24 juni 2012: 4e truggycup in Ee, Friesland (let op, Truggy, Buggy en vrije klasse)

Regeren is vooruit zien Mario, stel dat het erg druk wordt , gaan we dan mensen annuleren? Dat kan toch niet. Ik had begrepen dat Zoetermeer een test was voor 2013, maar zoals ik het nu zie gaan jullie meteen op die voet verder.

Zoetermeer was inderdaad een test voor 2013. Jullie? Het is natuurlijk aan de organisatie van de wedstrijd, in dit geval de Offroadrockers, om te bepalen welke klassen er rijden en of alles in het tijdschema past.

Overigens begrijp ik heel goed dat er hierom zorgen zijn, ik vraag me al af of het haalbaar is om truggycup en buggycup samen op 1 dag "weg te werken". Wat mij betreft zou het verstandig zijn om het aantal deelnemers voor alle klassen te limiteren.

Maar uiteraard is dat aan de organisatie van de wedstrijd om daar goed mee om te springen.
Ik denk dat er maximaal 8 heats haalbaar zijn, en alleen 1/4, 1/2 en hele finales. Volgens mij gaat het spannend worden om dat allemaal in 1 dag te proppen.
 
Even een tijdschema in elkaar gezet, met 36 truggy rijders en 60 buggy rijders gaat het krap worden. Kwali's 5 minuten, met 3 minuten wisseltijd. Hobby en Student finale 20 minuten en alleen maar 1/4 finales, geen 1/8 finales, duurt het van 9.00 tot 17.45, zonder pauze en dan moet nergens iets fout gaan en kan er geen uitstel aangevraagd worden ;)

PS: Jaap, als je dit tijdschema in de mail wilt hebben hoor ik het wel.

Heat Klasse Begin Eind Run-out Rijders Heat lengte Baaninzet
Kwalificatie 1 Truggy 9:00 9:05 9:07 12 5 minuten Kwalificatie 8
Kwalificatie 2 Truggy 9:08 9:13 9:15 12 5 minuten Kwalificatie 1
Kwalificatie 3 Truggy 9:16 9:21 9:23 12 5 minuten Kwalificatie 2
Kwalificatie 4 Buggy 9:24 9:29 9:31 12 5 minuten Kwalificatie 3
Kwalificatie 5 Buggy 9:32 9:33 9:35 12 5 minuten Kwalificatie 4
Kwalificatie 6 Buggy 9:36 9:41 9:43 12 5 minuten Kwalificatie 5
Kwalificatie 7 Buggy 9:44 9:49 9:51 12 5 minuten Kwalificatie 6
Kwalificatie 8 Buggy 9:52 9:57 9:58 12 5 minuten Kwalificatie 7

Kwalificatie 1 Truggy 10:00 10:05 10:07 12 5 minuten Kwalificatie 8
Kwalificatie 2 Truggy 10:08 10:13 10:15 12 5 minuten Kwalificatie 1
Kwalificatie 3 Truggy 10:16 10:21 10:23 12 5 minuten Kwalificatie 2
Kwalificatie 4 Buggy 10:24 10:29 10:31 12 5 minuten Kwalificatie 3
Kwalificatie 5 Buggy 10:32 10:33 10:35 12 5 minuten Kwalificatie 4
Kwalificatie 6 Buggy 10:36 10:41 10:43 12 5 minuten Kwalificatie 5
Kwalificatie 7 Buggy 10:44 10:49 10:51 12 5 minuten Kwalificatie 6
Kwalificatie 8 Buggy 10:52 10:57 10:58 12 5 minuten Kwalificatie 7

Kwalificatie 1 Truggy 11:00 11:05 11:07 12 5 minuten Kwalificatie 8
Kwalificatie 2 Truggy 11:08 11:13 11:15 12 5 minuten Kwalificatie 1
Kwalificatie 3 Truggy 11:16 11:21 11:23 12 5 minuten Kwalificatie 2
Kwalificatie 4 Buggy 11:24 11:29 11:31 12 5 minuten Kwalificatie 3
Kwalificatie 5 Buggy 11:32 11:33 11:35 12 5 minuten Kwalificatie 4
Kwalificatie 6 Buggy 11:36 11:41 11:43 12 5 minuten Kwalificatie 5
Kwalificatie 7 Buggy 11:44 11:49 11:51 12 5 minuten Kwalificatie 6
Kwalificatie 8 Buggy 11:52 11:57 11:58 12 5 minuten Kwalificatie 7

