En is je t-rex head al besteld ?
Enfin, na wat gedonder te hebben gehad met de jazz regelaar (zie hier :
jazz-80-6-18-draad-van-bec-te-dun-let-op )
werd het weer eens tijd om de mx-24s verder te programmeren, wat niet mee viel gezien de vele mogelijkheden en het onvolledig zijn van een voorbeeld voor het programmeren van een elektro heli.
Ik kreeg het niet voor elkaar de gascurve van kanaal 6 helemaal tot aan 100% te laten doorlopen. Telkens bij 0% (stick midden) ging het gaskanaal niet verder omhoog ???!@#@!@#!
Enfin, na flink lezen en puzzelen blijkt dat er standaard op kanaal 6 een "gaslimiet" functie actief is zijn...
Hiermee kun je onafhankelijk van je gasstick, op een schuif de esc (motortoerental) afstellen . Na de schuif ge-dectiveerd te hebben blijkt dat de gaslimiet functie nog wel actief is en wel op 50% staat (stick midden).
Hierdoor kan er maar "half gas" gegeven worden. De limiet staat nu dus ingesteld op 50%. Om wel een bereik van 100% te krijgen moet je deze dus een offset van 100% geven , zucht ..... wat een gedoe.
Dit soort dingen komen volgens mij echt van een brandstof heli, waarbij je de motor apart af moet stellen, met stationair etcetera..
Voor een elektro heli dus helemaal niet nodig.
Dus nu volgt kanaal 6 netjes de throttle curve die ik heb geprogrammeerd. Bij een nieuwe heli afstelling probeer ik altijd eerst deze manier van motorregeling ivm veiligheid. Governor afstelling komt dan later wel.
Iets anders zag ik nog wel en dat is dat de metalen linkjes (=pinnetje met schroefdraad) die tussen de balllinks zitten van de mixer armen naar de bladhouders maar 2mm dik zijn. Dit wil ik eerst wat dikker maken , m2.5 of liever nog m3, want het lijkt nu zo dat als er flinke krachten op komen te staan, de metalen linkjes zo uit de ball-links kunnen schieten ....
In de tussentijd vloog ik nog wel eens met mijn honey bee king V2 , maar vond eigenlijk dat er een vervanger voor moest komen. Na de king verkocht te hebben zat ik eerst te denken aan een micro heli. Maar aangezien het in nederland eigenlijk altijd waait en zo'n micro dan lastig te vliegen wordt, was dat niet zo'n goed idee.
Dat bracht me vervolgens bij de Thunder Tiger mini titan, ik had die van Emile al eens in Haps zien vliegen, die standaard, zo uit de doos, zonder dure upgrades zeer goed vloog, looping rolls, zelfs met flinke wind ! Dat verbaasde mij enorm.
Na nog eens wat verder gezocht te hebben en veel goeds te hebben gevonden besloot ik gisteren om er ook maar een te bestellen ......

)
Dus dat wordt heli nummer 3 op rij. Nu maar afwachten wanneer die binnen is ...