3dx500

Ik geloof met govenor maar als hij met een curve vliegt dan weet ik eigenlijk wel zeker dat die 100% vlak staat. Niks geen reden om zomaar een maingear te strippen, het ligt toch echt aan het materiaal ben ik bang.

ik heb nog steets de witte tandwielen.

ik heb de govenor niet aan staan de motor draait voll gas.
ff een vraag waar haal je de grijze tandwielen heb ze nog niet gezien???

Laatst bewerkt:
je ziet pas het verschill van witte en grijze als je beide heb gehad. ze lijken beide wit :)

wit = echt wit!
grijze = iets donkerder... creme..

in mijn kit zat er twee... als je zelfs met je nagels over die witte gaat... kun je wat eraf schrappen :)

Dit is natuurlijk het meest besproken probleem bij deze heli. Het is een kloon van de Hirobo Lepton die met exact dezelfde lage overbrenging vliegt. Die Hirobo tandwielen zouden een stuk sterker zijn , maar of ze 100% passen ?

Ik heb zaterdag trouwens weer 2 packs gevlogen , gelukkig zonder tandwiel problemen. Maar volgens mij heb ik die grijze versie er dan ook al op zitten. Ik kreeg namelijk bij de kit 2 tandwielen geleverd.
Verder vorige week ook loopings met de heli gedaan, bleef ook heel. Ik gebruik echter wel een 16t motortandwiel, misschien is dat ook nog van invloed ?

Laatst bewerkt:
Zondag mega crash meegemaakt met de HDX, veel schade frame dwars door midden en zelfs hoofdas met kop en al afgebroken. Hmmmmm dat word een hoop klussen voor ie weer vliegt. Maar wat het meeste opviel............. ik heb hier in dit draadje laatst een nieuw cnc tandwiel voor de lepton/hdx/3dx laten zien en heb deze ook besteld in de VS. Zag bij binnenkomst er al zeer degelijk uit en nu BEWEZEN is ook zeer goed en taai alles is bij de crash in stukken behalve het tandwiel, je kunt zien dat ie een beste klap heeft gehad (ga deze niet meer gebruiken) maar niet gestript, @Yeti heeft ook zo een tandwiel van mij gekregen, dit is echt een aanrader om van het strippende tandwiel drama af te zijn.

Deze past overegens prima op de HDX/3DX.

Nu mijn vraag, is het 3DX500 carbon frame hetzelfde als het HDX500SE frame zodat ik alle delen in het 3dx frame kan overbouwen ???

Erik

[FONT=Verdana,Tahoma,Arial,Helvetica,Sans-serif,sans-serif][SIZE=-1][/SIZE][/FONT][FONT=Verdana,Tahoma,Arial,Helvetica,Sans-serif,sans-serif][SIZE=-1]Precision CNC Main Gear 94T - HIROBO Lepton[/SIZE][/FONT]
clearpixel.gif
v.jpg
clearpixel.gif
clearpixel.gif
[FONT=Verdana,Tahoma,Arial,Helvetica,Sans-serif,sans-serif][SIZE=-1][/SIZE][/FONT][FONT=Verdana,Tahoma,Arial,Helvetica,Sans-serif,sans-serif][SIZE=-2]Very High Quality Precision Part[/SIZE][/FONT]
clearpixel.gif
[FONT=Verdana,Tahoma,Arial,Helvetica,Sans-serif,sans-serif][SIZE=-1][/SIZE][/FONT][FONT=Verdana,Tahoma,Arial,Helvetica,Sans-serif,sans-serif][SIZE=-1]
MH-LE5102MG.jpg
[/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana,Tahoma,Arial,Helvetica,Sans-serif,sans-serif][SIZE=-1][/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana,Tahoma,Arial,Helvetica,Sans-serif,sans-serif][SIZE=-1][/SIZE][/FONT]​
[FONT=Verdana,Tahoma,Arial,Helvetica,Sans-serif,sans-serif][SIZE=-1]The Precision CNC Main Gear is designed to improve the performance over stock main gear. The main purpose of this upgrade is to provide true, round and un-wobbled main gear. The new CNC main gear is produced with better material than stock main gear. This material will make the gear stronger and therefore it is not easy to wobble. It is produced by CNC machines so it is absolutely true and round. Throughout testings to select best material for the main gear, we finally chose this material over our famous BLUE material that we used to make upgrade gears for all of the helicopters. This main gear is a drop in replacement gear for Hirobo Lepton. It is designed to improve performance on the HIROBO Lepton helicopters.[/SIZE][/FONT]
clearpixel.gif
[FONT=Verdana,Tahoma,Arial,Helvetica,Sans-serif,sans-serif][SIZE=-1]15.99[/SIZE][/FONT]​
clearpixel.gif
[FONT=Verdana,Tahoma,Arial,Helvetica,Sans-serif,sans-serif][SIZE=-1][/SIZE][/FONT][FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Sans-serif,sans-serif][SIZE=-2]PART#MH-LE5102MG[/SIZE][/FONT]

