Ja die 200cc met waterkoeling is natuurlijk een beetje teveel van het goeie, maar ik vind het idee van waterkoeling toch echt wel interessant!
Ach, met 200 cc wordt de besturing natuurlijk wel eenvoudiger (je kunt immers zelf meevliegen

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja die 200cc met waterkoeling is natuurlijk een beetje teveel van het goeie, maar ik vind het idee van waterkoeling toch echt wel interessant!
Het idee van EDF-jes kan weleens een kans van slagen hebben.Een ander ding wat dan opeens naar voren komt: Je kunt de starter en dynamo combineren, in de zin van dat de startmotor als dynamo kan functioneren. Die methode wordt ook veel in de "grote" drones gebruikt.
Jullie hebben het steeds over vliegwind. Net als rijwind bij een brommer. Vergeet niet dat een brommer enorme koelribben heeft, in tegenstelling tot de helimotor. Die heeft kleine ribben en is ontwikkeld op een grote propeller die op de krukas is gemonteerd. De brommer hoeft ook niet zijn eigen gewicht te dragen. Het 49,9 cc blokje loopt op zijn slofjes.
De starter hou ik liever in de hand en laat ik na het starten achter op de grond. Voor het starten heb je toch behoorlijk wat koppel nodig wat resulteert in een zware motor en/of in een zware overbrenging, dus dat wil ik niet meeslepen bij elke vlucht.
Jullie hebben het steeds over vliegwind. Net als rijwind bij een brommer. Vergeet niet dat een brommer enorme koelribben heeft, in tegenstelling tot de helimotor. Die heeft kleine ribben en is ontwikkeld op een grote propeller die op de krukas is gemonteerd. De brommer hoeft ook niet zijn eigen gewicht te dragen. Het 49,9 cc blokje loopt op zijn slofjes.
Het is mogelijk, maar een enorme klus...Wat als ik nou eens leer om aluminium te hardsolderen en gewoon grotere koelribben aan de DLE soldeer?!
Dat wel...vooral omdat de lasnaad goed schoon moet zijn
Maar daar heb ik bij Tiglassen met Alu nooit wat van gemerkt. Voor zoiets (dun materiaal kops aan elkaar lassen) deed ik onderbroken rupsjes leggen, en tussendoor af laten koelen.en het werkstuk goed warm moet zijn.
Maar het maken van de rib-extensies zelf lijkt me nogal een uitdaging, zeker daar waar iedere ribbe anders van vorm is.
Heb je wel eens Aluminium gesoldeerd? Dat is toch een kunstje apart, hoor...
Ik zou het met een klembus om de cilinder proberen. Uit ervaring weet ik dat het lassen van gegoten aluminium niks wordt.
En dat is dus het probleem: Die "gewone" juiste temperatuur... en dan moet je ook nog in de soldering "roeren" met een oude schroevendraaier, om de oxidehuid te breken.“Gewoon” de juiste temperatuur stoken en de vloeistaaf toevoegen, als die smelt op het basismateriaal dan is het goed.
Ik zou dit dan sowieso eerst met een oude cilinder proberen.