaakt. De romp is nu een stuk lichter en ik hoop even sterk. De romp is ook wat langer, zodat ik hopelijk weinig lood hoef te gebruiken. Hij moet nog bespannen worden, maar het zwaartepunt ligt nu al bijna goed en er moet nog een klosje antenne voorin. Ik heb 50cm 0,3mm staaldraad in de rechter vleugel gelegd als antenne. Het totaal gewicht ligt nu op 140gr. Ik weet niet hoeveel de bespanning (Ora-light) weegt, maar ben erg tevreden over het gewicht tot nu toe. De eerste SB (met deze vleugel) woog iets meer dan 200gr. Oh ja, de servo's zitten netjes in een tray en de ontvanger en lipo liggen er ook al in. Ik zal later ook een foto met bespanning posten.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
En hij is klaar!

full

Tussen de 150 en 160gr. in. Ik durf geen precieze waarde te geven, want volgens mij suggereert mij weegschaal een nauwkeurigheid die hij niet kan hebben. Misschien even een andere kopen. Vanmiddag de maiden. Ik ga naar een heide gebiedje omringd door bos en hoop nog wat thermiek te pakken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Thermiek zat vandaag, ik heb alweer buizerds zien cirkelen.. En natuurlijk geen tijd om te vliegen (drie verjaardagen vandaag :()

Let je wel op de wind, zeker in de buurt van bomen? En dan bedoel ik in de zin van, je pakt een mooi belletje en volgt die windaf.. En ineens zit je 200 meter hoog boven het bos en heb je moeite met terugkomen naar je startplek.. Spreek uit ervaring.

Succes met je maiden, maak je een filmpje :)

De maiden is gelukt! Hij vliegt mooi, Maar ik loop nog een beetje te klooien met het zwaartepunt. Wat ik ook doe, hij blijft een beetje 'pompen'. Misschien dat ik een heel klein beetje teveel instelhoek heb gemaakt in de romp, of dat de vleugelbelasting toch wat omhoog moet. Ik neem hem in ieder geval mee naar Odoorn, misschien dat iemand daar meteen ziet wat er aan scheelt. Ik heb nu een heel heel klein beetje lood voorin.
De laatste vlucht ving ik thermiek en hij dwarelde haast omhoog. Er stond aardig wat wind en ik vond het lastig om bochten met de wind mee goed te sturen. Uiteindelijk vond ik dat hij wat ver weg waaide en stuurde ik hem uit de bel weer over mij heen waar ik de volgende bel pakte. De wind ging net wat liggen en deze bel heb ik beter en netter kunnen draaien. Op een gegeven moment draaide ik uit de bel, en kon ik rustig draaiend naar beneden. Ik had net voor de vlucht op mij mobiel gekeken hoe laat het was en besloten dat het tijd was om terug te gaan. Het was zomaar in een keer 20 minuten later!
Wat een leuke hobby zeg! En wat een leuk model om mee te vliegen.
Geen filmpje helaas, ik had alleen mijn 4-jarige dochtertje mee. Die wilde ook heel graag sturen. Misschien een epp model voor haar kopen?
Nou ja, top-maiden dus!

Back