[FONT=Verdana,Tahoma,Arial,Helvetica,Sans-serif,sans-serif][SIZE=-1][/SIZE][/FONT][FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Sans-serif,sans-serif][SIZE=-2]- Includes:
- Precision CNC Main Gear
- Requires:
- Loctite (#242 is recommended) all bolts when assembly into the auto-rotation hub.
- Weight: 11.5 grams
- Usage:
- Hirobo Lepton helicopters
- Instruction included in the package
- Features:
- Precision 100% CNC machined aluminum and delrin for TRUE and ROUND main gear.
- Stylish design to bring style in to performance
[/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana,Tahoma,Arial,Helvetica,Sans-serif,sans-serif][SIZE=-1][/SIZE][/FONT][FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Sans-serif,sans-serif][SIZE=-2][/SIZE][/FONT]

[FONT=Verdana,Tahoma,Arial,Helvetica,Sans-serif,sans-serif][SIZE=-1][/SIZE][/FONT][FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Sans-serif,sans-serif][SIZE=-2][/SIZE][/FONT]
clearpixel.gif
clearpixel.gif
clearpixel.gif
clearpixel.gif
clearpixel.gif

Wie kan vertellen als je een nieuwe motor (scorpion op het oog) monteerd die van plaats 850kv (standaard motor) 1000kv leverd met een max vermogen van geen 700watt (st.motor) maar 1300watt een hoeveel tands pignon nodig zou hebben tenopzichte van een standaard setup met een 24t pignon.

Erik

volt x kv x maingear/motorgear x 0,9 eff = hs
4s x 3.7 x 850kv x 24t/94t x 0.9= 2890
4s x 3.7 x 1000kv x 20t/94t x 0.9= 2834

20t of 21T

oude frame had extra armpjes naar swash en motor was on top.

volt x kv x maingear/motorgear x 0,9 eff = hs
4s x 3.7 x 850kv x 24t/94t x 0.9= 2890
4s x 3.7 x 1000kv x 20t/94t x 0.9= 2834

20t of 21T

oude frame had extra armpjes naar swash en motor was on top.

Bedankt voor dat rekenschema, zo zat dat inderdaad wist het niet meer.

Heb dan het oude frame, motor on top.

Erik

nou spullen van oude frame past ook op de nieuwe... maar je hebt wel weer paar extra onderdelen nodig zoals lipo houder plat en die platen aan de zijkanten van de frame (geen idee hoe ze heten).

Ik heb nog die oude v1 frame (motor on top) ook hier liggen. interesse? :)

Wil wel het V1 frame hebben mijne is doormidden. Nieuw kost het V1 frame niet veel, wat wil jij er voor hebben dan ??

Is deze nog nieuw en/of crashvrij.

Erik

Back