trialrolf
Vriend van modelbouwforum.nl

Hier zit een gewoon een metertje op Cor. Wij zijn alleen te kippig. De compressor staat op de grond. Als ik aan het spuiten ben heb ik mijn leesbril op.
Zou dan een metertje van 20 cm doorsnede moeten hebben. De maximale druk is inderdaad 4 bar maar de meter gaat tot 7.
Ik wil nog even wijzen op de eetlepels. Wat een uitvinding! Kan het iedereen aanraden om deze te gaan gebruiken. Ik heb dus altijd een voorraad in de grondverf klaarstaan. Als ik grondverf spuit en heb wat over dan spuit ik dat weg met lepels.
Ik was aan het zoeken naar een kleur voor de MAN. Heb dus diverse kleuren geprobeerd. Probleem is dat de kleurstaal op een website op je laptop nooit overeen komt met die in het echt. Naar een winkel gaan is geen optie want niets hier in de buurt die het verkoopt.

als je ook in de binnenkant een dun laagje grondverf spuit kun je er in schrijven.
Ik heb voor de MAN bijvoorbeeld meerdere lepels gespoten met 2 verschillende tinten grondverf. Bovendien de lak verdund met een gloss medium en met thinner verdund. Daarna met 2 verschillende blanke lakken...... Uiteindelijk houd je dan een lepel over. Ik had de lepels genummerd en op een briefje geschreven wat ik met de lepel had gedaan.

Ik heb nu weer een aantal lepels in het zwart staan. Had ik nog in de spuit en zit voor een volgend project in mijn hoofd. Heb ik al vast wat lepels staan en verspil geen verf.
Dus lepels, een aanrader!