1/4 Finale A Truggy 12:00 12:15 12:17 9 15 minuten 1/4 Finale H
1/4 Finale B Truggy 12:18 12:33 12:35 9 15 minuten 1/4 Finale A
1/4 Finale C Truggy 12:36 12:51 12:53 8 15 minuten 1/4 Finale B
1/4 Finale D Buggy 12:54 13:09 13:11 10 15 minuten 1/4 Finale C
1/4 Finale E Buggy 13:12 13:27 13:29 10 15 minuten 1/4 Finale D
1/4 Finale F Buggy 13:30 13:45 13:47 10 15 minuten 1/4 Finale E
1/4 Finale G Buggy 13:48 14:03 14:05 10 15 minuten 1/4 Finale F
1/4 Finale H Buggy 14:06 14:21 14:23 10 15 minuten 1/4 Finale G

1/2 Finale A Truggy 14:24 14:44 14:46 10 20 minuten 1/2 Finale D
1/2 Finale B Truggy 14:47 15:07 15:09 10 20 minuten 1/2 Finale A
1/2 Finale C Buggy 15:10 15:30 15:32 10 20 minuten 1/2 Finale B
1/2 Finale D Buggy 15:33 15:53 15:55 10 20 minuten 1/2 Finale C

Student finale Truggy 15:56 16:14 16:16 10 20 minuten Sportsman finale
Masters finale Truggy 16:17 16:47 16:49 10 30 minuten Student finale
Hobby finale Buggy 16:50 17:10 17:12 10 20 minuten Masters finale
Sportsman finale Buggy 17:13 17:43 17:45 10 30 minuten Hobby finale
 
Het lijkt mij ook super lastig met zoveel klasses, denk alleen niet dat de Buggycup een limiet gaat instellen aan deelnemers, dat is tegen de doelstelling ingaan. Maar wat bedoel je nou met geen 1/8 finales, denkt de organisatie daar dan echt aan
 
Dan maar een quali minder. de finales vind ik belangrijker.

@ Mario

Waarom 8 1/4e finales??? Er is alleen een aparte finale voor de student en hobby klasse, daarvoor rijden ze gewoon samen met de masters/sportsman.
 
Dan maar een quali minder. de finales vind ik belangrijker.

@ Mario

Waarom 8 1/4e finales??? Er is alleen een aparte finale voor de student en hobby klasse, daarvoor rijden ze gewoon samen met de masters/sportsman.

Qua kwalificaties ben ik met je eens hoor, tijdschema is maar een opzetje die ik had gemaakt om een beeld te krijgen of het allemaal gaat passen.

Bij 36 truggy rijders gaan er 10 direct naar de 1/2 finale en blijven er 26 over in de 1/4, dus dat zijn 3 heats.
Bij 60 buggy rijders gaan er ook 10 direct naar de 1/2 finale en blijven er 50 over in de 1/4, dus dat zijn 5 heats.

Maar goed, luister nu maar niet naar mij ik heb pas 1 keer wedstrijdleiding gedaan ;)
Ik schat zo in dat het met de grote klok van Jaap wel goed gaat komen...

PS: Jaap, als jij zelf moet rijden laat het me even weten dan spring ik voor je in, ik ben nu immers wat minder groen qua wedstrijdleiding :rolling:
 
Had nog een klein hoopje dat er iemand bij mij uit de buurt zou gaan, waarmee ik mee zou kunnen rijden.

Helaas hoorde ik vandaag van mijn moeder dat ik die dag niet kan. Had er wel graag bij geweest!
 
