De maiden is gelukt! Hij vliegt mooi, Maar ik loop nog een beetje te klooien met het zwaartepunt. Wat ik ook doe, hij blijft een beetje 'pompen'. Misschien dat ik een heel klein beetje teveel instelhoek heb gemaakt in de romp, of dat de vleugelbelasting toch wat omhoog moet. Ik neem hem in ieder geval mee naar Odoorn, misschien dat iemand daar meteen ziet wat er aan scheelt. Ik heb nu een heel heel klein beetje lood voorin.
De laatste vlucht ving ik thermiek en hij dwarelde haast omhoog. Er stond aardig wat wind en ik vond het lastig om bochten met de wind mee goed te sturen. Uiteindelijk vond ik dat hij wat ver weg waaide en stuurde ik hem uit de bel weer over mij heen waar ik de volgende bel pakte. De wind ging net wat liggen en deze bel heb ik beter en netter kunnen draaien. Op een gegeven moment draaide ik uit de bel, en kon ik rustig draaiend naar beneden. Ik had net voor de vlucht op mij mobiel gekeken hoe laat het was en besloten dat het tijd was om terug te gaan. Het was zomaar in een keer 20 minuten later!
Wat een leuke hobby zeg! En wat een leuk model om mee te vliegen.
Geen filmpje helaas, ik had alleen mijn 4-jarige dochtertje mee. Die wilde ook heel graag sturen. Misschien een epp model voor haar kopen?
Nou ja, top-maiden dus!