Ik heb al tijdschema's voor max 84 & max 96 man, inclusief alle finales. Dat zal ik posten zodra ik de heat indeling (bijna) compleet heb volgende week. Als het totaal aan rijders minder wordt, pas ik het schema aan... Ik de loop der jaren heb ik verschillende tijdschema's gemaakt, welke steeds goed uitpakken, dus ook dit keer pak ik van het rek een passend schema voor het aantal rijders & klassen. Geen probleem

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Ik ga graag op je aanbod om in te springen in; ik zal zorgen dat wij 'ver' uit elkaar staan in de heat indeling, zodat we kunnen switchen.

Jammmer dat je niet kan, Dustyrick..
 
Regeren is vooruit zien Mario, stel dat het erg druk wordt , gaan we dan mensen annuleren? Dat kan toch niet. Ik had begrepen dat Zoetermeer een test was voor 2013, maar zoals ik het nu zie gaan jullie meteen op die voet verder.

Wat is druk, Michel... Ik kan tot 8 heats van 12 man (96 rijders) + alle finales kwijt in één race dag. Daar komen we pas aan als ALLE 'bekenden' uit de Buggy & Truggy cup mee zouden doen. Dat zijn dan 52 buggy rijders en 43 truggy rijders. Ik verwacht niet dat iedereen aanwezig zal zijn en zijn ze dat wel, dan wordt het een lange dag (09:00 - 18:15uur)

De individuele rijder heeft voordeel omdat hij langer de tijd heeft om te sleutelen.
Bij minder man zijn we gewoon wat eerder klaar.

We weten allemaal dat je last heb van 'wedstrijd zenuwen' en dat je altijd van te voren beren op de weg ziet. Dat ben ik ondertussen wel van je gewend...
Laat dit nou maar eens over je heen komen en leef er ontspannen naar toe ;-)

En bij veel rijders zal ik met ijzeren hand regeren; ik heb al vooruitgezien... :-D
 
Zo snel was ik niet...pas vorige week de boel schoongemaakt e.d. :

543198_383937868322541_1907201173_n.jpg
 
Die van mij zit weer in elkaar. Ben er alleen nog niet overuit wat ik voor in de shocks moet doen. Achter heb ik nu 32.5 losi. Voor denk ik aan 35 losi. Maar kreeg ook de tip om voor en achter hetzelfde te houden.

Mijn nieuwe stabbi systeem zit er ook al op met 2,5 wires.

Ik ga het bij 1 klasse houden omdat ik ook maar 1 transponder heb. Dan zou ik steeds moeten ombouwen. Dus ik concentreer me volledig op de truggycup.

Nog tips mbt de banden? Harakiri S of Cityblock SS & S? Vorig jaar heb ik met de Harakiri S gereden, maar die glijden wel heel veel. Ik ben meer van de grip.

Oh ja, hou Dirk B in de gaten die gaat heel snel zijn!! Hij had pech met de Noordcup anders had hij zeker gewonnen!
 
Losi 32.5 rondom werkt prima. Harakiri SS werkt beter den de S. Meschien een dikkere stabi proberen als het dan nog niet helemaal lekker gaat.
 
Idd S en SS is een heel verschil in sturen en grip...
Heb in Zoetermeer op SS gereden en dat ging heel goed...

Je kan ook een S met een hele zachte insert proberen, zo heeft Ronny gereden.

Wat een heel verschil maakt zijn de aka velgen ipv de lrp velgen!! ;) onmiddellijk mee stuur!

Had in Zoetermeer van dikke naar dunnere stabi's gegaan en 400 a 450 rondom als olie in de shocks.

Moet mij ook nog inschrijven, maar ben zo snel niet :) Kevin ging hard rond, kon ik niet volgen in de kwalificaties!
 
Ben ik 100% met je eens Kurt, de LRP velgen hebben offset, de auto wordt breder maar je hebt veel minder stuur. Om die reden rij ik eigenlijk bijna alleen maar op AKA's. Van de week even een setje LRP Harakiri SS op 0-offset velgen plakken voor volgend weekend. De Harakiri's doen het voor mijn gevoel namelijk een stuk beter op een grasbaan.
 
Back
Top